Ki hazudik? Selmeczi vagy Szász Károly?




A harmadik negyedévben 125 milliárd forint hozamot produkáltak a magánnyugdíj-pénztárak, így az idén összesen 241 milliárd forintnál is több hozamot értek el a "nyugdíjtőzsdén" a tagok - írja a mai Világgazdaság a PSZÁF friss jelentésére hivatkozva. A legszebb az egészben, hogy a több mint 3000 milliárd forintnyi vagyonnak kevesebb mint egytizedét tartották közvetlenül részvényben a magánpénztárak, ennyit tehát a tőzsdézésről. A befektetések közel fele volt magyar állampapírokban, befektetési jegyekben pedig a pénz több mint egyharmada.

"Szeretném felhívni minden magánnyugdíjpénztári tag figyelmét arra, hogy a mai sajtóhírek is azt erősítik meg, hogy a vagyonunk, a magánnyugdíjpénztárakba befizetett forintjaink nincsenek biztonságban, nincsenek jó kezekben." - kommentálta  a PSZÁF jelentését Selmeczi Gabriella nyugdíjvédelmi megbízott. Hallottam már hasonló esetről. "Ilyen állat pedig nincs" - kommentálta  a székely bácsi, amikor az állatkertben megmutatták neki a zsiráfot.

A helyzet mégiscsak az, hogy rés támadt a Nemzeti Együttműködés Rendszerén. Vagy Selmeczi Gabriella hazudik vagy a régi-új PSZÁF-elnök, Szász Károly. Egyiküknek mennie kell.

Címkék: szász károly pszáf selmeczi nyugdíjtőzsde

2010.12.09. 10:30 · 3 trackback 253 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugdijkarosultak.blog.hu/api/trackback/id/tr902503919

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Selmeczi és a szamár-kór 2010.12.10. 09:44:47

meseAtyafiak, ugye emlékeztek még a nagyhírű Rímhányó meséjére! A szamár hőstettet akart végrehajtani, nehogy szamársággal vádolják, hát doktora és erdei biztosa kreáltak egy bűncselekményt, kigyógyítandó betegségéből! De mint ismeretes, oly buzgón vet...

Trackback: Okoska antalkodásai 2010.12.10. 09:44:25

meseAtyafiak, egymás után állnak ki a csepürágók, és magasztalják az önön általuk gerjesztett vihar fellegeinek jövöre nézvést kecsegtető alászállását! Íme előállott a kicsiny, ám annál harciasabb gyalog, hogy béálljon a dicsőítök és megmondó politikus...

Trackback: Sajtóanyag a nyugdíj-einstand elleni vasárnapi tüntetésről 2010.12.09. 23:38:59

"Ne hagyd magad zsarolni!" Békés, tiltakozó demonstráció a nyugdíj-önrendelkezés érdekében December 12-én, vasárnap 14.00 órakor a Hősök terén   [A rendezvény lebonyolításához rendezők jelentkezését kérik, elérhetőség lent]. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.10. 08:59:53

@igényes:

Ne haragudj, de most mit lehetne itt "egyeztetni" ?
Úgy vélem, hogy a választott megoldás ( gyakorlatilag 3.5 Md EUR elszedése a nagy tőkeerejű cégektől ) és az mnyp gleichschaltolása a legtűrhetőbb megoldás. Az alternatíva vagy az átütemezés, vagy a vagyonadó és az SZJA emelés, vagy a bankszámlák zárlata.

Az igaz, hogy hiányolom én is a nyugdíjakról folyó vitát. P.l. hogy mekkora annak az esélye, hogy mi már nem kapunk állami nyugdíjat és ezt a valószinűséget ( az igazságosság jegyében, ugye ), hogyan teritsük szét a társadalomban.
Azt is hiányolom, hogy a kiadáscsökkentésről sem folytatunk vitát. Nyilván ez így tarthatatlan, a kérdés hogy hogy változtassuk meg.

@Battlestar Galactica: Nézd, ennek a lépésnek a nyugdíjak nominálértékének csökkentése lenne az alternativája. ( Szerintem ezt meg kellene lépni, de mindegy )

Ha ezt nem lépik meg, akkor a hiányzó pénzt nyilván csak kölcsönből lehet kifizetni, és ennek nyilván vannak finanszirozási terhei. És ez nyilván az adócsökkentést teszi lehetetlenné.
Szerintem a dolgot legalább ebben a komplexitásban kellene nézni.

@Gandalf(helyett): És ha befuccsolnak, az mit jelent ? Na ? Azt hogy a hiányzó pénzt valahonnan be kell hajtani. Nyilván adóemelésből.
Úgy látom, az mnyp téged is érint. Nyilván vagyonosabb vagy, tehát szép lakásban laksz. Gondold el, ha a lakásod után évi 1% ingatlanadót kellene kicsengetni, mert ez az alternativája az mnypd megmaradásának.
Te személy szerint melyiket választanád ?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.10. 09:01:28

Az a baj, hogy jelenleg többen akarnak kivenni a húsosfazékból, mint beletenni. És sajnos azoknak is van szavazati joguk, akik kivenni akarnak. Ezért aztán mivel minden párt a szavazatokra hajt elsősorban főleg ennek a rétegnek az akaratát érvényesíti. Ezért áldozza be 3M ember megtakarítását szemrebbenés nélkül.
Elsősorban azt kellene rendbe tenni, hogy mondjuk ne az élősködők szavazhassák meg, milyen módszerekkel osszuk el a dolgozók által megtermelt javakat.
Jelenleg ugyanis az van, hogy 2 tücsök és egy hangya "demokratikusan" megszavazza 2/3 -os többséggel, hogy osszák el a hangya által nyáron összespájzolt élelmet télen...

egyittlakó (törölt) 2010.12.10. 09:03:11

@Rob67: "Mert mondjuk azért ez így messze kimeríti a választási csalást. "

Orbán Viktor kedves vezető nem csal, nem hazudik és nem lop.
Ha valaki nem figyelt volna 1998-ban, akkor elmondom, hogy én is tőle tudtam meg: a választási kampány az egy dolog, a kormányprogram meg egy másik.
Ezt is törvénybe lehet foglalni kétharmaddal.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.10. 09:08:04

@egyszerüen:

"3. Ha szarban van az ország akkor tessék reformokat hozzni, programot lefektetni, és a kadásokat csökkenteni. Pl ha nincs pénzem adocsökkenésre akkor nem csinálom meg. Nekem a pénzem csak kevesebb lesz a szuper adocsökkenés miatt, mig orbán geciknak meg rengeteg lesz. Azért álljon meg a világ"

1. Én is egy "orbán geci" vagyok, aki olyan dolgot tanultam ki ( mintegy 3O év alatt ) amelyet most jól megfizetnek.
Igazságtalannak érzem, hogy ezt az extra teljesitmény és tudás által jelentkező extra fizetést extra adókkal szedték el tőlem, így kvázi nem érte meg a 3O év befektetés.
Iganis a flat tax igazságos : aki többet dolgozik ( szorgalmasabb, tehetségesebb, stb ) az arányaiban többet kapjon, mint aki átlagos.
Igenis ez jót tesz a hazai morálnak, ugyanis mindenki látja, hogy elsősorban ő nyer, ha tanul, dolgozik, kockáztat, innovál, törekszik. Ezek nélkül nem megy előre az ország. Az mszp adórendszere maga a nihil : egyenlősdi, kommunizmus továbbélése ("mindenkinek a szükségletei szerint, mindenki a lehetőségei szerint"). marhaság.

Kiadást valóban lehetne csökkenteni. Mondjuk ez azzal járna, hogy a nyugdijak és szociális transzferek csökkennének, az oktatás fizetőssé válna és az egészségügy is. A MÁVot megvenné a Deutsche bahn, és igaz hogy lenne ICE (jó esetben) de p.l. egy pécsi retúr nem 75OO Ftba kerülne, banem 19.OOO Ftba. ja és nem lenne katona meg vasutas kedvezmény erre az árra. Valóban ezt akarod ?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.10. 09:09:23

@Scaramella va alla guerra: Ez mondjuk így elég sz@r és demagóg duma, mert a bevételek növelése helyett alternatíva lehetett volna a kiadások csökkentése. Pld. biztos, hogy kellett az a stadion? Biztos hogy ennyiért? Biztos, hogy a Járai fizetését most kell 4x emelni? Biztos, hogy most kell lecserélni megint a kocsikat? A 2 éves már derogál? És még 10000 dolog...
Szóval mielőtt új adókat vetsz ki, előbb nézz már körül légyszi, mire mennek el a meglévőek...

kovacsguszti68 2010.12.10. 09:12:44

@Scaramella va alla guerra: néhány gondolat a soraidhoz:
1.) Én nem abba a sorba tartozom, akit az szja változás érint. Idén indítottam a vállalkozásomat (félig-meddig kényszerből) és a 150 ezer Ft-os bruttó bérem éppen azon a határon van, ahol nem jelent semmit az szja változás. Terveztem, hogy ha beindul a cég, akkor emelem a béremet is, de ezek után a nagy lófaszt. Viszem ki inkább szlovákiába a céget (még mindig kedvezőbb az ottani adóhelyzet) és onnan meg egy osztrák bankba az osztalékot, hogy meglegyen az öngondoskodás. (a manyup-ban megmaradó mintegy 3,5 millió Ft-om mellé)
Ami pedig a megszorítást illeti: ez a fidesz első hazugsága. A választásokkor semmilyen megszorításról nem volt szó, és a manyupokat sem emlegették, bölcsen hallgattak róla. Ehelyett szó volt gazdaságélénkítésről, adócsökkentésről, stb. Az, hogy a multikat ilyen mértékben megadóztatják (ráadásul a telekom cégektől beszedett adók esetében már láthatjuk, hogy azok nem a hiánycél tartásához kellettek) egyértelműen nem a gazdaság felpörgetéséhez vezet. Több bank jelentett be azóta leépítést, (K&H, Erste) több kereskedelmi cég visszafogta a fejlesztéseit, és ugyanez igaz a telekomosokra.

2. A manyupok magas kezelési költségeit a garancialap is indokolja (ezzel együtt szerintem is az indokoltnál magasabb a kezelési költség) DE: nézzünk csak körbe a piacon, hogy egyes szolgáltatások után milyen kezelési költséget számolnak fel a szervezetek: én pl. üdülési csekk elfogadóhely voltam hosszú ideig (magánszállás). Az általam elfogadott ücs-ket az MNÜ 6%+ÁFA kezelési költség levonásával váltotta be. Ezen túlmenően, amikor a munkáltató megveszi a munkavállalónak az ücs-t, akkor is 2-3%-ot felszámít az MNÜ. Az étkezési jegyekkel hasonló a helyzet és még lehetne sorolni a bankokat, a többi alapkezelőt, stb.

És az, hogy az állam visszaveszii a saját állampapírjait, az így megspórolt kamat nem jelent fedezetet az szja csökkentésre. Az, hogy mondjuk 1000 milliárdot az államadósság lefaragására fordít, kb. 70 milliárddal kevesebb kamatterhet jelent, szemben az szja csökkentés által okozott mintegy 500 milliárd forinttal. (ennek a fedezetét keresik többek között a külföldi elemzők, de egyelőre még nem találják)

Ja, és ami a multik megadóztatását illeti: nem féltem én őket, ki fogják heverni, illetve behajtják rajtunk. DE: roppant igazságtalan, hogy pl. a kereskedelmi cégek esetében úgy van megállapítva az adókulcs, hogy a magyar - fidesz közeli - cégeknek ne kelljen fizetni. Miért is nem kell? Azért, mert mindegyik bolt más Kft. tulajdonában van? Ez elsőre jó indok, de amikor a mérleg másik serpenyőjét nézzük, a beszerzésnél pl. a CBA is azzal lép fel a beszállítókkal szemben, hogy központilag vásárol nagy tételben egy csomó mindent, lenyomja az árakat a hazai termelőknél is arra hivatkozva, hogy mekkora tételben vásárol és kibaszott gátlástalan fizetési feltételek mellett hajlandó csak vásárolni (plusz a multikhoz hasonló polcpénz, reklámhozzájárulás, stb.) szóval akkor hol van az igazság?

3. A CDS felárral a fent említett 70 milliárd kamatmegtakarítás felét elbukta az állam. Ez egy hatalmas nagy baromság volt.
Az szja csökkentést több ütemben meg lehetett volna lépni, ugyanez vonatkozik különösképpen a társasági adóra. Ezzel párhuzamosan el lehetett volna kezdeni a valódi reformokat (amiről már tavaly óta azt harsogták, hogy mindenre kész megoldásuk van!!!). Ehelyett most februárra ígérik a nagy bejelentést (persze, megvárják, hogy mennyi pénz jön vissza a manyupoktól, aztán majd improvizálnak kicsit)

4. Igen, a közvélemény értelmesebb részét valóban az zavarja, hogy nem látja a szakmai hozzáértést a fidesz káderekben. Különösen akkor, amikor ilyen Selmeczi féle megmondóembereket tolnak előtérbe, vagy amikor arról van szó, hogy Matolcsy el akarja zavarni a költségvetéshez legjobban értő koponyát a minisztériumból.

5. Mindegyik kormánynak (és a mindenkori ellenzéknek is!!!) hatalmas nagy felelőssége van abban, hogy az ország ma itt tart.
A fidesz is ugyanúgy megadja a támogatást az audinak vagy bármelyik cégnek, aki munkahelyet hoz létre hazánkban (nem is kevés támogatást). Az ingatlanadó pedig alapvetően nem volt rossz elképzelés, csakúgy mint a vizitdíj és még néhány - a fidesz kezdeményezésére - eltöröltetett adó jellegű bevételt.
Ezernyi más lehetősége lenne a fidesz kormánynak, de fél év alatt eddig nem tudott értelmes - valóban reform szemléletű - gondolatot megfogalmazni. Úgy gondolom, hogy a Bajnai kormány maradásra bírása sokkal jobb alternatíva lett volna a fidesznél. Az elkezdett intézkedések jövőbe mutatók voltak és a kormánytagok is sokkal hitelesebbek voltak, mint a mostaniak (kivéve Szekeres és Drazsé).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.10. 09:13:50

@Scaramella va alla guerra:
"Iganis a flat tax igazságos : aki többet dolgozik ( szorgalmasabb, tehetségesebb, stb ) az arányaiban többet kapjon, mint aki átlagos."

Az a baj, hogy Magyarországon élsz. Itt nem azok keresnek sokat, akik sokat dolgoznak, vagy okosabbak, hanem olyanok, akiknek még a helyesírás is gondot okoz...
Költséget csökkenteni pedig nem csak eladással lehet, ezt is megtanulhattad volna 30 év alatt. A MÁV-ból csak ki kéne szórni a kocsi haverokat, megszüntetni az állami támogatást, kidolgozni egy érdekeltségi rendszer, és közölni: Nyema nyereség, nyema jutalom!
Menne, mint a kisangyal...
Vagy Te úgy látod, hogy bármelyik magán vállalkozás úgy kezdi el fejleszteni a cégét, hogy eladja az eszközeit?

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.10. 09:14:48

@newtehen:

Mondjuk AZT A KURVA STADIONT ne is mondd.
Pláne ne azt, hogy a szegedi high energy lasert meg cancellezték.

A kocsi meg a Járai fizetése, az peanuts, de azt elismerem, hogy nem a megfelelő üzenetet hordozza.

A lézerre meg a stadionra NINCS magyarázat, felhárborító. Ugye, egy ország nem abból lesz vezető, hogy szar focistadionokat épít, hanem abból, hogy termtudot művel.
Most akkor Helmudt Schmidt telepítette volna tele Bonnt szinfonikus zenekarokkal közpénzen, mert neki meg a hegedülés volt a hobbija ?

A kiadáscsökkentéssel egyetértek.

Táskás Tóni 2010.12.10. 09:19:49

@egy maréknyi dollár: Igen , nyugdíjmegvonással fenyegetett Ficó, de hogy erről született volna törvény arról nem tudok. Gondolom Ficó" demokratább" volt az itteni bagázshoz képest.

mojszipupi 2010.12.10. 09:20:59

A rogánköcsögöt jól agyon kéne verni mert azt találta mondani h a nyugdíjvagyon nem az embereké....mi van bazdmeg????? a jó k anyádat azt

Puls 2010.12.10. 09:21:17

Nos, szerintem a kettő egykutya. Így is úgy is lenyúlják a pénzünket. Egyik oldalról társadalmi szolidaritásra, másik oldalról a befektetési költségekre és kockázatra hivatkozva.
Mindesetre ez tetszik: A legszebb az egészben, hogy a több mint 3000 milliárd forintnyi vagyonnak kevesebb mint egytizedét tartották közvetlenül részvényben a magánpénztárak, ennyit tehát a tőzsdézésről. A befektetések közel fele volt magyar állampapírokban, befektetési jegyekben pedig a pénz több mint egyharmada....
Ennek ellenére az OTP nyp több mint 30%-ot bukott a válság évében. No comment.

Kata78 2010.12.10. 09:21:28

@belekotty: Mi az, hogy "Fel kellene már fogni hogy a magánnyugdíjpénztárakban nem a saját pénzetek van, hanem az állam odairányított egy adómentes jövedelmet"

Az én általam megkeresett, (szuper)bruttóból vonják. Ez kinek is a pénze?

Dracon 2010.12.10. 09:22:01

@stratez:
A komunistákat itt 56-ban felkötötték tudod-e?
én a helyedben és a patkánykormány helyében kezdenék csomagolni és kérnék egy baráti országba vízumot. Pl Észak Korea.

Friedman 2010.12.10. 09:25:48

@Scaramella va alla guerra: "Az alternatíva vagy az átütemezés, vagy a vagyonadó és az SZJA emelés, vagy a bankszámlák zárlata."

Lett volna más alternatíva: Nem kéne 800 ezer rokkantnyugdíjast eltartanunk, mindegyiket azonnal felül kell vizsgálni. Továbbá nem kéne A GPD több százalékával (3-5%, ami 900-1400Mrd Ft) többet költenünk államaparátusra és szociális típusú kiadásra, a hozzánk hasonló visegrádi országokhoz képest. Miért kell nekünk szociális paradicsomnak lennünk? Ráadásul azok profitálnak belőle leginkább, akik BMW-vel mennek felvenni a "segélyt" (elsősorban nem a ténylegesen rászorulóktól sajnálom). Ahhoz viszont béna a kormány, hogy hozzányúljon ezekhez a rendszerekhez, fél, hogy túl nagy az ingyenélő tömeg, és ezzel szavazatot veszít.

Sajnos több az ingyenélő, mint az adófizető, így már rég nem mi munkavállalók határozzuk meg a politika irányát. Legalább ezzel a nyugdíj dologgal ne hagyjuk magunkat hülyíteni, senki ne lépjen át állami nyugdíjba, mert nincs benne ráció. Úgy is biztosan visszacsinálják ezt 10-20 éven belül, ráadásul a fenti kommunikáció is mutatja, hogy átveréssel próbálnak rávenni mindenkit az átlépésre.

infuriated 2010.12.10. 09:27:49

@Scaramella va alla guerra: "Felkúrná az adókat" - írod, azaz az MSZP direktbe sanyargat, míg a jelenlegi rezsim sunyi módon közvetve, ráterhelve a multikra, tehetősekre, akik szintén továbbterhelik. Akkor nem mindegy, melyik van hatalmon? Nem, mert az MSZP emellé legalább nem volt pökhendi, flegma, mint ezek.

Pash 2010.12.10. 09:30:02

Gyurma73-nak meg a többi jóképességűnek, aki a szájukba adott Fidesz kommunikációt szajkózza: Azért vesznek az MNYP-ak állampapírt mert a törvény előírja. Nem az adófizetők fizetik az MNYP-nek, hanem az MNYP ad hitelt az államnak. Ha nem adna, akkor a piacról kéne más befektetőket találni, de ez valószínűleg csak magasabb kamattal sikerülne, tehát az adófizetők rosszabbul járnának. A másik hogy nem 10 millió adófizetőről kéne beszélni, akik finanszírozzák az MNYP tagok megtakarításait, hiszen ebben az országban kb 3-4 millió adófizető tartja el a többit, és ennek a 3-4 millióanak a nagy része MNYP tag. Tehát ha a te érvelésed szerint nézzük, az adófizetők, akik nagyrészt MNYP tagok, megfinanszírozzák az MNYP-k működését, vagyis az állampapírok kamatait az MNYP tagok adóiból finanszírozzák. Na akkor hol is van itt a probléma?

Friedman 2010.12.10. 09:33:20

@stratez: Titeket fizetnek? De most komolyan kérdezem... Már ép eszű embertől nem hallok ilyen vélemyént a nem virtuális világban, csak néhány anonim kommentelőtől a neten.

Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy van pár fizetett ember, akik a blogokon terjesztik a kormányzati kommunikációt. Vagy tényleg ennyire gyenge egyesek IQ-ja?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.10. 09:35:01

Amúgy az ingatlan adó sem az ördögtől való találmány, csak akkor járna mellé egy 5-8% -os jövedelem adó, nem 23% mint most van.
(a szuperbruttó is egy agyrém, miért is fizetsz Te jövedelem adót a munkáltatód által utánad fizetendő adója után?)
Egyszerűbb is volna behajtani, nem volna kibúvó, és kérdés sem, hogy miért laksz minimálbéresként egy 60 milliós házban, és miért jársz 20 millás kocsival.
De ismétlem:
Vagy jövedelem típusú adózás VAGY vagyoni.

Walter Melone (törölt) 2010.12.10. 09:38:43

ez a kiflitolvaj picsa annyira nem tiszteli a választóit, hogy előálljon valami hihető hazugsággal.
csak belemondja a kamerába, hogy veszteségesek és kész. majd mi megmentjük.

A tények meg nem zavarják a mondatai formálásában.

Elegem van ebből a mocskos kommunista bandából!

Friedman 2010.12.10. 09:41:22

@Rám ne mutogass, én nem rájuk szavaztam...: Azért flegmák voltak ők is (Balatonöszöd, gumilövedékek, stb.). 2/3-dal pedig kb. az MSZP is hasonló szinten járt volna el, úgyhogy nem hiszem, hogy ebben olyan nagy különbség lenne. A MNYP-nél levő pénzekre már évek óta mindenki rá akarja tenni a kezét, csak épp akkoriban pont a Fidesz állt ki védelmezőként (érdekes fordulatok vannak :).

Egyedül a Bajnai-Oszkó kormány keltette fel bennem a reményt, hogy normálisan is lehet csinálni, és transzparensen kormányozni. De az az állapot fenntarthatatlan volt, nekünk minimum a szakadék szélére kell sodródnunk, hogy egy normális embert engedjünk a komrányrúdhoz. Ahogy kicsit elhárul a veszély, rögtön visszajönnek a hülyék (lásd Bokros 1996) A Bajnai kormányt sokszor jobban támadták az MSZP-s képviselők, mint a Fidesz. Bajnai csak úgy vállalta a miniszterelnökséget, miután az MSZP-s megélhetési politikusok aláírták a szerződést, hogy úgy nyomják a gombot, ahogy a kormány kívánja.

yanikosz 2010.12.10. 09:41:51

Még ma elmegyek lopni, mert holnap betöltöm a 18-at.
( Csak jövő nyártól bünteti az EU a manyup kifosztását9

ZX 2010.12.10. 09:45:45

Ez a picsa 2 naponta keveredik ellentmondásba vagy magával, vagy mással. Szánalmas.

infuriated 2010.12.10. 09:47:39

@GG84: Erre azt tudom válaszolni, hogy egy MSZP-vezette kormánynak már volt kétharmada (1994-98), és nem éltek vissza vele.

samba pa ti 2010.12.10. 09:52:31

tegnap láttam őnagyságát / s.g. / a tellevízijjóban,hihetetlen!
mint egy ötödik osztályos,aki bemagolt leckét mond fel,gondolkodás nélkül.
sokat gyakorolhatta a tükör előtt.
bármi is volt a kérdés,a belső magnó elindult,és darálta,darálta az egyenszöveget.a tények egyáltalán nem zavarták.
tényleg ilyen alakok kellenek a tálib barátainknak?
ne gondolkodj,tehát vagy!

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.12.10. 09:56:00

selmeczi a hazug tolvaj banda tagja

Friedman 2010.12.10. 09:57:23

@Rám ne mutogass, én nem rájuk szavaztam...: No azért ott volt egy koalíció az SZDSZ-el, azért az nem ugyanaz, mint a belül is elég kemény szabályok mentén működő Fidesz. Az MSZP még önmagával sem tudott soha megegyezni, számtalan tagozat, érdekcsoport, lobbikör alkotja. Azzal kapcsolatban nincs kétségem, hogy Gyurcsány, ha lett volna lehetősége, nem ugyanígy cselekedett volna. Ne legyenek illúzióink, az emberek és így a politikusok sem változnak.

egyszerüen 2010.12.10. 09:57:54

@Scaramella va alla guerra:

nekem jo az adocsökkenés, de más szegényebb rétegeknek nem. Nincs szükségem amugy rá. Ha megkapom jo ha nem akkor i megélek, eddig is megéltem. Tehát nem akarok a közösből

A feleségem létminimumon van végletek vagyunk, ö neki rosz lesz, mert kevesebbet fog kapni, mint idén. Már filozik inkább vállalja a fekete melot. Haverom ugyanugy bukta. Ezek nem kapnak zsebbe semmit. Ennyit fizetnek oszt kész, kell vagy nem.
Na szoval haver is áttér fekete melora, igy többet fog keresni

Ezt nevezem Orbán huzásnak. És ez csak 2 ember

Az oktatás legyen fizetős, de ésszel. A gyerekem igy is havi 10 ezerbe kerül akkor miről beszélünk pedig csak általánosba jár.
Sööt én is tanulok a fene enné meg, nekem egy évbe kb 150 ezer forint. Saját zsebből, de megoldom.

Az orvosnak is tejelni kell, különben meg se vizsgálják az embert, arrol nem beszélve hogy ahol ingyenes, ott félrekezelték a gyereket.

Igen vissza kell vágni a kiadásokat

Nem pedig ellopom azt amihez semmi közük. Majd kivi leszek hogyha a bankbetétjeidre ráteszik a kezüket akkor is ilyen nyugodt leszel. Mondjuk kölcsönveszik csak

felőlem lehetsz fideszes, de vedd már észre hogy itt 7 honap alatt semmi se történt
Max drágább lett a benzin meg ugye megszaladt a valuta

Van Fideszes ismim, nagyon elvakult. Hiába mondom neki hogy ez nem jo, mert neki a zsebébe kevesebb van , akkor is Gyurcsányozik. Pedig Bajnainál mind a benzin mind a valuta alacsony volt. Hiába mutattom nem érti. Már csak röhögni szoktam ilyenen. Hogy majd Orbán megmutatja.

Amugy meg ha kell a magánom akkor kérjenek meg és mondják meg az igazságot, ne pedig hülyitsenek. Vagy ez az uj modi??
Mondtam inkább bukja el a magán a pénzem minthogy ezeknek adjam

EMU 2010.12.10. 09:58:30

Nem értem, mi a bej selmeczi gabriellával. Arrogáns, flegma, láthatóan fogalmatlan, teljes szellemi káoszban össze-visszabeszélő, ostoba némber, pont olyan személyiség, pont olyan intellektus, amire a választók döntő többsége vevő. Csupa ilyen faragatlan, ostoba, népi surmót látni, ezek magyaráznak a zembereknek, hazudoznak, hülyére vesznek és hülyének néznek, selmeczi ebben se nem jobb, se nem rosszabb, mint bármelyik fidesz reprezentáns. A fideszes droidoknak, a szavazóiknak van ezzel gondja? Semmi. Feltűnik nekik, hogy ezek is hazudnak reggel, délben és este (vö. "Este, délben és este" © orbán), és úgy nézik hülyének őket, mint még soha senki? Ugyan, ezt igénylik, óhajtják. Az orruk előtt lobogtatott tényeket tagadnak le, hazudnak el, gond ez a bázisnak? Habzsolják. Elfordult legalább kis százalékban is ettől a zsarnok bűnszövetkezettől az eszéről és tisztességéről ismert magyar választó? Jobban imádja a hazugságaik és tolvajlásaik ismeretében a fideszt, mint valaha. Ez kell a kétharmadnak, tisztán látszik, ezt szeretik, éhezik, habzsolják. Akkor most mi is a baj ezzel az ostoba némber selmeczi gabriellával? Megtestesíti a fideszes magyar jobboldali keresztény emberek politikus ideálját. Erről ennyit.

Rob67 2010.12.10. 10:01:05

@egyittlakó: 'Orbán Viktor kedves vezető nem csal, nem hazudik és nem lop. '
Kösz az infót, ezt az elmőlt hónapok alapjén nem tudtam.
De nem is gondoltam...

egyszerüen 2010.12.10. 10:01:37

@kovacsguszti68:

nálad a pont. Te értelmes vagy és láttod amit én is:DD mehetsz országot vezetni. Neked van fogalmad arrol hogy mi is a baj és mit kell csinálni.
Én is szlovákiai cégbe gondolkodom, ennyit sikerült elérni Orbánnak

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.10. 10:07:06

@egyszerüen: Az a furcsa, hogy nagyon sok olyan embert ismerek, akik viszik a céget Szlovákiába. Pedig még a Gyurcsány - féle "El lehet menni" kampány idején is maradtak!
Mondjuk ezt tényleg csak azok értik miért van, akik dolgoznak, jövedelmük, bevételük van. Akik segélyért állnak sorba, azoknak fingjuk nincs az egészről.

Kivlov 2010.12.10. 10:08:30

@newtehen:
ezért (is) kéne megszüntetni a segélyek 90%-át...

Halál Bika 2010.12.10. 10:10:13

@ZX: "Ez a picsa 2 naponta keveredik ellentmondásba vagy magával, vagy mással. Szánalmas. "

Ja, de csak azért, mert kétnaponta szólal meg.
Megy itt a jó zsaru / rossz zsaru cuccos. Orbán a jó zsaru, a többiek a rossz zsaruk. Manipulatív egy kormányunk van...
Aki a logika mentén gondolkodik, annak nyilvánvalóan inkonzisztens, de aki szívből politizás - és ez az emberek 90%-a, az megvezethető...

Gandalf(helyett) 2010.12.10. 10:11:02

@Scaramella va alla guerra: Erről van szó. Mire fel csökkentették így az adókat? Előre betervezték ez a lopást.
Amúgy nem tartom magam vagyonosnak. Max. közepes vagyok.
Viszont két helyen dolgozom, hogy normálisan meg tudjak élni.
Mielőtt bárki kérdezné, igen, mindkettő legális.
Amíg bírom, csinálom. Merthogy a szabadidő és az alvás rovására megy csak, nemúgy mint pl. honatyáinknak és holdudvaruknak, akik tagok itt-ott, van egy két bizottsági tagságuk is pluszban, esetleg országgyűlési képviselőségük, ahol lehúzzák a költségtérítéseket is számlával történő elszámolás nélkül, bemondásra, és még sorolhatnám.
Az államaparátust bezzeg nem csökkentették.
Ja, tervezik, csak nem ott, ahol kéne.

gorcsev54 2010.12.10. 10:13:55

Na vajon ki? A "Griffmadár" vagy a másik?

ki kicsoda 2010.12.10. 10:14:29

@EMU:

... ez bizony százas!

Sándor György mondta:

"A hipnotizált személy keze, most önkéntelenül felemelkedik.
Szavazz ránk
Szavazd le magad.
Figyeld meg, ha valamire erősen koncentrálunk, minden háttérbe szorul.
A háttérzene is. A háttérszöveg is.
Legyen a másodlagos, az elsődleges. És az elsődleges, a legutolsó szempont.
Majd mi lélekgyógyászok kigyógyítunk. Lelket öntünk beléd. Lelkesítünk. Elvégre materialista világban élünk.
Csak a hitedet kérjük. Gyónjál nekünk.
Rajta lesz a személylapodon, Benne lesz a személyszámokban. Számokban ezt nem lehet kifejezni … De rajta leszünk, hogy rajta legyen. Rajta!
Mire vársz?!
Csodákat értünk már el így is. Csoda, hogy még vagyunk.
Csodákat művelhet a tömeghipnózis. Rajtunk már csak ez segít.
Te vagy a XX. Század kölyök rablóhada!
Kiherélt nemibeteg-gondozottja.
Passzív masszívja.
Felfortyanó leforrázottja.
Értelmetlen meg nem értettje.
Kiszámíthatatlan számítója.
Kint rekedt bennfentese.
Cél nélküli céltalanságunk.
Saját torzképünk!
Az emberiség 25-30 százaléka hipnotizálható.
A 70 százalék, akkor, miért?"

igényes 2010.12.10. 10:25:01

Mindig felmerül a kérdés, vajon miért tartják a Selmeczi Gabriellát? Mit tudhat ez a ténylegesen felkészületlen nő. Öszintén szólva a sok baki, elmegy egy baráti körben, mert tudjuk, ha ilyen előfordul, vannak vagy jó oldalai a szereplőnek, vagy megbocsátunk neki, mert tudjuk hülye, de aranyos. Az ország elött és külföldre is kitekinve, ez a hölgy leéget mindenkit. Sajnos engem mint magyart nagyon. Lehet az is, hogy kell valamiért, vagy olyat tud, ami bizony érdekes lehetne számunkra is. Engem zavar ápolatlansága és butasága.

Bummer 2010.12.10. 10:27:08

Reálhozamban ez mennyi? Sikerült az évi 0.1%-os hozamot feltornázni 0.11%-ra? Fantasztikus teljesímény!!!

ZX 2010.12.10. 10:29:23

@igényes: Viccelsz? Amíg van olyan igénytelen valaki, hogy miután elmondta a buta beszédjeit, felrakja a titkársági asztalra és... na ezért tartják. :P

öcsi55 2010.12.10. 10:30:05

@EMU: lopásról,csalásról,hazudásról nekem az elmúlt nyolc év kormányai jutnak eszembe!Ha neked más,akkor nagyon sajnállak.
A Fidesztől még keményebb törvényeket várok,feltételezésem,hogy nem
kell sokáig várnom rá.Egy országot langyossan,nem lehet vezetni,mint mint amit a szoc-libek műveltek.

dr kíváncsivagyok 2010.12.10. 10:30:27

Napokig ugyanabban a vastag, kikönyökölt szocreál kosztümben láttam....biztosan nem telik neki Chanel -re...

ZX 2010.12.10. 10:32:07

@ZX: Nekem a lopásról csalásról az elmúlt 60 év kormányai jutnak eszembe. Neked nem?

blacklord 2010.12.10. 10:32:10

Selmeczi nem hazudik. Ideális alany erre a feladatra, mert annyira sötét, hogy nem is érti, hogy a számok maguk hol játszanak szerepet az egész történetben. A tipikus frissen térített szektatag esete, na. :-)

ZX 2010.12.10. 10:32:44

@öcsi55: Hopp ez neked ment. :D

Obszerváló 2010.12.10. 10:41:47

Szerintem mind a kettőnek mennie kell! A börtönbe.

EMU 2010.12.10. 10:42:07

öcsi5: tudod az a különbség közted meg az általad nyilván oly megvetett és lesajnált szoci szavazók között (magam sosem voltam az, de komcsizhatsz, erre vagy kiképezve gondolom az elvtársaidhoz hasonlóan), hogy a szocik mögül kihátrált a megvezetettek nagy százaléka, gyakorlatilag az őszödi beszédet követően szinte azonnal mérhető volt, ezért lehetett most a fidesznek amúgy kétharmada. Ott hagyták őket a szavazók, mert gondolkodtak. Nem pedig biorobotként szajkózták a vezér és a párt iránymutatását. Ezzel szemben a fidesz szavazó valóban zombi, és nem érdekli semmi, történhet ezzel a másik ugyanolyan tróger bandával bármi, hazudhatnak nagyobbat is akár, mint a szocik, lehet tetten érhetőbb tolvajlásuk és országkifosztásuk, mint a szociknak, de te meg a többi vallásos fidesz droid ugyanúgy nyomja a káderszöveget, bármilyen fenntartás és gondolkodás nélkül szívja magába a párt hazug, manipulatív, uszító szövegét. Ez a különbség. Más megközelítésben kiújult a népi-urbánus ellentét. Parasztok vs. mozgólépcsőhasználók

P.mester 2010.12.10. 10:42:29

AZ EU nem fog megvédeni. Semmit érdemit nem szólt a Kaczinski-házaspár idején, semmit a Meciar-érában. Ezzel ők guk járatják le a páneurópai eszmét, ami pedig nem lenne rossz dolog.

dr. Bértollnok 2010.12.10. 10:51:08

Nem vagyok jogász, de van egy pár körülöttem.

Azt mondják, hogy a "maradási nyilatkozattal" van egy kis-nagy bibi! A PTK szerint az aláírt belépési nyilatkozattal létrejött manyup tagságot (szerződést) nem lehet indirekt módon megszüntetni, hanem csak ugyanolyan egyértelmű nyilatkozattal.

Vagyis, aki most nem nyilatkozik, annak a jogviszonya nem szűnik meg. Egy jogállamban (ismétlem: egy jogállamban) utólag simán perelhetne, mondván a tagsága fennáll, nem szűnt meg!

EMU 2010.12.10. 10:54:53

@bértollnok: Igen, te is hangsúlyozod, hogy jogállamban. No de látsz itt olyat?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.10. 11:00:18

@bértollnok: Majd hoznak rá egy jogszabályt, hogy miért is lesz egy így jogos, efelől ne legyen aggályaid. Olyan kormányról beszélünk, aki simán írt egy nekik tetszőbb alkotmányt úgy, hogy bárkivel is egyeztetett volna, illetve az AB-t, Számviteli tanácsot, meg bárkit, aki ellentmondott nekik félresöpört.

FGSuperman 2010.12.10. 11:02:53

valaki tud arról, hogy hol vannak azok a hivatalos adatok amit a mélyen tisztált kormány elfogad, mint éves inflációs ráta és éves manyup hozam?

mert ezek elég fontos dolgok így elsőre

gorcsev54 2010.12.10. 11:10:08

@ZX: Nekem a mostani is!!!

2010.12.10. 11:10:31

Rogán nyilatkozatára annyit tudok mondani, hogy az ő élete sem az sajátja, mert a Teremtőtől kapta, tehát nyugodtan elvehetem :)

Táskás Tóni 2010.12.10. 11:12:53

@newtehen: A III/II-es Matolcsi meg képes azzal dicsekedni, hogy Mo-ot nem fogja az EU büntetni a mnyp-ak államosítása miatt ,mert az EU nem hoz olyan törvényt, ahol visszamenőleges a büntetés.Inkább kussolna!Cinikusak gúnyosak nagyképűek és a sok marha magyarral még a szart is megetetik.

burguzu 2010.12.10. 11:13:49

@newtehen: "Majd hoznak rá egy jogszabályt, hogy miért is lesz egy így jogos"
Így van és ezek után hogy érezze valaki is biztonságban a bankszámláját, életbiztosítását, lakáskassza befizetéseit. Ha elfogy a manyup-okból elsíbolt pénz folyó kiadásokra, minden gondolkodás nélkül rátehetik a kezüket bármilyen magánmegtakarításra. Legfeljebb majd előszedik megint a szekrényből rondafogsorú tesco-fosztogató némbert 2 év múlva és kijelenti, hogy a bankbetéteket-magánmegtakaritásokat is jobban őrzi az állam és igéri 20-30 év múlva visszaadja.
És miért is ne tennék, a kriminologia is azt mondja, ha egy bűnöző rákap az erőszak ízére és biztos a büntetlenségében, akkor egyre komolyabb büncselekményeket hajt végre...

igényes 2010.12.10. 11:16:38

@bértollnok: Ténylegesen mondjuk én a Generalival szerződtem, ők bevállaltak mindent, nem is tudom hogy jön ide a kormány? Semmiféle szerződésem nincs a kormánnyal nyugdíjügyben, viszont a kormány tagjai esküt tettek, hogy érdekeimet képviselik.

Holnap majd azt mondja a kormány, hogy nem fizetik az orvosi ellátásomat. Milliókat adtak önmaguknak, miért, hiszen semmi teljesítmény, csupán összevesztek az országukkal és az egész világgal. Ezért nem jutalom, hanem bünti jár.

Két eredményt emelnék ki!

Platinit fogadta Orbán
és elötte a Pápánál járt családostól Mikulás napján, koronázási ünnepség megbeszélése miatt. Azt nem tudom ki ellen védjük ma a Pápai hatalmat, és mivel? Magyarország 7 500 000 polgára az ellenség, a devizahitelesek?

Táskás Tóni 2010.12.10. 11:17:09

@burguzu: Ezt csinálták 1998-2002 között is , azért emlékszem még a mostani fidesz oligarcha Simicska húzásaira is.Hogy a fenébe tud ilyen barom lenni a magyar választó?

ZX 2010.12.10. 11:21:56

@gorcsev54: A mostani val együtt értettem :)

P.mester 2010.12.10. 11:24:50

A választás "szabadsága" olyan, mint a téesz-szervezés. Vagy beadod a lovaidat a közösbe, vagy elveszzük erővel. Ezek után ne nagyon kommunistázgasson a Fidesz, és Wittner Máriáknak is el kellene számolniuk magukkal: azért küzdött-e a magántulajdon megsértése ellen, vagy pl. a sajtószavbadságért, hogy most ugyanő szavazatával csorbítsa?

Dezső bácsi 2010.12.10. 11:30:13

Elvtársak!
Ne pánikoljatok. Ugyan a Magánnyugdíj-pénztárak a szocikhoz kötődnek, de marad nekik még megélhetés.
Hazudni és lopni leginkább az előző 8 év kormánya szokott volt, ezért tartunk itt, ugye ez nem kérdés.
A lényeg: ha államiba lépsz, megmarad a pénzed. Nem kell rettegni az államtól ennyire azért.(mondjuk a Gyurcsány féle államtól félni, nem alaptalan:)
Vizslát!

EMU 2010.12.10. 11:33:18

Na az iménti dezsőről beszéltem fentebb. Ezeknek tényleg elvették az eszüket. És annyian vannak, mint a nyű. Agy nélkül.

P.mester 2010.12.10. 11:34:20

@Dezső bácsi:

Köszönjük Droid bácsi értő és tartalmas hozzászólásodat.

2010.12.10. 11:34:56

@Scaramella va alla guerra:
"A megszorítás jó részét a fidesz rálőcsölte a külföldi tulajdonban lévő nagy tőkeerejű cégekre."

Azért a 3000 milliárd forint mnyp pénz nem olyan kevés, hogy bagatell legyen a cégekre kivetett adó mellett.

"És megmonaná valaki, hogy mi lett volna az mnyp államosítás alternatívája ? Az SZJA emelés ? Ingatlanadó ?"

1. Hivatkozva a gazdasági helyzetre, nem kellett volna adót csökkenteni (sem az szja-t, sem a céges adókat). (Úgyis csak a gazdagokat érinti pozitívan.)
2. ÁFA-t kellett volna emelni. (Nem kell drasztikusan, 1% a legtöbb háztartásban nem jelentett volna gondot, viszont az összes így befoyló pénz igen jelentős lehetne.)
3. Vagyonadót (nem csak ingatlan) kellett volna kivetni, így beszedve a cégtulajok és magánvállakozók által elcsalt adót.
4. 0-ra csökkenteni a sport és kulturális kiadásokat a válság végéig.
5. 0-ra csökkenteni az egyházi kiadásokat a válság végéig.
6. Valamilyen módon az alsó néhány millió ember vásárlóerejét növelni. (Pl. a minimálbér megemelésével, ami meg is történt, bár meglehetősen jelentéktelenre sikerült.)

Id. Lencsés István 2010.12.10. 11:35:51

@Dezső bácsi: Azt mondta a Rogán, hogy nem a mi pénzünk, tehát miként gondolod, hogy megmarad?

Rogán ugyanis abból indul ki, hogy az mnyp-rendszerben felhalmozott pénz valójában nem is magánvagyon volt, hanem az állam pénze, és bár "még ma is sokan azt gondolják Magyarországon, hogy ez az ő saját megtakarításuk", ez nem igaz

Id. Lencsés István 2010.12.10. 11:38:37

@Ylim: Igen és teljesítményarányos juttatást a "honatyáknak" Selmeczinek nem!

Id. Lencsés István 2010.12.10. 11:41:14

Az alábbi sem igaz, mert ugye a hozamok ebben évben eddig kitettek 240 milliárdot, ezt is lopják, meg a jövőbenit is lopják. Igazából több 10 milliárdokat lopnak.

Segítség, kirabolt az állam! 3 millió embertől vesznek el átlagosan fejenként egymillió forintot a Nemzeti Együttműködés nevében. Szerintük mi tőzsdézünk és kaszinózunk, a pénzünk ezért jobb helyen van náluk. Megalakítom a Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése mozgalmat. A civil mozgalom célja azon magánnyugdíj pénztári tagok érdekeinek képviselete, akiknek befizetéseit a kormány által bejelentett intézkedések során elvonják. Adjátok vissza a pénzünket most!

ZX 2010.12.10. 11:47:25

@P.mester: Ön az Matolcsy elvtárs? :P

2010.12.10. 11:51:00

@Dezső bácsi:
"a Magánnyugdíj-pénztárak a szocikhoz kötődnek"

Az én papagájom is mond ilyen, ha túl sokat néz tévét. :)

mojszipupi 2010.12.10. 11:59:53

Hír TV-s gyöngyszem

Átverik a közvéleményt a magánnyugdíjpénztárak

www.hirtv.hu/gazdasag/?article_hid=352323

gorcsev54 2010.12.10. 12:04:45

Rogán rosszul gondolja! Az állam évekkel ezelőtt lemondott a 8% -ról akkor kié a pénz (amiről az ember lemond azt nem követelheti visszamenőleg legfeljebb a folytonosságot szüntetheti meg ha olyan helyzetbe kerül, hogy veszélyezteti) de itt maga az állam hozta magát veszélyeztetett helyzetbe, pl. 16 % adókulcs.Vagy kérdezem a Viktor hívőktől ,ha holnap hoznak egy törvényt visszamenőleg fizessék vissza 32% adó és a 16% adó közötti különbséget (az is az államnak járt volna) akkor ők mit mondanak?Bár itt semmi sem lehetetlen.Mi lett volna a megoldás? Nincs szja csökkentés, van vagyon (normális) adó,nincs stadion stb. korrupció ,fekete munka

ZX 2010.12.10. 12:07:06

@mojszipupi: Pedig a jövőben csak az ilyen hírek mehetnek majd át a cenzúrán. Hánynom kell ettől akommunista bagázstól.

JohnHenry 2010.12.10. 12:08:29

egy-két éve kaptam egy levelet a magánnyugdíjpénztáramtól, nyilatkozni kellett, hogy mliyen módon szeretném, ha fialtatnák a befizetett pénzt, emlékeim szerint három portfólióból lehetett választani, ebből a "legkeményebb" volt a tőzsdézős, a többinél állampapírba meg mittomén hova fektették be a pénzt.

iszonyatos nagy hazugság, hogy a mnyp-k elvesztik a tőzsdén a vagyonuk nagy részét.

Gandalf(helyett) 2010.12.10. 12:10:08

@Ylim: Folytatom, ha nem haragszol.
7. Állami apparátus létszámának racionalizálása.
Értem ezalatt azt, hogy nem egyszerűen csökkenteni kell(ene) a létszámot, hanem egyuttal megnézni azt is, hogy ne 6-7 ember csinálja párhuzamosan ugyanazt az adott szervezetben. Mert ezért érzik úgy, hogy már így sem bírják (máramelyik tényleg nem lábat lógatni van felvéve).

Minimálbéremeléshez amúgy csak annyit, hogy ha még, vagy már nincs gyereked, akkor kb. nettó kemény 500 Ft-tal kapsz többet jövőre havonta.
Ennyit az alsó réteg vásárlóerejéről.

2010.12.10. 12:23:38

@Gandalf(helyett):
Ezt a pontot csak azért nem írtam, mert rövid távon nem lehet megvalósítani. Ráadásul a racionalizálás egy rakás munkanélkülit termel, vagyis az egyik oldalon megjelenő pénz eltűnik a másikon.

Ha nincs az egykulcsos adó, amit a minimálbér után is fizetni kell, akkor az emelést a minimálbéres lazán elköltötte volna 25%-os ÁFA-t fizetve, ráadásul a gazdaságot is erősítve.
De te is tudod, hogy mi hülyék vagyunk ehhez. :)

Gandalf(helyett) 2010.12.10. 12:35:43

@Ylim: Persze, hogy nem lehet, és a hatástanulmányok sem az erősségük, hátmég a munkakör elemzés.
Inkább felvettek a minisztériumokba még egy garnitúrát, akik hozzájuk hűségesek. A régiek, akik talán még értenek is valamihez most "cégen" belüli munkanélküliek, akiket meg megbíznak a dolgok elvégzésével, szakmai antitallentumok.
Láthatjuk is nap mint nap az eredményét.

Mellesleg, ha cinikus akarok lenni, a racionalizálás veszteseit "átképezhették" volna a sokat emlegetett egymillió munkahelyre :-)))))
Még az is olcsóbb lett volna, mint 2 garnitúrát fizetni.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.10. 13:29:31

@newtehen:

Tökéletesen egyetértek azzal, amit írsz. Egy kivétel : hogy itt ne lehetne viszonylag sokat keresni úgy, hogy nem vagy csókos.
Ellenpélda : Morgan Stanley Magyarország. Ha jó programozó vagy matemaikus ( fizikus ) vagy, akkor a másfél milliót is megkeresheted ( egy nem vezetői, hanem szakmai pozicióban ). Ehhez egy 8 körös interjút kell abszolválnod. Mondjuk aki megcsinálja, attól nem is igénylem.

@GG84: Rokkantnyugdijas és deprivált ügyben maximálisan egyetértek veled. Ez nem vitás, hogy igazad van. Nem is értem a fideszt, miért nem csinálja ( pontosan nagyon is jól értem. )

@Rám ne mutogass, én nem rájuk szavaztam...:

Nem mindegy, melyik van 6almon.
Ugyanis a jelenlegi rendszerben a keresletrugalmasság miatt a multi nem tud mindent ráterhelni a lakosságra. Például ha a szupermarket a narancslevet 3oo Ft helyett 85o ért adná, hosszú karavánok indulnának a nickelsdorfi Billába narancsléért. Persze, egy részét bizonyára ráterhelik, de a kommerek úgy teerhelték volna az egészet a lakosságra ( SZJA, ingatlanadó ), hogy esélyed sem lett volna azt kikerülni. Most legalább van.
És az SZJA csökkentés üzenetértékű. Tanulj, dolgozz többet, innováálj, vállalj gyereket és több pénzed marad. Ezzel szemben miot mond az mszp ? " Aki 6 milliónál többeet keeres, az gazdag", ergo, az "igazságosság jegyében", merthogy "osztozni jó" fizessen progressziven többet.
szerinted ez hova vezet ?

@egyszerüen:

Az én feleségem is kifejezetten rosszul jár. Egyfelől a pénzét jövőre 11O.OOO ről 89.OOO re csökkentik, másfelől még erre jön a megnövelt SZJA.

Egészségügy ügyében a holland tempót tartanám jónak. Évi 75o EUR önrész és havi 1oo EUR biztosítás szerintem korrekt dolog lenne. A magyar helyzet szerint ugye a biztositás egyfajta adó, hiszen a kockázat ( vagyis a biztositási prémium ) nem a fizetéssel arányosan nó.

Az eü nem lesz fuzetős, mégpedig azért nem, mert az orvosok a fidesz haverjai, és a fizetős eü az orvosok zsebéből venné ki a pénzt.

Az oktatás fizetőssé tételét nem támogatnám, helyette a szigorú felvételi vizsgát ( mint amilyen 199O előtt volt ) és a keretszámok visszavágását támogatnám. Az egyetem tényleg nem melegedő.

Egyébként én nem fideszes vagyok, hanem maximálisan mszp ellenes. Mivel az mszp csak ahhoz értett, hogy minket, dolgozó középosztályt az "igazságosság jegyében" szénné adóztassanak, mig a cigányt, paupert babusgatták és ők meg talicskával lopták el a pénzt. A fidesz idáig gyenge közepes. Ami tetszik, az az adócsökkentés, a multik megadóztatása. Ami nem tetszik, az a koncepciótlanság, a szar káderpolitika és a plebs babusgaatása ( cigányok, rokkantnyugdijasok, satöbbi ). Az IMF kirugásával kockáztatnak, remélem bejön nekik, meert az a pénzügyi status quo borulásához is vezethet.

@Gandalf(helyett):
Nézd, szerintem az adócsökkentés szükséges volt. A költségek ugyanazok, mint NyEurópában, az adókulcsok sokkal magasabbak.
Mondjuk ezt egy jó nagy nyugdijcsökkentéssel kellett volna párositaniuk. Bár még most is elinflál6ják a nyugdijakat, illetve a rokkantnyugdijakat, remélem ez a tervük.

@Ylim: Amit írsz, az tipikus szociáldemokrata ( értsd : szocialista ) politika.
A vagyonadó, mint olyan, az káros. Aki az adót elkerülte, az most is meg fogja taaláálni a módját az elkerülésnek. Én, mint magánszemély, nem tudnám elkerülni. Az ingatlanvételkor nem voltam ennek a lépésnek a tudatában, tehát nem fair most bevezetni.

Az adócsökkentés szükséges volt. Már kifejtettem, hogy miért. Hogy ne csak a kógazdag, jókor jó helyen réteg gyarapodjon és lkegyen előtte peerspektiva, hanem a jól képzett, szorgalmas, keményeen dolgozó középosztály is.

Az ÁFA növelés neutrális, ugyanis ha valakinek nem tetszik, külföldön fog költeni.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.10. 13:33:28

@gorcsev54:
" Nincs szja csökkentés, van vagyon (normális) adó,"

Gondolom, te sem értékes ingatlanban laksz és nem éri el a fizetésed a 35O Kt.
Valamint nyilván neked is szíved csücskei a "gazdagok". Így, idézőjelben.
Igaz ?

Különben fosnál az 1%os ingatlanadóótól, és örülnél a 2O.5%os flat taxnek.

ZX 2010.12.10. 14:07:08

"Tavaly az érintett mintegy több mint százezer kasszatagból nagyjából 62 ezren váltottak – most, ha két és félmillió átlépővel számolunk, akkor is negyvenszer, ha mindenki átlép, csaknem ötvenszer többen lesznek."
"a tavalyi 62 ezer átlépővel háromnegyed év alatt számoltak el."

Vagyis ha mindenki átlép 37,5 évig fizetik ki. addigra nyugdíjas leszek. :D:D Sok birka lépjen csak vissza, aztán meglátja mekkorát szívott.

Gandalf(helyett) 2010.12.10. 14:21:14

Persze, a költségek Nyugat-Európához közeliek. A Bérek viszont keletiek. Nálunk az állam bevételeihez kellettek a magas kulcsok. De láthatóan ez eddig sem volt elegendő. Túlméretezett a szociális háló.
Felelősen gondolkodva, így nem lehet adót csökkenteni. Aztán kapni fűhöz-fához, hogy honnan szedje össze a kieső bevételt, ha közben kiadást meg nem csökkent. Ezért tennék rá a kezüket a magánnyugdíjamra (is).
Aztán ha az elfogyott, jöhet a többi. A törvények már megvannak hozzá, vagy már alakulnak.
De bármibe lefogadom, a 4. évhez közeledve visszavonják majd a 2 millió feletti jövedelmek "extra adóját".
És nem azért, mert az összeg már nem lesz "tisztességtelen".

Egyebek mellett arra leszek még kiváncsi, hogy az IMF elutasítása melletti (onnan ugye nincs segítség) későbbi államkötvény kibocsátásokat ki fogja megvenni? (merthogy kellenének majd ez biztos, ha nincs miből finanszírozni ezt-azt) Pénztárak biztos nem, ha sikerül tönkretenni őket.
Másnak meg kell a francnak egy ilyen máról-holnapra gondolkodó állam papírja.
Persze nem a kedvencem az IMF, de a külső hitel kiváltója a belső lehet, államkötvény-kibocsátással, és a monetáris politika egyéb eszközeivel. Ami felé haladunk, abból viszont én azt látom, még ha be is válnak, nem várható hosszú távú pozitív hatás. Főleg ha ezeket az eszközöket nem hosszútávú pénzügyi, hanem rövidtávú politikai célok motiválják (még ha meg is próbálják bemagyarázni nekünk az ellenkezőjét)

Szánom szegény Magyarországot.

Forint a béka segge alatt van így is.
Jön a szép új világ.

Aztán az újbóli adóemelés, csak már belső tartalékok nélkül.

egyszerüen 2010.12.10. 15:22:59

Láttom még mindig van aki nem érti

Itt az a baj hogy elveszik ami az enyém. Most hagyjuk a demagog dumákat amiket a fidesz leejt, mert a kutyát nem érdekli, hanem az eredmény a lényeg

Számoljunk egy kicsit
van ugye az öszvagyon. Ebből a fele át fog lépni, és ugye a kormány ezeknek az állampapirjait meg fogja semmisiteni.

Ez ugye a terv
a maradék pénzt pedig szétosztja, mert hiány van
ugye ezt mondták, ja meg azt is hogy egy 5 tagu bizottság dönti el hova megy a pénz

Tehát ezt a vagyont felosztják és zsupsz el is tünt 1 év alatt
azaz az eddigi megtakaritásomat 1 év alatt seggrepacsizzák, szétosztják

Kérdem én utána mi lesz??
Nem igaz hogy egyesek ebbe nem gondolnak bele
A kiadások ha nem nyulok hozzá ugyanugy megmaradnak.

Tetejébe a magánosok vették az állampapirt nem is kevesett. Ki fogja ezentul venni az állampapirt??

Honnan lesz az államnak utána pénze??

Valamelyik fideszdroid világositson már fel engem tudatlant

Meg ostmár tényleg kivi vagyok hogy egyáltalán mi is a programja a lopáson kivül a fidesznek???

Dezső bácsi 2010.12.10. 15:44:14

@EMU: Öreg, úgy látom nálad is az ideológia megelőzi a gondolkodást.Igazi szakember lehetsz a pártközpontból:)

Dezső bácsi 2010.12.10. 15:46:16

@Ylim:
Hát lehet a papagájodba több ész és racionalitás szorult:)

gorcsev54 2010.12.10. 17:27:52

@Scaramella va alla guerra: Igen a szívem csücskei a "gazdagok".Az "új gazdagok". Az ingatlanom kb. egy húszas volt (a mai ingatlan helyzetben jó ha 15 ) és valóban nem 350 k keresek. Különben régen volt ingatlan adó (elfogadható évi 5000Ft)de ez mindenkinek szinte, igaz akkor még nem volt divat a 5-600 milliós vagy milliárdos ház.Nem lehetett összelopni annyit ,legfeljebb egy balatoni nyaralót.( ég a politikusoknak sem)Bezzeg ma! Elég csak az általam nevezett (nem véletlenül) "griffmadár Gabriellára" gondolni, hogy a többit ne is soroljam.

SoulSeer 2010.12.10. 18:12:31

Emitt a cikk, ami olyan pénzügyi adatokkal rendelkezik, aminek számadatait nem árt jól megnézni.
Viszont, ha megnézzük, láthatjuk, mibe is volt/van befektetve a magántőke. Kitűnik, állampapír a legtöbb. Vagyis, ha jól tudom, akkor aki állampapírt vesz, az államnak fizet. Befektető a befektetéséért Kap egy értékpapírt, és nyereséget, amiket most (a papírt is, és a nyereséget is) az állambácsi el akar venni, hogy odaadhassa nekünk (mellesleg többet nem kell fizetnie kamatot a befektetett pénzre, ellenben ő újra befektetheti?)? De ha állampapírt veszek, már egyszer fizettem az államnak nemde? Ha jól tudom, akkor az állampapír egy ígérvény. Ígérvény arra, hogy ha fizecc' nekünk tesó, akkor azt mi megháláljuk arányos nyereséggel nemde? Vagy valamit nagyon nem értek...(?)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.10. 18:34:22

@egyszerüen:
"Tetejébe a magánosok vették az állampapirt nem is kevesett. Ki fogja ezentul venni az állampapirt??"
ha nem utalják a pénzt a manyupba ekkor hiány sem lesz amire államkötvényt kell kiadni.Tehát senkinek nem kell venni.
A legegyszerübb az lenne ha 0% lenne az államháztartási hiány.
AMÚGY A JOBBIKRA SZAVAZTAM ÉS szerencsére sok programunkkat átvesz ui a fidesz.
Én visszaállítanám a halálbüntetést is és az MSZP tagjaival kezdeném:-))

tlvajferi 2010.12.10. 21:30:29

@egyittlakó:
rosszul emlékszem? de úgy rémlik, hogy amikor a komcsik a 80-as években bedumálták nekünk, hogy micsoda elönyös lesz a piacgazdaság, az ADDIG BEFIZETETT ÁLLAMI NYUGDÍJJÁRULÉKOMAT bizony szépen ELSIKKASZTOTTÁK ÉS NEM UTALTÁK A MAGÁNNYUGDÍJSZÁMLÁMRA!!!

azután úgy gondolták, hogy 3x-oros bőrt húznak le mindenkiről és köteleztek mindenkit, illetve a fiatalokat elsősorban, hogy a havereikhez fizessenek a magánnyögdíjpénztárakba???
mindezt hitelekből

azutána haverok "kulcsári és gyurcsányi" módra ellutriztak mindent a newyorki tőzsdén?

ja, most dobtak egy kis emelkedést, hadd lássa a hülye magyar mekkora nagy a nyereség

később majd esés lesz, de azt is megmagyarázzák, hisz "pénzügyi analfabéták" vagyunk, ahogy bajnai mondotta: érthetetlen, hogy saját házban lakunk, mikor jobb lenne bérelni és a többit eljátszani a tőzsdén :-)))

tlvajferi 2010.12.10. 21:36:41

@Gerzsonka: az lehet, hogy pénz pénzt csinál, de soha nem a kisbefektetőknek :-)))
a mnyp tagok ugyebár kisbefektetők, nagyon nagyon kicsik...
még a pénzükhöz sem juthattak hozzá
akkor sem, amikor fleto dirigált

ha annyira szerette őket és képviselte az érdekeiket, a fleto vagy a maffiózó bajnai miért nem enmgedte, hogy hozzáférjenek? :-))

ja, és mond már, hogy lehet az, hogy a Magyar Nemzeti Bank csak a Strabagot találta meg most , hogy az épületeteit xx évig xxxxxxxxxxxxxx millióért üzemeltesse?
ennyire nem lehetsz elvakult szocionista!!!

tlvajferi 2010.12.10. 21:39:00

szóval jó volt, hogy a zor bán egy kicsit megijesztette a magánnyugdíjpénztárakat
láss csodát, tudnak eredményt termelni!!!

akérdés csak az, eddig miért nem sikerült nekik
annuitással számolva még így is k*rvára nagy minuszban lesznek :-)))

Még ez is 2010.12.10. 21:49:25

Rohadtul manipuláltnak érzem magam, mintha a Fidesz azt szeretné, itt fújjam ki a gőzt és egymás közt jól elcsevegjünk azon, hogy mennyire átvernek a palánkon. Mint amikor azt mesélték, hogy a HOFI azért mondhatta el, amit elmondott, - engedéllyel - hogy az emberek úgy érezzék, hogy most aztán helyettük mindent elmondott, jól oda mondta, nekünk meg nincs mit hozzá tenni. Én azért tudat alatt azt gondolom, hogy egyre inkább szeretném felborítani a kukákat, meg az észben nagyon kuka (nagyon hülye) kifli zabálót.

belekotty 2010.12.11. 02:39:43

@Kata78: Az államé, mert egy adót a magánnyugdíjpénztáradba írányítottak.

egyszerüen 2010.12.11. 19:28:32

@tlvajferi:

mennyit kapsz orbántol hogy prédikálj melletük???

hülyeségeket beszélsz. Aki magános az minden év tavaszán kapott egy papirt hogy hogyan is áll a pénze

Aki mást mond hazudik

mindig volt nyereség. orbán pedig nem ijeszt hanem zsarol. Ilyet Rákosi csinált utoljára vagy Sztálin, de idevehetem hitlert is

te olyan hülye vagy hogy az már fáj

Neked a kérdésem a következő. Hogy átmegy a pénz az államhoz, vagyük igy a felállást

- Épitenek egy debreceni stadiont
- Épitenek egy nemzetis stadiont a kettő együtt 100 milliárd kb
- megveszik a mol részvényeket
- Adnak a nyugdijasoknak pénzt
- megy majd egyéb ilyen baromságra

ez a pénz kb 1 év alatt elmegy

UTÁNA MI LESZ TE NAGYOKOS??
- Utána nyugdijasnak nem kell adni pénzt
- A hiánycélt nem kell tartani???
- Megszünik az összes államadoság??

te nagyon hülye vagy igy látatlanba, remélem utána ha elfoogy a pénz akkor majd töled elveszi az Orbán és majd bologatsz hüseges emberként??

Ha szarban van az ország akkor tessék kormányozni, KIADÁST CSÖKKENTENI

felelötlenül kormányoznak, és amit csinálnak az sikkasztás és lopás. Semmi program nincs, idekapok és odakapok megy
Arrol nem beszélve hogy a vörösiszap alapjára is rátették a kezüket azt is basznak kifizetni, mert alapot képeznek. Én nem erre adtam pl támogatást

Amugy tessék törvényt olvasni, mert abba benne van hogyha államositás van akkor a kormány köteles kártalanitani:DD

És tessék fideszdroidkáim a kérdésemre válaszolni. Mi lesz utána???

burguzu 2010.12.11. 20:33:01

@egyszerüen: Szerintem csak a nyugdijasok, a segélyezett réteg, a minimálbéresek és azok akiknek semmi megtakaritásuk és irigyek arra, aki félre tudott tenni, azok tapsikolnak a sztálinklón és kormánya egyre idiótább intézkedéseihez. Nameg a vezér szektás jellegű hívei, de ők mindig egyetértenek és várják a gazdasági wunderwaffét.
1-2 év alatt eltapsolják a pénzt, minden marad a régiben, a kismillió állami alkalmazott, a millió segélyezett, a rokinyuggerek, önkormányzatok és a barom állami beruházások felszivják a pénzt, mint a szivacs.
Azután majd megint előjön a kérdés, hogy kitől lehet majd lenyúlni, ekkor kerül sorra a magánbankbetétek, lakáskassza, életbiztosítások kollektivizálása és a multik ismételt lehúzása. A plebsz, az irigy prolik és nyuggerek, persze majd ezzel is egyetértenek...

burguzu 2010.12.11. 20:38:00

Régen azt hittem az mszp az inproduktiv réteg pártja, de nagyon úgy néz ki, hogy a következő körre a fidesz lesz nyugger-segélyes-proli párt, hiszen az adózókat elég csúnyán szivatja...

SoulSeer 2010.12.12. 00:59:54

Egy kis összefoglaló? :)
Olyan következő generációs fiataloktól (15 évesek) kaptam, akik már jobban a helyén kezelik a politikát (nem emelik annyira piedesztálra) mint még mi... és talán tisztábban, vagyis romlatlanabbul is?

www.youtube.com/watch?v=q_MBahJFXI0&feature=related

Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése

Segítség, kirabolt az állam! 3 millió embertől vesznek el átlagosan fejenként egymillió forintot a Nemzeti Együttműködés nevében. Szerintük mi tőzsdézünk és kaszinózunk, a pénzünk ezért jobb helyen van náluk. Megalakítom a Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése mozgalmat. A civil mozgalom célja azon magánnyugdíj pénztári tagok érdekeinek képviselete, akiknek befizetéseit a kormány által bejelentett intézkedések során elvonják. Adjátok vissza a pénzünket most!

Csatlakozz!

Friss topikok

süti beállítások módosítása