Fizesse Ön Pintér helyett a rendőrök nyugdíját! Csányinak ez rendben van

A rendvédelmi szervek fegyveres dolgozói húsz év szolgálati viszony után korkedvezménnyel mehetnek nyugdíjba. Sok vita volt erről az elmúlt években, szerintem megérdemlik. Az ehhez szükséges többletjárulékot a munkáltatójukat (rendőrséget, honvédséget, pénzügyőrséget) felügyelő minisztériumok fizették be minden évben a költségvetésbe. Eddig. Jövőre ugyanis már egyetlen fillért sem kell átutalniuk az obsitosok plusz nyugdíjára. A Napi Gazdaság a költségvetés tervezetében felfedezte, hogy a fedezet az általunk eddig összegyűjtött nyugdíjmegtakarítás lesz.

Idén összesen 77,2 milliárd forintot fizettek a különböző minisztériumok a fegyveres dolgozók nyugdíjára, ebből a Belügyminisztérium állt 46 milliárdot, azaz egyedül többet, mint a többi tárca összesen. A BM költségvetése tehát úgy növekszik jövőre, hogy eközben jelentősen csökkennek a kiadásai, s éppen a mi magánvagyonunk terhére. Mivel jövőre 5,2%-kal nőnek a nyugdíjkiadások, több mint 81 milliárdot lehet számolni a fegyveresek többlet nyugdíjára. Ez a magánnyugdíj-pénztári tagoktól jövőre népgazdasági megőrzésre átvenni tervezett 530 milliárd forint egyhatoda. Tudják, ez az pénz, ami az államnál nagyobb biztonságban van, mint a nyugdíjtőzsdén.

A lap másik idevágó híre, hogy Nagy Csaba, a magánnyugdíj-pénztárakat képviselő Stabilitás Pénztárszövetség elnöke lemondott a tisztségéről. Nagy Csaba, aki az OTP Pénztárak vezetője egyéb fontos elfoglaltságával indokolta a lemondását, azonban a Napi Gazdaság elemzője úgy látja, hogy az OTP elnöke nem akarta, hogy a bank neve gyakran elhangozzék a jövőben várhatóan elmérgesedő nyugdíj-vitában. Azaz a legnagyobb magánnyugdíjpénztár, amelyet összegszerűen a legnagyobb veszteség ér, nem akarja felemelni a szavát kisemmizett tagjaiért. Csányi Sándor persze már a bankadó miatt is csak tessék-lássék morgolódott, a nyugdíjlopás ellen pedig végképp nem szólalt meg. Én a magam részéről nem csodálkozom, mindenesetre az OTP-részvényesek helyében elgondolkodnék azon, hogy akarom-e olyan cégben résztulajdont, amelyik nemhogy önként, hanem kifejezetten szívélyesen mond le a vagyonáról. Pintér és Csányi urak vagyonával kapcsolatban nem aggódom.

update:

Ez egy egy héttel ezelőtti poszt, de ma rakta ki az Index. Nem írom át, bár ma már nem 530 milliárdról van szó, hanem 3000-ről.

 

 

Címkék: nyugdíj lopás költségvetés csányi pintér

2010.11.18. 09:38 · 8 trackback 139 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugdijkarosultak.blog.hu/api/trackback/id/tr382456571

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Féktelenűl 2010! 2010.11.29. 11:21:03

Parlamenti nyugdíj-futamszáguldó meseAtyafiak, egyszer volt, ma kezdődik a kormányzati döngölő futam, amely során minden idők leggyorsabb taposócirkuszát tekinthetjük meg. Amint azt már írtam egyszer egy mesében, robog az úthenger, a kormányzati. Úgy m...

Trackback: A nagy hátraarc 2010.11.29. 08:10:37

 Egy régi emlék idéződött fel bennem. Egy-két évvel a rendszerváltás előtt történt, még boldog általános iskolás koromban, hogy az iskola közölte a szülőkkel és persze velünk is, hogy mostantól nem kötelező úttörőnek lenni, nem kell nyakkendőt hor...

Trackback: Szinti, a cigánylány 2010.11.29. 08:06:26

Nem is tudom már hol ismertem meg őt, nem az a klasszikus lány volt, akiről lerítt volna, hogy kisebbségi. Jól lehet bőre az átlagnál barnább volt, s mellei is nagyobbak

Trackback: A nyugdíjas nyugdíjmentő 2010.11.28. 22:59:28

http://img0.uploadhouse.com/fileuploads/7103/7103990e8d35d8b47fb17d525549fa413d92709.jpg Képaláírások jöhetnek

Trackback: A nyugdíjas nyugdíjmentő 2010.11.28. 22:59:02

A nyugdíjas nyugdíjmentő http://img0.uploadhouse.com/fileuploads/7103/7103990e8d35d8b47fb17d525549fa413d92709.jpg Képaláírások jöhetnek

Trackback: Adalékok a nyugdíjvitához 2010.11.28. 18:49:10

 Az elmúlt napokban sokat már kiveséztük a magánnyugdíjpénztári megtakarítások "államosításának" várható gazdasági hatásait, a kormányerők által alkalmazott izomból politizálás rendkívül visszatetsző voltát és persze a fideszes politikus...

Trackback: Miért hazudsz, Selmeczi? 2010.11.28. 18:37:32

Hát pénzért. De ez azért bonyolultabb. 1. Selmeczi "szenátor" asszony, a nyugdíj-elvétel szabadságát védő biztos nemrég bejelentette, milyen előnnyel jár, ha valaki átlép az állami rendszerbe. Elsőként is, az „infláció feletti hoza...

Trackback: Miért hazudsz, Selmeczi? 2010.11.28. 18:27:39

Hát pénzért. De ez azért bonyolultabb. 1. Selmeczi "szenátor" asszony, a nyugdíj-elvétel szabadságát védő biztos nemrég bejelentette, milyen előnnyel jár, ha valaki átlép az állami rendszerbe. Elsőként is, az „infláció feletti hoza...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiss Géza Ilona (törölt) 2010.11.28. 18:25:01

Ha én ehhez a témához érdemben hozzászólnék, akkor nem a blog.hu-ról, hanem az egész Internetről kitiltanának 25487452 fényévre.
Ami ebben a tetü országban folyik, arra nincsenek szavak.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.11.28. 18:25:30

az a 20 valójában 25. nem sokáig, mert jövőre már 30 lesz.

gabest1 2010.11.28. 18:47:54

"az OTP-részvényesek helyében elgondolkodnék azon, hogy akarom-e olyan cégben résztulajdont..."

Most mind tulajdonosok leszünk! Ha jól számoltam 10% otp részvény kerül államosításra. 100-150 milliárdot írtak.

is 2010.11.28. 18:49:37

hoppá. lejjebb kell nézni, ezek a részletek az igazán beszédesek! tehát Pintérnél lesz 80 milliárd fölöslegben? és vajon mire? csak nem ellopni?

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.11.28. 18:53:19

"szerintem megérdemlik"

Szerintem csak azok érdemlik meg közülük, akik huzamosabb ideig a terepen dolgoznak. Az irodai papírtologató rendőrök ne mehessenek el kedvezményes nyugdíjba.

VLADISZLAV 2010.11.28. 19:09:19

@triumphator: Lehet hogy 30 év szolgálati viszony után, de állítólag beleszámít már a rendőr szakközépiskola 4 éve is, azaz 15! éves kortól számítják a szolgálati időt. Vagyis 45 éves koruktól mehetnek nyugdíjba, ami abszurdum. Javítsatok, ha nem így van. Ismerős rendőrhölgy ment el nem rég nyugdíjba 39!!!! éves korában, úgyhogy utcán csak akkor volt mikor ment be dolgozni, meg haza. Azt mondta: " Végre lesz most már időm szülni".

fror83 2010.11.28. 19:16:39

@agyvihar: Teljesen igazad van - az én nyugdíjmegtakarításaimból ne növesszék a hátsójukat negyvenes rendőrök/katonák/pénzügyőrök (utóbbiakat generálisan nem értem, hogy mi nagyon megerőltetőt csinálnak - ja dolgoznak terepen, de ennyi erővel az APEH-ellenőröket, a fogyasztóvédelmi és munakvédelmi ellenőröket is el lehetne küldeni 25 év után nyugdíjba).
Szó se róla, nem lehet valaki 40 évig kommandós vagy testőr, a járőr is jó, ha nem hatvanvalahány éves, de a tisztek nagy része nyugodtan dolgozhatna 60-65 éves korágig. Pl. egy vizsgáló a rendőrségen: ül az akták felett és annyira belefárad, hogy negyvenakárhányévesen nyugdíjba küldik. Az ügyész, aki ugyanazokat az aktákat tologatja tovább és emel belőlük jó esetben vádat, már nem fárad el benne...
Katonákra ugyanígy van péla, nyilván ne a felderítő meg a rohamlövész szolgáljon 40 évet, de a tisztek közül jónéhány nemigen hall életében ártó szándékkal leadott puskalövést (szerencsére), de neki ez jár. Mire fel?
Ez is egyike a magyar ellátórendszer szent teheneinek, amin senki nem mert változtatni.
Nyilván a veszélyes munkahelyet valamilyen módon figyelembe kell venni, de ami jelenleg megy, az túlzás.
Ja és több a nyugdíjuk, mint az én fizetésem...

gorcsev54 2010.11.28. 19:16:39

Miért amíg a minisztériumok költségvetéséből fizették addig nem mi fizettük?Csak most nyíltan mi fizetjük." Kis Géza Ilona" véleményével értek egyet.
De ne aggódjon a véleménye miatt nem sokára nem csak a blog hu. ill az internetről tiltják ki, hanem még le is fogják tartoztatni ill. nem csak őt, vagy mindenkit tönkretesznek ellehetetlenítenek a nemzeti együtt szívatás jegyében.Csányi minek szóljon (már le van fizetve, máshol fektet be) az emberek pénzére meg szarik-mert egy a lényeg neki még több milliárdja legyen. Én már csak egyben bízok amikor előkerülnek a dokumentumok a Fidesz fő embereinek a Nokiás dobozairól-na akkor döbbenek majd meg a Fidesz fanok.Remélem be is lesznek dobva még mielőtt az ügyészség bíróság ezeknek a gazembereknek a kezébe kerül.

alex58 2010.11.28. 19:23:44

1996. évi XLIII. törvény

a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról

182. § (1) A hivatásos állomány tagja szolgálati nyugdíjra jogosult 25 év tényleges szolgálati viszonyban eltöltött szolgálati idő után.

(2) A hivatásos állomány tagja szolgálati nyugdíjra jogosult 25 év tényleges szolgálati viszonyban eltöltött szolgálati idő előtt is, ha a hivatásos szolgálat 52. §-ban meghatározott felső korhatárának elérésekor tényleges szolgálati viszonyban legalább 10 évet eltöltött, és rendelkezik a társadalombiztosítási szabályok szerint számított 25 év szolgálati idővel.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.11.28. 19:25:42

@VLADISZLAV:
a rendőrszakközép az 2 év és csak 18 év felett lehet jelentkezni.
az 1996 előtt felszerelt rendőröknek - törvényi előírás miatt - valóban beszámíthatók egyes szakközép- illetve szakmunkásképző iskolában eltöltött tanévek.
ugyanakkor vannak az ún korszorzók. például egy terrorelhárítósnak egy szolgálati évét kettőnek ismerik el. azaz, ha valaki 18+2=20 évesen kommandós lesz és ott lehúz 12,5 évet, akkor 32 és fél évesen elmehet szolgálati nyugdíjba.
ez van, lehet azt a pályát is választani, mindenki előtt nyitott a pálya.

alex58 2010.11.28. 19:31:37

@VLADISZLAV:
Csak hogy tisztán láss:
- A rendőr szakközépiskola nem 4 év, hanem 2, de oda csak érettségi után lehet jelentkezni, vagyis nem azonos azzal a 14 éves korral kezdődő szakközépiskolai vagy szakmunkásképző képzéssel, ami korábban beszámított a nyugdíj számításába.
- A 39 évesen nyugdíjba vonulás már a múlt, valóban abszurdum, hogy erre 1996-tól nem figyeltek fel az illetékesek. Ma már nem így van, már történtek szigorítások és ez várhatóan még folytatódik.

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.28. 19:35:44

Talán kiderült a posztból, hogy a korai nyugdíj lehetőségével egyetértek. De fizesse az összes adófizető az adóján keresztül, és ne 3 millió magánpénztári tag a saját nyugdíja terhére.

gorcsev54 2010.11.28. 19:39:03

@triumphator: Sajnos én már nem választhatom,megtehettem volna és hülye fejel nem tettem dolgozhatok is 45 évet.

alex58 2010.11.28. 19:39:51

@fror83:

Attól, hogy tiszt valaki, még nem feltétlenül 8 órát dolgozik naponta és nem biztos, hogy csak aktákat tologat. Az általad példaként említett vizsgáló( főként a kisebb kapitányságokon )
a napi kötelező 8 órán túl résztvesz a készenléti szolgálatban, vagyis a hivatali időn túl helyszínel, forró nyomon üldöz, halottvizsgálatot végez, stb. sőt különféle akciókba, rendezvény-biztosításokba is beosztják. Erre rámegy évente jópár éjszakája, hétvégéje, ünnepnapja.

Ráadásul ezért a túlmunkáért az első 150 órában pénzt sem kap, azt szabadidőben váltanák meg, már ha azok a bizonyos tologatott akták megengedik, hogy napokig feléjük se nézzen !

Kun András 2010.11.28. 19:44:37

@triumphator:
Ezzel az erővel, a bankrablói pálya is nyitva áll mindenki előtt.
Tele van a tököm, hogy ezek a lusta, szarházi, szemkilövő proletárokkal. Ezek mindenkit kiszolgálnak és minden parancsot teljesítenek, hogy cserébe 38évesen nyugdíjba mehessenek.
Mindig azzal jönnek, hogy mi lenne, ha nem lenne rendőr. És mi lenne, ha nem lenne pék? Ő miért nem mehet 38évesen nyugdíjba? (Nem beszélve arról, hogy ha pékek is úgy dolgoznának, mint a rendőrök, akkor már sokan éhen haltak volna.)

pörgekalap 2010.11.28. 19:47:46

@Kiss Géza Ilona:
Nyugi! Nem lesz itt se blog.hu, se internet. Igaz, mi se leszünk itt. (ha van egy kis eszed/lehetőséged)

syandras 2010.11.28. 19:49:48

@Nyugdíjkárosultak: az a 3 millió magányugdíjpénztártag az összes adófizető. vagy nem?

gorcsev54 2010.11.28. 19:51:57

@pörgekalap: De lesz!Média hatósággal ellenőrizve!
(Viktor cenzor előbb mindent átolvas)az lesz a jó másra nem lesz ideje.A baromságokra!

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.28. 20:04:56

@syandras: Nem. Az összes adófizető az a közel 10 millió ember, aki akárcsak ÁFA-t fizet a költségvetésbe. Ebben benne vannak a mnyp-tagok és a többiek is. De itt most megcímkézve az előbbiek vagyonából és nem az adókból állja a kormány a számlát.

kodó tamás 2010.11.28. 20:18:34

miért érdemelné meg aki irodában határozatokat gépelget???? ráadásul az oldalán pisztollyal. vagy aki a traffipaxos autóban alszik az út szélén. szintén pisztollyal. külföldön azokban a kis dobozokban nem üldögél rendőr. na jó itthon ellopnák. de akkor se fegyveres őr... szerencsére még ott nem tartunk, bár haladunk felé...

Bruhahaha 2010.11.28. 20:24:22

1: Pintér megmondta már korábban, hogy a rend fenntartásához kell a plusz pénz, azaz a "hőzöngő" esetleg lázadók tömegek kiszűréséhez leveréséhez. Mit gondoltok miért nyitnak új börtönöket? Nem, nem a kisstílű tolvajoknak, hanem a rendszer ellen lázadóknak, ürügyet majd találnak: átment a piroson, nem jobb oldalon ment fel a lépcsőn...stb. Nem a közrendőr kerül sok pénzbe, hanem a figyelők...
2: Csányi: idén is 100mrd felett az OTP profitja, amiből lazán kifizet néhány mrd-t, helyében én sem aggódnék. Jövőre meg már a banki költségeken behozza az elvont mrd-ket...
3: azok akik az utcán teljesítenek szolgálatot (vagy tűzet oltanak), azoktól nem kell sajnálni a 25 év utáni nyugdíjat, viszont az irodákban ülőktől elvenném ezt a jogosultságot, mert nekik nem megy tönkre az egészségük az állandó hőmérsékletű irodáikban...Katonák és vámosoknak meg nem is értem miért jár 25 év után nyugdíj...

Parajpuding 2010.11.28. 20:26:06

Differenciálni kellene a testületben eltöltött beosztás és munkakör szerint, illetve az abban eltöltött minimális évek száma alapján. Azért ne hasonlítsunk már egy kommandóst, vagy kivonulós tűzoltót, netán egy bűnügyi technikust egy irodista sz@rtérő aktatologatóval, h*gyagyú parancsnokkal. Mert azért az is tény, hogy az utóbbiak jelentős többségben vannak.

szamarhegy 2010.11.28. 20:35:50

6 éve interjúztam (ajánlották őt) egy 42 éves IT szakembert, aki a Honvédelmi Minisztériumban dolgozott a főiskola elvégzése óta. Mikor felmerült, hogy váltania kellene, mert szakmailag hátrányba kerülhet, azt mondta pár év, és nyugdíjas lesz, azt már féllábon is kivárja... Mi az oka annak, hogy irodisták, háttér, üzemeltetési területen érdekelt emberek miért érdemelnek, meg 40-50 millió Ft. extra nyugdíjat?

Sanya69 2010.11.28. 20:35:51

Úgy látom van egy-két félreértés.
A tisztek nem jellemzően mennek el nyugdíjba korkedvezménnyel, mert a nyugdíjuk jelentősen kevesebb lenne mint a fizetésük. Aki pedig elmegy, legyen tiszt vagy tiszthelyettes, nem önszántából teszi, hanem azért, mert megszűnt a munkahelye. Ugyanis ha ő kéri, hogy mehessen, akkor a felét kapja a megállapított nyugdíjának.
Mivel nálunk a családban van egyenruhás, mindenkinek javaslom, hogy aki olyan korú húzzon mundért. Aztán majd a családja várhatja róla a híreken pl. Afganisztánból...

Halál Bika 2010.11.28. 20:45:54

@alex58: "Attól, hogy tiszt valaki, még nem feltétlenül 8 órát dolgozik naponta és nem biztos, hogy csak aktákat tologat. .. a napi kötelező 8 órán túl résztvesz ... Erre rámegy évente jópár éjszakája, hétvégéje, ünnepnapja.
Ráadásul ezért a túlmunkáért az első 150 órában pénzt sem kap, azt szabadidőben váltanák meg, már ha azok a bizonyos tologatott akták megengedik, hogy napokig feléjük se nézzen ! "

Na, akkor én mint multinál dolgozó, ugyanebben a cipőben járok. Túlmunkáért nuku fizetés, hétvégi munkáért nuku, lecsúsztathatnám, de lehetetlen.

szamarhegy 2010.11.28. 20:48:43

Van még innen visszaút, amikor 900e. Otp-s Mnyp tag képviselete már nem éri meg Csányinak és az OTP-nek, mert előnyösebb üzletileg neki(k) , ha megmarad a szívélyes viszony a kormánnyal?

Halál Bika 2010.11.28. 20:49:42

@Sanya69: "Mivel nálunk a családban van egyenruhás, mindenkinek javaslom, hogy aki olyan korú húzzon mundért. Aztán majd a családja várhatja róla a híreken pl. Afganisztánból... "

Haverom Afganisztánban van, nem volt egyszerű kijutnia a túljelentkezés miatt. Ja, és ha jól tudom, ez önkéntes dolog...

Milyen egyenruhás van a családodban?

Mellesleg a tűzoltók túlórapénzét miért nem fizetik ki? Miért a cigányoknak adják a KT-ból lenyúlt pénzeket, miért nem a tűzoltóknak?

Bruhahaha 2010.11.28. 20:52:04

@Sanya69: szerintem senki sem azoktól sajnálja a 25 évet, akik benn lehetnek a hírekben, mint áldozat (nem mint sajtónak nyilatkozó egyenruhás), hanem azoktól, akik egy irodában tespednek és pisztoly lóg az oldalukon...

Sanya69 2010.11.28. 20:55:16

Van egy kis félreértés azt hiszem.
Pl.: a tisztek nem mennek el nyugdíjba, mert jóval kevesebb lenne a pénzük a fizetésüknél. Senki sem önszántából megy nyugdíjba, hanem mert megszűnik a munkahelye. Ha mégis ő kérné a nyugdíjazását, a fele lenne a pénze a megállapított nyugdíjához képest. Van egy javaslatom: akinek van megfelelő korú rokona, öltöztesse be. Aztán majd megnézem az arcát amikor egy este valamiért nem kap híreket felőle pl. Afganisztánból....

Sanya69 2010.11.28. 20:56:45

Ez szép. Az előbb még egy hsz. sem volt meg...

Sanya69 2010.11.28. 21:04:21

@Halál Bika: Katona.
Rosszul tudod. Amíg van elég jelentkező, addig önkéntes. Ha már nem lesz, ki fogják jelölni, hogy ki megy. Nem számít, hogy eddig irodában tespedt vagy kúszott a gyakorlótéren.
Gondolom vonzó a kinti pénz, azért van túljelentkezés, hiszen többszöröse az itthoninak. Csak azt a pénzt nem elég megkeresni, el is kell tudni költeni. A híreket olvasva úgy gondolom a mieinknek eddig nagyon nagy szerencséjük volt a többi nemzethez képest...

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.11.28. 21:05:07

Csányi vagyona kb. 50mrd forinttal nőtt az elműlt egy évben.
Minek ugasson?

Halál Bika 2010.11.28. 21:06:38

@Sanya69: "Csak azt a pénzt nem elég megkeresni, el is kell tudni költeni. "

Na, akkor ez ennyiben különbözik a nyugdíjtól, hogy ott nagyobb eséllyel el is tudod költeni (mégis hány % a veszteség? 1?).
Ha maradsz, akkor fizeted továbbra is az adót (tehát megkeresed, mert a te munkád után vonják), de esélyed sem lesz elkölteni.

Bruhahaha 2010.11.28. 21:07:13

@Sanya69: aki katonának megy, annak tudnia kell, hogy van ellenfél, aki lőhet rá és meg is halhat. Szomorú, de a háború már csak ilyen...

Dzsafar 2010.11.28. 21:07:48

Kedves Hozzászólók!
Köszönöm azoknak,akik elfogadják,hogy az utcán töltött szolgálat kicsit kemény,talán azt is mondhatnám,embert próbáló!
Igen,valóban vannak olyan szakmák,amelyek joggal érdemelnék meg a korai nyugdíjat!
Csak annyit szeretnék hozzá fűzni,hogy 28 év szolgálati év,majdnem 39év munkaviszony után mentem nyugdíjba,és bizony,egy infarktus,egy részleges bénulás,majd egy szinte nem működő egy vese elég nehézzé tette a napjaimat,de becsülettel végig csináltam.
Sajnos,érzem,szemem a 3-as szemüveggel nem a régi,fegyverrel hadonászni szükség esetén nem élet biztosítás,higgyétek el.
Arról nem beszélve,hogy a 24-48 rendszerben még adjátok hozzá a kiképzés-sport-értekezlet-és számos olyan dolgot ,ami a szolgálat után történik,szóval,csak csendben jegyzem meg,a 280 óra minden hónapban meg volt!
Kérdezem,mennyi a hivatalos munkaidő a polgári életben??Szombat-vasárnap,karácsony,szóval nem akarok panaszkodni,de a tisztán látás megköveteli,mit kellett betenni,cserébe mit kapunk!
S a mai világban nyitott a pálya,sokáig az is marad,van felvétel,lehet jönni az "irigyeltek közé"mert a rendet,fegyelmet nem szereti ám mindenki,s nem is viseli,inkább elmegy máshová!
Tisztelettel

Sanya69 2010.11.28. 21:15:02

@Bruhahaha: Gondolom tudja. Meg azt is, hogy nem azért ölt mundért, mert 25 év után el mehet nyugdíjba. lásd az előttem szólót.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.28. 21:21:09

@Dzsafar:
Ne a hivatalos munkaidővel hasonlítsad, hanem az átlagossal, ugyanis a legtöbb munkáltatóval szemben kevés az ember, ha 8-tól 7-ig van a meló, akkor az úgy van.

balfék 2010.11.28. 21:21:15

Hát nem leszarja Csányi a a pénztártagokat, mikor a jövedelmén az adót lecsökkentik. A bankokat utálja a fidesz csak a bankárokat szereti.

soproni1 2010.11.28. 21:25:18

Én sem értem ezt a nagy nyalást, hiszen Csányi vagyona egy hét alatt sok milliárdot esett.

2010.11.28. 21:30:11

@gabest1: Nem lesz az a részvénycsomag államosítva, hanem a kormány fogja értékesíteni a megfelelő időben, a megfelelő áron. Ez ugye érthető mindenkinek? :)

Dzsafar 2010.11.28. 21:31:17

Kedves Zabalint!
Bizony,a hivatalos munkaidővel KELL összehasonlítani, a számok makacs tények!!
Ami 168 óra volt, akkor nekem miért jutott átlag 280??Kiszámoltad,ez mennyi plussz óra?,szorozva az évek számával,s 24 órában van ám délutáni 8 óra,és éjszakai 8 óra,összesen 4 óra pihenővel vegyítve,ami azt jelenti,hogy ha a sors úgy hozza,akkor azonnal indulni kell.
S volt rá példa,nem egyszer!!
Ha Neked azt mondják,csináld,és úgy érzed,nem akarod,azt mondhatod,nem!
Én azonnal parancs megtagadásért a hadbíroságon kötök ki!!
Csendben kiszámoltam,hogy mennyivel dolgoztam többet a 28 év alatt,és meglepődtem,nem kicsit!!Az előbbre hozott nyugdíjamat bizony én előre ledolgoztam,sajnálom,de így van!

Don_Pipita 2010.11.28. 21:36:09

Azért az sokat mond el az indexről, hogy mostanában csak negatív hangvételű cikkeket tesznek fel, a honlpra, ha meg elfogytak akkor a régiekből válogatnak...

Bruhahaha 2010.11.28. 21:38:29

@Don_Pipita: van pozitív blog is ebben a témában? Szeretném látni...

vénkujon 2010.11.28. 21:47:09

@Dzsafar: sajnállak bazmeg, de méginkább magamat. mert én hiába melózok ugyanannyit mint te, nekem még a fizetésért is meg kell küzdenem...érted ugye? tehát hogy ideadják azt a tetves pénzt a kezembe. sztem ne gyere ide nyafogni, én is szégyenkezem miatta kicsit.

gabest1 2010.11.28. 21:49:24

@Kilo166: Gondolod hogy sanyibá ócóért átveszi? :D

EgyEmber (törölt) 2010.11.28. 21:50:11

@alex58: Nem vagyok rendőr, én képzeld papíron napi 8 órát dolgozom, de egyébként 10-12-őt, ja és hétvégén is sokszor, és ügyeletben is vagyok. Ezért 0 ft-tal több fizetést kapok. De örülök, hogy van munkahelyem, és be vagyok jelentve, és minden cent után adózóm. Én majd talán 75 éves koromban elmehetnék nyugdíjba, ha addig nem döglök meg. És akkor majd kapok egy nevetséges összeget az államtól. Az egyetlen valóban nyugdíjcélú megtakarításomat épp most nyúlják le. Szóval nehogymár sajnáljuk szegény túlórázó rendőrt.

KajsaBlack 2010.11.28. 21:53:44

"Én azonnal parancs megtagadásért a hadbíroságon kötök ki!!"
Én meg az utcán kötnék ki, ha megtagadnám a főnököm "kérését" :D

EgyEmber (törölt) 2010.11.28. 21:54:43

@EgyEmber: nem sajnálom tőletek! Félre ne értsétek. Csak a nyavajgást nem szeretem. Mellesleg teljes mértékben egyetértek az előttem szólókkal, ne CSAK tőlem, az én nyugdíjamból fizessék, hanem mindenki egyformán. Emeljenek Áfa-t vagy nemtom, azt legalább a sok ingyenélő adócsaló és feketéző is fizeti.

fda 2010.11.28. 21:56:45

micsoda demagógia...

kérem szépen a rendőrséget az állam tartja el, az államot bedig az adófizetők.

Így a rendőrnek nemcsak a nyugdíját fizetjük, hanem a bérét és a munkariháját is. ha valaki nem tudta volna.

Mellesleg, ezzel semmi baj nincs, közfeladatot közpénzből kell ellátni.

Bruhahaha 2010.11.28. 21:59:01

@fda: a rendőrök egy részét meg a szabálytalan autósok:-)

sanyix 2010.11.28. 21:59:59

@triumphator: mindegy, a 30 is pofátlanság...

lanyi 2010.11.28. 22:25:28

@Kun András:

Tele a tököm az ilyen kis seggfejekkel mint te!

Ja elmehetnek a gecik szolgálati nyugdíjba aztán megdöglenek...

Te miért nem mész rendőrnek a sok hülye haveroddal 90 ezeer forintért havonta?
Miért hiányzik kb. 800 rendőr Budapestről?
Ez a legnagyobb baj ebben az országban?

Nádasi Balázs 2010.11.28. 22:28:30

"szerintem megérdemlik" -- amerikai filmek toposza, hogy a rendőrt egy nappal a nyugdíjbavonulása előtt lövik le. 65 évesen. Ennyit arról, megérdemlik-e vagy nem -- aki kommandós stb., az oké, hiszen az fizikailag se biztos, hogy bírja, de a többség az nem érdemli meg.

Tökéletesen nem értem, az emberek miért bíznak meg egy kicsikét is az OTP-ben. Annál nagyobb csaló bank nincs, az Erste közel jár hozzá a primitív elnökével, de az OTP a legdurvábban kihasználja az ügyfeleit. Az egy dolog, hogy sokan azt szokták meg, és nem váltanak, de attól még ennek a cégnek a termékei és szolgáltatásai messze a legrosszabbak.

pakesz (törölt) 2010.11.28. 22:32:19

nem okes hogy 20 ev mulva elmennek
adjanak rendes fizetest

guderian 2010.11.28. 22:33:07

szerintem pintér felajánlhatna a nehezen hosszú évek köztisztviselői munkájával összeszedett 4,7 milliárdos magánvagyonából valamennyit a kollégáknak...., ( vagy csak ossza meg a módszereket, hogy hogyan lehet ennyi pénzt félretenni, a jó beosztás a titka mindennek.)

Bruhahaha 2010.11.28. 22:41:54

@pakesz: érettségivel, hol kapsz normális fizetést? a magánszektorban sem keresnek 100ezreket érettségivel az emberek, csak, ha nyelveket beszélnek a diploma mellett

különvélemény 2010.11.28. 22:48:35

jajjjj de szeretnék Rendőőőőőr nyúúúúgdííííjas lennni

alex58 2010.11.28. 23:06:32

@EgyEmber:

Félreértesz, én senkit nem akarok sajnáltatni, csak arra akartam rámutatni, hogy semmi értelme az általánosításnak, meg arra, hogy sokan túl könnyen mondanak ítéletet másokról , olyanokról akikről igazából semmit vagy nagyon keveset tudnak.
Jelen esetben a rendőrök mocskolása helyett inkább az elmúlt 21 év döntéshozóit kellene szidni, akik a sok törvény módosítás közben nem látták előre a döntéseik következményeit !

pakesz (törölt) 2010.11.28. 23:25:02

@Bruhahaha: en azt probaltam mondani, hogy rendesen adjak oda azt a penzt es ne ugy hogy kap egy igeretet hogy majd elmehet 20 ev mulva nyugdijba
mert koztudomasu hogy a mostani kezdoknek ez nem fog megadatni
adjak oda mindig azt a penzt amit szannak rajuk aztan a nyugdijasoknak az ellatasa meg a hivatalos mindenkire kiterjedo legyen

moncayo 2010.11.28. 23:45:13

Miért mehet más adóján egy - egész életében irodában dolgozó - rendörnő 20 év után nyugdíjba?
Ezen az alapon a Vizműveknél dolgozó adminisztrátornő is elmehetne.

osze 2010.11.28. 23:45:44

Emberek, ki tud külföldi példákat arra, milyen nyugdíjazási kedvezmények illetik meg az egyenruhásokat?
Nekem csak az jut eszembe, hogy Mo-on aligha forgathatták volna a Derrick és a Hetedik c. filmeket. :-) Legfeljebb 40 éves, nyugdíj előtt álló "öreg" felügyelőkkel. Morbid.
Az átkosban milyen szabályok voltak a nyugdíjazásukra?

Nymus 2010.11.28. 23:51:19

@Don_Pipita: mondj legyszi valami pozitivat! elvertuk litvaniat fociban?

El Argentino 2010.11.29. 00:15:22

Ha' inkabb fizetem majd az angol rendorok nyugdijat.

tcom 2010.11.29. 00:18:12

Talán a legnagyobb pofátlanság, hogy a szocializmusban szocializálódott katonaság nyugdíjba vonuló része, akkor látott utoljára ellenséget, amikor kisdobos korukban számháborúztak. Ezek a laktanyákban kévézó, bagozó léhűtők mehetnek negyven x évesen nyugdíjba. Mert a rendőrök egy része azért autózik, esetleg akcióba keveredik, tehát valamiféle pluszt vállal, de a katonák?

Érdekes, hogy a Kedves Vezető erről nem szól, pedig várhatóan többet hozna a népszerűség konyhájára, mint a póruljárt néhány százezer miatt elvesztett szavazat. Úgy is csak ez számít.

pakesz (törölt) 2010.11.29. 01:18:45

@osze: nem tudom pont az egyenruhasokat de a britekel is borzoljak a kedelyeket, de ott a kozszolga ugy an block
nem emlekszem utana kene olvasni, de nem egyedi na
ja ott nem 40 eves mehet el nyugdijba de itt sem az a jellemzo

amugy ha barki felkerne engem en 10 % sikerdijert lebuktatnek barmilyen "nyugger" rendort ahogy eppen melozik

dr. trafik nomac 2010.11.29. 01:19:40

@El Argentino: Teljesen hibas erveles, ugyan is pont forditva van, ha reszvenyekben lenne a MNYP akkor mondhatnak, hogy a vallalat nyugdijasait fizeted, de ez nem nemzet fuggo, ellenben a penz nagyreszt allampapirban van, a nemeteke pl. magyarban, igy eppen, hogy a magyar allam fogja fizetni a nemet rendor nyugdijat.

1120 2010.11.29. 01:45:30

"A rendvédelmi szervek fegyveres dolgozói húsz év szolgálati viszony után korkedvezménnyel mehetnek nyugdíjba. Sok vita volt erről az elmúlt években, szerintem megérdemlik."

Szerintem meg nem. 20 év után semmiképpen sem, hiszen 20 év után nyugdíjba menni, az messze több, mint "korkedvezmény"...

Amúgy MNYP-ügyben meglepően kevés szó esik arról, hogy másfél évvel ezelőtt még ez a vélemény volt a "trendi" pl. a Népszabadságnál:

www.nol.hu/velemeny/lap-20090430-20090430-35

Táskás Tóni 2010.11.29. 01:54:59

@1120: Lassan más is elsülhetne nálad mindenhova ezt linkeled be. Vagy más már nem sikerül, gondolj selmecire.

venszivar 2010.11.29. 03:16:48

25 év után,akár 40 évesen nyugdíjba mennek,majd főleg feketén tovább melóznak! ROTHADNÁNAK MEG !!

kalman.kalman (törölt) 2010.11.29. 03:46:15

A rendőrök (aki amúgy piacképtelen tudással bír, mert egy multi sem keres ilyen végzettségű embert) fegyveres testület tagjai, ezért nagy a zsarolási potenciáljuk, a hatalomnak jól kell tartani őket megkapják a nyugdíjat 40 évesen, ha beledöglik az ország, akkor is.
Aztán alapít egy őrző-védő céget, ahol ő a főnök és feketén foglalkoztat biztonsági őröket.
Aki irodában mereszti a picsáját az is nyugdíjba megy, a szóvivő is, meg a traffipaxos ember is, aki zsebre bírságol.
Az a közkeletű téveszme, hogy a rendőr szervezete elhasználódik a munkája során, egy hülyeség.
Gyalogos rendőrt évtizedek óta alig látok.

A gyártósoron álló ember, az elhasználódik, de nem a rendőr! És előbbi termeli meg utóbbi zsíros nyugdíját.

Közbiztonság Szilárd? 2010.11.29. 04:12:08

@Kiss Géza Ilona:
Csak szólnék, hogy a fényév nem idő, hanem távolság.

@triumphator:
Hülyeséget beszélsz. 20 az bizony.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.29. 04:31:52

"Az ehhez szükséges többletjárulékot a munkáltatójukat (rendőrséget, honvédséget, pénzügyőrséget) felügyelő minisztériumok fizették be minden évben a költségvetésbe."
Tudod mit?
Legyen fizessünk bele mi is (de nem az egészet!).
De csak akkor, ha fasza közbiztonság lesz, és nem baszogatórendőrök. Majd akkor menjenek 20 év után nyugdíjba! Meg ne az irodakukacok, hanem az utcai állomány, maximum!

SzaGyu 2010.11.29. 05:03:31

A rendőrt sem kellene 20 év után elengedni nyugdíjba.
Ezek az emberek is dolgozzák csak le a 40 évet, és utána menjenek nyugdíjba.
Miért is? Csak azért, mert ők sem végeznek semmilyen megterhelő munkát. Ezek az emberek javarészt csak azért megy el rendőrnek, mert ott nem kell fizikailag dolgozni és még csak a munkanélküliség sem fenyegeti őket.
Ezért aztán nagyon sok korrupt rendőr van köztük. Erről szinte hetente hallani és ez csak a jéghegy csúcsa.
Nem végeznek semmivel sem megerőltetőbb munkát mint az egyszerű gyári munkás, akinek napi 8-12 órában kihajtják a belét. De példaképpen említhetném az orvosokat is, akik nagyon sok esetben lelki gyötrődésnek is kilehetnek téve.
Mindenki minimum 40 évet dolgozik (rendőrökön kívül) és elfáradva, fizikailag kifacsarva tudnak nyugdíjba menni.
No és a rendőrök? 40-45 éves fiatal, erőteljes emberek kapnak magas nyugdíjat és még mellette dolgoznak is. A Mari néni, Pista bácsi meg mindenféle betegséggel, remegő kézzel-lábbal, kiégve élvezheti (ha megéri) azt a kis nyugdíjat, amit csak kevesen tudnak plusz munkával pótolni.

Csodálatos ez a rendszer! Ilyent csak egy jóléti társadalomban lehet megcsinálni!

Nekünk magyaroknak pedig igazán jól megy a sorunk. Tehát megtehetjük, hogy akár egy 40 éves embert nyugdíjasként eltartsunk!

És??? 2010.11.29. 06:11:07

Csak kérdés.Miért nem csak az utcai szolgálatra vonatkozik illetve(bevetés,stb)a szorzó?Habár azt gondolom csak azert mert valaki BM alkalmazott nem vonatkozik rá a kedvezmény.

És??? 2010.11.29. 06:27:25

Ami engem igazán zavar az a katonaságnál a kedvezmény.Na az az igazi léhütő brigád.(kivétel az a 20 repülős).

csoko20 2010.11.29. 07:21:10

@Kilo166: Hmm. Te is arra gondolsz, hogy a mnyp-i protfóliókban lévő részvényeket, kötvényeket a nyugdíjakért aggódó fidesz Csányinak, Széles Gábornak fogja eladni bagóért?

A CIG Biztosítóval is beszívatták a jó népet! :)

És még hogy a tőzsde "úri huncutság", a shortolásról ne is beszéljünk!!!

bierkamp 2010.11.29. 07:28:02

FIZESSE A ROHADT LOPÓS CSÁNYI( mert miből lenne ekkora pénze a FIDESZ SEGGNYALÓNAK,??????

giantoctopus 2010.11.29. 07:43:23

jol fognak kinezni a 60-65 eves acsok nyari tuzo napon a harmadik szintes magassagban egyensulyozva, de a rendorok menjenek csak el 40 evesen nyugdijba. szemet egy banda. mindegy hogy mszp vagy fidesz mi ugyanugy szivunk

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.29. 08:25:30

@Dzsafar:
Ha egy multinál dolgozó ember megtagadja, hogy napi 8 kifizetett munkaóra után 12 órázzon, akkor kivágják. És ma az a ritkaság, ha valaki tényleg csak 8 órában dolgozik. Tehát igenis ezzel fogom összehasonlítani, mert az átlag ember ezek után dolgozhat előreláthatólag 70 éves koráig.

"Bizony,a hivatalos munkaidővel KELL összehasonlítani, a számok makacs tények!!"
"Ami 168 óra volt, akkor nekem miért jutott átlag 280??"

Szóval a te nem hivatalos munkaidődet hasonlítsuk össze a multinál 12 órázók hivatalosan 8 órás munkaidejével. Értem...

De ami a lényeges, katonából, rendőrből 2 félét ismerek. Az egyik ledolgozza a szolgálati éveit, majd nyugdíjba megy, kapja a nyugdíjat, miközben biztonsági őrként dolgozik. Ha annyira kikészíti a munka, akkor miért dolgozik nyugdíjba vonulás után is???
A másik meg aki éli az életét vígan 45 évesen, kicsit sem kikészülve.

Természetesen vannak, akik kikészülnek, értem én. De tudok a környéken egy üzemről, ahol a dolgozók fele 45 évesen szilikózisban szenved, de rokkantosítást nem kapják meg, úgyhogy 60-70 éves korukig dolgozhatnak, már ha megélik, bár nem valószínű. De közben fizethetik a 45 éves katonák nyugdíját! Már bocsánat, de innentől kezdve nem érv, hogy mennyire kikészítő a katonák vagy a rendőrök munkája, mert vannak szakmák amelyekre ugyanez megállja a helyét, mégse mehetnek 45 évesen nyugdíjba. Az meg a legostobább érv, hogy mindenki előtt nyitva áll egy adott szakma. Ettől még nem fogja mindenki választani, mert sokféle elhivatottságú ember van, és ez alapján egy szakmával nem szabadna aránytalanul kivételezni.

Egyébként én is egyetértek a katonák, rendőrök korai nyugdíjazásával. Azonban nem 20 év szolgálat után általában, hanem figyelembe véve a munkakört, az irodai munka ugyanolyannak számítson, mint a civil irodai munka, de ha 40 évesen nyugdíjba tud menni egy terepen dolgozó rendőr, azt is túlzásnak érzem, 45-50 éves koráig még életerős embernek számít egy egészséges ember.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.29. 08:29:09

@Zabalint:
Egyébként attól az érvtől is rosszul vagyok, hogy megérdemlik, mert amúgy is kevés a rendőr. Na álljunk meg ennél az "érvnél". Ugyebár nyilvánvaló, hogy ha egy átlag rendőr vagy katona 20 helyett 30 évig dolgozik, akkor ha nem változna az érdeklődés a szakma iránt, akkor 1,5-szeresére nőne a létszám. Triviális, nem? De persze csökkenne az érdeklődés. De miért is csökkenne? Akinek hivatása a rendőrség vagy a katonaság, az visszarettenne a +10 év miatt? Nem hiszem. Viszont aki csupán a korai nyugdíjazás miatt menne rendőrnek vagy katonának, azért úgysem kár.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.29. 08:31:07

Ja és mielőtt valaki jön a "rendőrök mocskolása" érvvel, elmondom erről legkevésbé tehetnek a rendőrök, nem is velük van a bajom.

indapass90210 2010.11.29. 08:39:40

@SzaGyu: rendőrként olyan dolgokat lehet látni, amitől éveket lehet öregedni.

Tudod hogyan néz ki egy hulla, amit beköptek a legyek? Nem a filmekben, igaziból.

Nem vitás, hogy vannak, akiknél enyhén túlzó 25 év után nyugdíjba menni, de ez csak a beosztások egy része.

Tibike15 2010.11.29. 08:42:16

ekkora baromságot, mint ez az írás,
vajon eddig ki fizette a rendőrök nyugdíját? az ugyanúgy adóból ment, mint a jövőben fog, nem teljesen mindegy ?
a rendórségnek meg tényleg kell a pluszforrás, rendőrt kell küldeni minden faluba
van egy két terület ahonnan nem szabad sajnálni a pénzt
a vasutasok sokkal többe kerülnek, mint a rendőrök és fele annyi hasznot sem hajtanak, mert olyan drága már a máv, hogy inkább mindenki kocsival jár, de azon mégsem pörög senki, hogy mennyi pénzt nyel be a vasút minden évben

mojszipupi 2010.11.29. 08:48:35

Ez egy vicc. Aki rendőrnek megy vállalja h csúnya dolgokat lát. Ez egy töredéke azoknak akik valaha életében is többet látnka egy autóból hullarészegen kidőlő tinédzsernél.
Ne menjünk bele mennyire viselni meg a rendvédelmi dogozókat a munkájuk. Mert mást pontosan ugyanannyira. Megnézném mennyire tudnák ezek az emberek felvenni a munkatempóját egy nemzetközi multinak. Semmi baj ezeket is még tartsa el a társadalom. Ezért tart itt ez az ország. Ne legyünk már naívak. Ezek az emberek 20 év szolgálati idő alatt annyi adómentes jövedelemre tesznek szert amiből bőven tudnak félre tenni.

hodara 2010.11.29. 08:50:01

"Az ehhez szükséges többletjárulékot a munkáltatójukat (rendőrséget, honvédséget, pénzügyőrséget) felügyelő minisztériumok fizették be minden évben a költségvetésbe."

Ennyi sok balos idiótát!!!
A minisztériumok eddig az állam pénzéből fizették ezt a nyugdíjat.Most is az állam fizeti mert a nyugdíj befizetések már rég nem fedezik a nyugdíjakat.Semmi nem változott.Ezek a baloldali posztok kritikán aluliak.Ez pl semmiről nem szól.
Amúgy menjenek a rendőrök nyugdíjba de megtiltanám,hogy mellette dolgozzanak.Ha őket megviselte a szolgálat és ki kell pihenniük a sok megpróbáltatást akkor pihenjenek!!!!!!!!!!!!

alex58 2010.11.29. 08:54:25

Érdekes, eddig az még senkinek sem jutott eszébe, hogy amíg a rendőr dolgozik, tőle is vonják a nyugdíj járulékot, vagyis eddig valakinek ő is fizette a nyugdíját, neki miért ne fizetné a következő korosztály ?
Aztán sokan arról is elfeledkeznek, hogy a mai fiatal rendőrök már a kötelező magánnyugdíj pénztári koncepció szerint fizettek, vagyis egy időn át azt hitették el velük, hogy maguknak gyűjtik a nyugdíjat, erre most vissza kell lépniük az államiba. Erről is ők tehetnek ?

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.29. 09:00:29

@hodara: Nagyon nem ugyanaz, hogy egy állam által vállalt kiadást a nyolcmillió felnőttkorú magyar adófizető pénzéből fedezik vagy hárommillió embertől elvett magánvagyonból. Eddig - veled együtt - az adómból a minisztériumokon keresztül fizettük a fegyveresek nyugdíját, és én ezt elfogadtam, sőt, egyet is értek az intézkedéssel. Jövőre viszont már a nyugdíjamra félretett pénzt osztják szét erre a célra, - ráadásul úgy, hogy mások, akik nem voltak pénztártagok, nem járulnak hozzá ehhez a költséghez. Na, ezzel van bajom.

hodara 2010.11.29. 09:02:18

@alex58: Ember te tudod mit írsz????
A rendőrök a korengedményt az állami nyugdíjból kapják.A nyugdíjpénztárral ők pont rosszul jártak mert a pénztáraktól csak annyit kaptak volna amit befizettek.Az állam meg a 25 év munkaviszonyt úgy kezelte mintha 40 év lett volna.Az államtól többet kaptak mint a befizetés.
Homály!!!

flimo13 2010.11.29. 09:04:26

A rendőrök nyugdíjával nem az az alapvető gond, hogy 40 évesen elmehetnek, hanem hogy a fizetésük jó kétszereséért. Meg kéne fordítani, a fizetésük legyen magas, a nyugdíjuk alacsonyabb, ami az extra szolgálati évekkel növekedne. És akkor csak az menne el nyugdíjba, akit tényleg testileg-lelkileg megviselt a rendőrködés.

Dzsafar 2010.11.29. 09:05:21

Kedves Zabalint!
Köszönöm,hogy megpróbálsz tárgyilagosan nézni helyzeteket,és hidd el,nem akarom védeni a mundért!
DE!!
Egy multinál,ha nemet mondasz,max.elküldhetnek,ez szomorú tény!!
Ha én nemet mondok,(ugyan nem lehet,pl.lásd a legutóbbi motoros rendőr előre látható balesetét,és halálát!)még nagyon komoly büntetési fenyegetettséget is el kell viselnem.
DE!!
Egy rendőrnél még a baráti kör,az ismerősök,és roszabb esetben még a rokonok is ellenőrzés alá kerülnek,nem beszélek egyéb,szerintem eltúlzott dologról,van,hidd el!
Én nem mentem el dolgozni,s nem is szedtem össze vagyont, mint az egyik kommentelő gondolja!
Viszont emeltem le több napos hullát, átölelve,wc-ről,mert ez volt a dolgom,nem volt felemelő,nem siránkozok.
Vagy szedtünk össze tenyérnyi darabokból gyermeket,vonatgázolás után,ismét nem siránkozok,de csak annyit több hónapig nem tudtam arrafelé menni.
Tudom,egy szilikózissal fenyegetett munkahely legalább ennyire gyilkos,ám ez sem egy felemelő dolog.
Sokszor volt róla szó,hogy beosztásfüggőnek kéne lenni a szolgálati nyugdíjnak,a végrehajtó állomány javára inkább!Semmi nem lett belőle.
Tehát,mégegyszer köszönöm,és szeretném,ha megértenéd,a fegyver bizony nem olyan dolog,amit remegő kézzel,és enyhén rossz szemmel is bátran lehetne használni.
A mostani bankrablás helyszinét talán ismered,egy lakótelep,szürkületben,gondolod,hogy rossz látással lehet össze-vissza lövöldözni????
Vétlen találatnál meg megy a gyilkosozás,ha meg nem sikerül ártalmatlanítani,akkor meg a hülyézés!
Mint a multiknál,ugye??
Tisztelettel

Caprica99 2010.11.29. 09:06:10

@alex58: hát csak mert ő 20 évig fizetett valaki(k) után, de őutána kábé még 40 évig fizethet én/te/ő.
Kicsit aránytalan nem?
Mereszti a zsíros seggét valami irodában, aztán 40 évesen elmegy nyugdíjba, mert úgy megfáradt szegényke!

alex58 2010.11.29. 09:09:32

@hodara:

Most már nem az a kérdés, hogy mi volt, hanem az , hogy mi lesz ! A magánnyugdíj pénztári befizetések a befizetők megtakarításának számítottak, még ha csak a nyugdíjba vonulás után is váltak hozzáférhetővé. Emellé fizette volna az állam a saját részét és a kettő együtt biztosította a nyugdíjas havi ellátását. Aki a korkedvezményes nyugdíjban bízik az elkövetkező 20-30 évben, lehet , hogy a korkedvezményt megkapja, de az már kérdéses, hogy mekkora összegre lesz jogosult az akkor hatályos számítási szabályok szerint.

Caprica99 2010.11.29. 09:11:14

@Dzsafar: óh, mindjárt elsírom magam...
Akkor vegyünk pl. egy nővért, aki mossa utánad a szart meg a mocskot, naponta mosdat véres embereket, halottakat, nem mellesleg adott esetben megmenti az életedet, mert jó helyen van jó időben, stb...
Ha mellényúl, emberek halhatnak meg!
Na ő miért nem mehet 40 éves korában dupla pénzért nyugdíjba?

hodara 2010.11.29. 09:14:31

@Nyugdíjkárosultak: Nem érted???Vagy nem akarod.Most sem a te nyugdíjadból fizetik mert a nyugdíjkasszába az állam rakta bele a pénzt az adóból!!!A minisztériumokba is az állam rakja a pénzt!!A te nyugdíj befizetésed a mostani nyugdíjasokét sem fedezi nem,hogy a rendőrökét.Tehát eddig is kipótolták.

alex58 2010.11.29. 09:18:12

@Caprica99:

Ha téged elengednének 40 évesen nyugdíjba, te tiltakoznál, hogy nem, még 20 évet rá akarok húzni ?

Értsétek már meg, az volt a marha, aki a szolgálati törvényt létrehozta és ezzel lehetővé tette, hogy a 40 éves korában egészségügyi okokra hivatkozva az egészséges rendőri állomány is elmehessen nyugdíjba ! Mert ugye arról az állampolgárok többsége nem is tud, hogy a 25 év szolgálati viszony mellé még be kellett tölteni az 50 éves kort vagy ha nem, akkor az egészségügyi alkalmatlanságot kellett kimondania egy bizottságnak és nem az előbbiek voltak többen !

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.29. 09:19:25

@hodara: Úgy tűnik, te nem érted. Eddig adóbefizetésekből ment a dolog, mint bármilyen közkiadás. Az állam külön soron adókból betette a költségvetésbe, majd a minisztériumok megcímkézve átutalták a TB-nek, hogy a végén megkapja a nyugdíjba vonult fegyveres. Jövőre a magán-nyugdíjpénztáraktól elvont privát megtakarítás lesz a forrás. Az sosem volt az állam pénze. Ráadásul a minisztériumok költségvetése sem csökken attól, hogy a korábbi extra kiadástól megszabadultak, csak most már másra költhetik.

Viktus 2010.11.29. 09:21:53

Miért is érdemli meg egy traffipaxozó? vagy egyéb évtizedeket nyugodtan lébecolgató rendőr? közbiztonságot mára sem sikerült összehozniuk.

venszivar 2010.11.29. 09:23:23

@Dzsafar: No.Azért mert a 25 év alatt,ha 15 ilyen szörnyű eseménykor te vagy ott...Én 20 alatt egy áram ütöttet,ki félig szénné égett s sajnos már két építkezésen halálos balesetet szenvedőt kellett,látni,mozgatni.AKKOR most 55 évesen mehetek nyugdíjba? A látásra s egyéb betegségre ,gondolom,hogy 50 felett általában MINDENKIre az elkezdődő "kopás" a jellemző!Egy teher autó sofőr MIÉRT BÍRJA 62-63 éves koráig,de a rendőr,már 40 évesen TÖNKRE van menve.MITŐL ???!!!A sofőr,ha nem felel meg az E.Ü.vizsgán,akkor nyugdíj előtt 7-8-9 évvel ,csináljon amit BÍR.A rendőr akkor meg már 15 éve rég nyugdíjas s dupla pénzt "keres".SÍRJATOK azt tudtok !!!!A franc egyen meg benneteket!

Viktus 2010.11.29. 09:23:56

@VLADISZLAV:

Az elég butácska volt. A legtöbb okos rendőr nő szolgálat alatt szül 1-2 gyereket, akkor mindjárt 8 év még ugrott a 25-ből ...

Viktus 2010.11.29. 09:25:39

@venszivar:

Szerintem egy nehéz fizikai munkás 25 év alatt jobban kivan purcanva, mint drága jó rendőreink ... társadalmi haszon tekintetében is többet tett le az asztalra, mint a legtöbb mai rendőr tisztelet a kivételnek.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.11.29. 09:31:58

Itt biztosan nagyobb biztonságban lesz a pénzünk, hisz rendőrök fognak vigyázni egy részére. :-)

alex58 2010.11.29. 09:32:18

@Viktus:

Ha a munka eredményességét nézzük, akkor többek között a politikusok sem érdemlik meg a nyugdíjukat.

hodara 2010.11.29. 09:35:35

@Nyugdíjkárosultak: Hú de sötét vagy.

IGEN!!! Eddig az adóból fedezték.
MOST IS!!!!!!!!!!!!!!
Ja és a privát megtakarítások okozta hiányt az adóból fizették a TB kasszába.Ha ezt az emberek visszateszik akkor az állam visszakapja amit az adóból kellett befizetnie.
Tehát a te megtakarításodat az adóból fedezték mert ha nem pótolták volna ki akkor vagy nyugdíj vagy nyugdíjpénztárak nem lettek volna.
Remélem érted.Ez is az adóból megy meg az is.ű
A TB kassza szinte teljesen üres azt évek óta adóból pótolják.Most a pénz nem minisztériumon keresztül megy a rendőrök fizetésére hanem közvetlen.
Egyszerűbben nem tudom elmagyarázni

Alternatív 2010.11.29. 09:39:11

Csányi azért nem aggódik a nála levő pénzek elvesztése miatt, mert ha így haladnak a dolgok, akkor a külföldi bankok gyorsan kimenekülnek az országból, és majd az OTP lesz az egyetlen bank. Szóval az egész végül mégis neki jó.

Persze addigra az egész országban nem lesz annyi pénz, amennyit érdemes volna bankban tenni...

Viktus 2010.11.29. 09:39:13

@alex58:

Nem is mondtam, hogy megérdemelnék ... főleg ennyi.

@Sparhelt:

Mondjuk már az is vicc volt, hogy a rendőrök magukra sem tudtak vigyázni, hanem még külön biztonsági cégek vigyázták az objektumaikat ...

nikk rivers 2010.11.29. 09:41:35

1.Az volt már, hogy a korai nyugdíjazás szakmailag is terhet ró az állományra?
A 39-45 éves, képzett és továbbképzett, értékes szakmai tapasztalatokkal rendelkező tagokat nyugdíjazzák, kivonják az állományból, pedig gyakorlatilag az állomány legértékesebb részét képzik.
2."ehhez szükséges többletjárulékot" is az én adómból finanszírozzák, szintén zenész.

svgh1 2010.11.29. 09:43:36

Szerintetek az összes magánnyugdíj pénzt a rendőrök nyugdíjára költik? Ugyan már emberek! Azért találták ki ezt, hogy a Viktor azt mondhassa: Emberek én meghagynám a pénzeteket, de a rendőröknek kell adni. Innentől kezdve nem a Viktor a szemét hanem a rendőr. Másik az, hogy nyílt titok volt, hogy 25 év után elmennek nyugdíjba. Mindenki előtt ott a lehetőség, hogy rendőr legyen. Jaaa, hogy az ciki, és nem akarja, hogy köpködjenek rá? akkor meg csak megérdemli, ha azt eltűri akkor meg nem megérdemli?

Dzsafar 2010.11.29. 09:43:53

Látom,ismét elérkezett az a színvonal,ami az irigy ,buta embereket jellemzi!
A stílus maga az ember!
Sajnálom,hogy csak ilyen formában lehet társalogni,de sebaj,ez a megszokott.

Vénszivarnak külön köszönöm emberi hangját,de remélem,Téged esz meg a franc,hogy a Te szavaiddal éljek.

skp 2010.11.29. 09:45:37

Olyankor nyílik a bicska az ember zsebében, mikor látja az út mellett elbújva trafipaxozó köcsög rendőröket, aki a kocsiban szunyálnak eldöntött ülésnél, miközben a 3 lábú mérőcucc az út mellett automatán dolgozik. Na ezek a rohadékok is elmennek 40 évesen nyugdíjba, más meg 60-65 évesen még dolgozik. Biztos nagyon megviselő lehet az út mentén a kocsiban szunyálni naphosszat, tönkremegy a hátuk a kényelmetlen autóülésektől...

hodara 2010.11.29. 09:45:45

@Alternatív: Jézus isten kimenekülnek a bankok.Diktatúra van.El kell hagyni az országot.........

Melyik bank menekül elsőnek????Mert én fogadok veled,hogy egyik sem.Akkora haszonnal dolgoztak mint sehol Európában.Ilyen feltételekkel jelzáloghiteleket adni.Ez egy vicc.Ennek a pénznek a többszörösét nyúlták le.
Ja,hogy klasszikust idézzek ha nem tetszik el lehet menni!!!!!!!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.29. 09:47:33

@Dzsafar:
Ha ez nem siránkozás, akkor mi a siránkozás?

A másik meg hogy ismerek olyan nyomozó tisztet, aki szökő évente megy ki helyszínre, amúgy főleg irodai munka, ő is ugyanúgy korkedvezménnyel nyugdíjba vonulhat. Ha már a több napos hullát említetted, a boncmester sem mehet korkedvezménnyel nyugdíjba.

"Tehát,mégegyszer köszönöm,és szeretném,ha megértenéd,a fegyver bizony nem olyan dolog,amit remegő kézzel,és enyhén rossz szemmel is bátran lehetne használni."

Vagyis 45 érvesen a legtöbb ember már roncs, szerinted(sportlövész már nyert ilyen életkorban olimpiát). De akkor azért megkérdezem, a kamionsofőr miért nem mehet 45 évesen nyugdíjba? Hiszen egy rossz mozdulat... Vagy a sebész?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.29. 09:49:39

@Dzsafar:
Ha esetleg érdemben reagálnál az érvekre?

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.11.29. 09:50:37

@Viktus: Én egyetértek azzal, hogy ne rendőrök őrizzék az objektumaikat. A rendőröket azért fizetik, hogy rendőrködjenek. Legyenek az utcán, hajkurásszák a bűnözőket. Van arra szakszemélyzet, aki vigyázza az épületet, úgy hívják, hogy biztonsági őr. A rendőrt nem azért képzik ki drága pénzért és külön iskolában, hogy egy olyan őrt helyettesítsen, aki egy 2 hónapos tanfolyammal előállítható.

csocsocsókolom 2010.11.29. 09:51:47

Hmmmm....., jó látni, hogy a tizenx év alatt befizetett teljes magánpénztári összeg kb. arra elég, hogy a rendőröknek kifizessük belőle a 30 év nyugdíjat, amit 4x éves koruktól kapnak.

Valami kurvára el van baszva ebben a rendszerben.

A nyugdíjakat már most is hitelből fedezzük...

Szerintem nem ér ennyit egy rendőr munkája.
Amit a rendőrök java most csinál, azt bármilyen civil szervezet elvégezhetné fegyver nélkül.

Nem kell drága fegyveres rendőr irodai munkára, traffipaxozni, forgalmat irányítani, stb.

venszivar 2010.11.29. 09:53:52

@Viktus: Ó ha én is olyan "okos,tanult",de főleg született genyó lettem volna,akkor már valahol FEKETÉN mereszthetném a seggem s két helyről jönne a megfáradt,dolgos kezeim közé a nyugdíj+a fekete pénz!Különben 1000%-ig így igaz.Egy munka ügyében jártam egy multinál s gépsoron CSAK érettségizett nők dolgoztak ÚGY MINT a BARMOK !!Megállás,pisszenés nélkül,kajálás,WC-ha előre jut a termeléssel!,akkor esetleg!12 órába!Azt hittem,hogy afrikai o.-ba vagyok!?No azoknak a BELE is kilógott úgy kellett melózni.Van egy pár kik 3-4 éve ott van,de mint mondták 25-30 áll.ott dolgozóra ,évi 50-60 fő a fluktuáció !Egy rendőr egy hónap alatt nem "dolgozik"annyit,mint azok a nők ott három nap alatt.PERSZE ŐK bírják,birni kell 62-63 éves korig!

misiapu71 2010.11.29. 09:57:21

minek kisérleteznek húsz éve a kormányok itt apélda ausztria ide azokat a törvényeket szabájokat persze a gdp hez mérten

nugget 2010.11.29. 09:57:29

minden tiszteletem és megbecsülésem a nehéz és veszélyes munkákat végzőké.

egyetlen a probléma, hogy ma már mindenki valamilyen módon, de veszélyes munkát végez.

egészségre erősen ártalmas napi 12-14 órát monitor előtt ülni - károsodik a látás, gerincproblémák jelentkeznek már 30 éves korban.

kimondottan ártalmas az egészségre parkettásnak lenni, egész nap vagy fűrészport vagy hígítót lélegezni.

nagyon veszélyes munka az ipari búvároké: szennyvíztárolókban, csatornákban 0 cm láthatósággal kúsznak-másznak, akár télben, fagyban is.

nagyon veszélyes munka a mezőgazdasági munkásoké: soha senkit nem érdekel, éppen milyen állapotban van az illető, akkor kell menni a földekre, amikor a munka van, így lehet influenza mellé tüdőgyulladást, szövődményeket, egyebeket szerezni.

az autó veszélyes üzem, a teherautó meg még veszélyesebb. a havi 25-26 napon úton levő kamionsofőrök (számoljunk csak, hány munkaóra az?) folyamatos életveszélyben dolgoznak.

remélem, látják a korengedményes nyugdíjba vonult igen tisztelt elvtársak, kartársak és bajtársak, hogy van még az ő nemzet- és népgazdaságilag nagyon fontos urán-, szén-, bauxitbányász, valamint határőr, katona, pénzügyőr, rendőr, titkosszolga és egyéb fegyveres testületi munkáján kívül is veszélyes munka ebben az országban.

veszélyes munka a pékeké, hiszen mind az éjszakai, mind a délelőtti sütésnél észnél kell lenni, óriási hőstressznek van kitéve a szervezet, különösen télen (gondoljunk a kenyeresládák felpakolására - kemencemelegből a hóba, majd vissza).

és ha már stressz, veszélyes üzem a parlament, szív- és érrendszeri problémát okoz szinte minden honatyánál, de a kormánytagoknál biztosan a haza ügyeinek vitele. de éppilyen stresszes az élet az összes minisztériumban, vagy a közigazgatás egyéb szervezeteinél.

veszélyes üzem az állatkerti állatgondozóké. mérges kígyók, pókok, oroszlánok, tigrisek: egy perc figyelmetlenség, és kész a baj. nem lehet tévedni ott sem.

a stressz, persze, minden munkánál jelen van, nem véletlen, hogy ilyenek a halálozási statisztikák, amilyenek.

megértem, hogy a csákánnyal vagy fegyverrel rendelkezőktől igenis fél a rendőrállamban szocializálódott magyar birka (igen jámbor fajta), és megengedi nekik, hogy 20-25 év munka után a tökeiket vakarják olyan összegekért, amit más fizetésnek nem kap meg.

de mégis, azt mondom, hogy az összes korengedményes nyugdíjasnak a kurva anyját.

Dzsafar 2010.11.29. 09:58:31

Tisztelt Zabalint!!
Talán,ha a korábbi hozzászólásomat nem jól írtam,akkor érdemben annyit szeretnék hozzátenni:
Igen,szét kellene választani azokat a szíkágakat,ahol a szolgálat valóban olyan megterheléssel jár,ami már nem engedi meg,hogy szigorú törvényi feltételeknek nem megfeleve,tovább dolgozzon.
Ekkor kéne belépnie annak a rendszernek,hogy aki eddig csinálta,most oktassa,hidd el,volna mit,mert a frissen kikerült tiszt,tiszthelyettes nem biztos,hogy sokat tud a szakmáról.
De nem ez történik,mert azok a helyek már régóta foglaltak,és ott döntenek olyan dolgokról,amit még tán sosem láttak.
Én maradtam volna még,de nem volt olyan beosztás,amit ezekkel a betegségekkel tovább engedtek,és nem leszázalékoltak,hnem elmehettem az adott feltételekkel.
A tapasztalatomat meg majd elfedi az idő.

venszivar 2010.11.29. 09:58:49

@Sparhelt: No de azok a biztonsági őrök 80%-a volt rendőr,tűzoltó,néhai katona. FEKETÉN!!!Csak nem fog adózni? Hisz ő már nyugdíjas!

misiapu71 2010.11.29. 10:00:28

a mi kis országunkba mindenki mindenkinek hazudik ez lett az eredménye

Dzsafar 2010.11.29. 10:03:15

Pompás írás nugget!
Az utolsó sor kicsit Rád jellemzőre sikeredett,ugye,érzed?

belekotty 2010.11.29. 10:03:36

@hodara: Jaja! El lehet menni! A Fidesz kormánynak!
Te erre szavaztál ami most folyik?

venszivar 2010.11.29. 10:05:17

@nugget: Jó hosszú írás,de én megtoldanám egy SZÁJBALÖKÖTT szóval,ha oda bele fér ne.......
S akkor még visszafogtam magam!

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.11.29. 10:05:42

@venszivar: Ebből a szempontból mindegy (nyilván a fekete foglalkoztatás nem), de mint elv fontos az, hogy az aktív állomány azért legyen foglalkoztatva amiért kiképezték őket és ne egyszerű őrként dolgozzon.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.29. 10:09:17

"húsz év szolgálati viszony után korkedvezménnyel mehetnek nyugdíjba"

Húsz kemény év, fagyban, kánikulában szedni a kenőpénzt az autósoktól. (Már tisztelet a kivételnek.)

misiapu71 2010.11.29. 10:14:14

kedves hazánk melós rétege miért nem emeled fel a fejed rázod meg magad és kiabálod bele a nagy világba elég volt a fekete munkából a minimál bérből az átbaszásból az elmúlt húsz évből kitől várod a sorsod jobbára fordulását talán ha gondolkodnál picit magyar ország talán akkor változna minden

hodara 2010.11.29. 10:15:13

@belekotty: Én igen!!!!
Egyedül a nyugdíj a necces kérdés de én még így is maradok a pénztárnál.De még ez is jó az államnak mert az adósságállomány(ami az MSZP miatt olyan magas) csökkentése éves szinten több száz milliárdot hoz.És mivel meglátásom szerint nem lép át mindenki és nekik nem kell annyi nyugdíjat fizetni,így hosszú ideig fenntartható lesz. Amúgy mindennel egyetértek.

venszivar 2010.11.29. 10:15:22

@atpijkamo: Ó,Á ilyet ne mondj!A rendőrök mind szolgálnak s védnek,vagy mi a szart...ja félnek!
Ha egy besúgó nem ad tippet nekik,akkor még egy gyereket sem tudnak "becserkészni" 15-20 fosgép megy ki 1-2 bűnözőért.Fizetés emelést s prémcsit,meg 15 éves munkaviszonyt nekik....nehogy idő előtt kiégjenek SZEGÉNYEK.

venszivar 2010.11.29. 10:21:34

@misiapu71: Te öngyilkosságra szólítod fel a DOLGOZÓKAT? Ezek az ő kiváltságaik védelmébe bármikor belénk lőnek!Aztán nyugodt lélekkel elmennek nyugdíjba s FEKETÉN figyelők,mindenhol,mindenhonnan "vigyáznak" továbbra is ránk.....Így már csak megélnek!Azok a drága volt zsaruk.

jet set 2010.11.29. 10:25:18

Én nem értek egyet a kedvezményes nyugdíjjal. Mindenki tudja, hogy mit vállal, amikor elhelyezkedik egy munkakörben.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.29. 10:28:22

@Dzsafar:
Értem. Ez esetben korrekt amit írsz, és egyet is értek vele.

naat2 2010.11.29. 10:29:27

Nem az a baj, hogy adot esetekben valaki elmeHET korábban nyugdíjba, hanem hogy differenciálás helyett (tételes követés) az egész brancsról kijelentik, hogy ők olyan nagyon meg vannak terhelve - azaz hibásan általánosítanak. Holott ez csak egy kisebb (talán 10-15-20%) részük - és ott sem mindenkinek ugyanannyi.
A korrekt (velem, mint az őket eltartó adófizetővel szemben) az lenne, ha szépen regisztrálnák mindenki akcióit (fegyveres, veszélyes), aztán egy megfelelően összeállított táblázat alapján minden egyes ilyen tétel meghatározott mértékű időt jelentene (az alap nyugdíjkorhatárból levonva). Mondjuk azon is csodálkozom, ha most nincs ilyen nyilvántartás (ha meg van, akkor miért nem használják. Nem lenne sokkal sokkal nagyobb munka egy sofőr útnyilvántartásánál).

Németországban a katonai megoldás: abból indulnak ki, hogy 35-40 éves kora körül a tisztek nagyobb része elhagyja a pályát, hiszen nem lehet mindenkiből tábornok. Ezért eleve olyan diplomát kapnak, hogy ezután a polgári életben is tudjanak dolgozni. Fel sem merül, hogy szépen parkolópályára kerüljenek.

Ennél pofátlanabb már csak "kommandósok" (pár hónappal ezelőtt kibukott) korai nyugdíjazása. 37-38 éves embereket küldenek nyugdíjba átlag ~170-es "nyugdíjjal". És nincsenek is ilyan kevesen, ez a remek dolog is belekrül évente ~3 milliárdba. Persze itt a (be nem vallot) magyarázat az lehet, hogy az edzésben megfáradt (?), viszont valamilyen fegyveres tapasztalattal rendelkező kommandósoknak a hatalom befogja a száját (mármint a saját érdekében, nem az enyémben).

(A nagy nyugdíjazásvédőknek: én meg olyan embert ismertem, aki visszament katonának - pont azért, mert a 40-es évei első felében így is elmehetett nyugdíjba. A terv persze az, hogy emellett dolgozik is).

misiapu71 2010.11.29. 10:34:52

@venszivar: itt nem csak a rendőrökröl van szó miért gondolod hogy bárki is lövöldözne a gyávaság nem vezet sehova

misiapu71 2010.11.29. 10:37:46

addig amig ebben az országban tiz emberből nyolc nyolcfelé fut addig ez az ország egy disznó ól marad

Dzsafar 2010.11.29. 10:48:42

Tisztelt Zabalint!
Köszönöm,s talán így már máshogy lehet ezt a rendszert látni,a fele létszámmal is meg lehetne oldani,de kell a mindenkori magas beosztás a barátoknak.
S én találkoztam néhánnyal,voltam beosztottja egy-két észlénynek.
Üdv

SzaGyu 2010.11.29. 11:11:48

@Dövan: "rendőrként olyan dolgokat lehet látni, amitől éveket lehet öregedni.

Tudod hogyan néz ki egy hulla, amit beköptek a legyek? Nem a filmekben, igaziból."

Ezzel véded a mundér "becsületét"?
Na ne viccelj. Már megint nem gondolkodtál. Én tovább gondolom helyetted:
És mi van tovább? A hullakém mit lát, hiszen ő az, aki "darabokra szedi" Akkor Őt is 20 év után el kell engedni nyugdíjba? Na. Elég a süket dumából.

gorcsev54 2010.11.29. 11:13:29

@Dzsafar: Ez még nem jelenti azt ,hogy 25 év másnak szemben 45 év munka. A mentős is kapar össze hullákat a halott szállító (sírásó )az orvos is soroljam?Akkor ők miért dolgoznak 45 évig? A másik érv: fegyver, és az ács 15-150 m magasig oda nem kell biztos kéz, jó fizikum? Vagy soroljam? Nem annak vagyok ellene , hogy kedvezményt kapjanak ,hanem az arányoknak?A barátom is " stresszes munkában "töltött el éveket kb. 25 évet fitten egészségesen 178.000Ft -ot hoz a postás (most 57 éves mint én 10 éve jár a postás.Az én életem munkám nem stresszes? Vakaróztam 38 évig meg még 7 évig?

Kotkodus 2010.11.29. 14:01:54

rendőrökkel kapcsolatban - saját tapasztalataimra építve - csak annyit tudok mondani, hogy amikor betörtek hozzánk, bezárták nagymamámat a fürdőszobába és kirabolták a lakást, annak (a kötelező nyomrögzítésen kívül) nem volt semmi következménye.
amikor pedig az ember elkövet egy forgalmi hibát, kihágást (amelyik adott esetben semmilyen kockázattal nem jár) akkor azonnal ott teremnek és tartják a markukat ("na most mit csináljunk magával kedves XY?...")
akinek nem inge, az ne vegye magára és tisztelettel adózom a ritka kivételnek!

Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése

Segítség, kirabolt az állam! 3 millió embertől vesznek el átlagosan fejenként egymillió forintot a Nemzeti Együttműködés nevében. Szerintük mi tőzsdézünk és kaszinózunk, a pénzünk ezért jobb helyen van náluk. Megalakítom a Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése mozgalmat. A civil mozgalom célja azon magánnyugdíj pénztári tagok érdekeinek képviselete, akiknek befizetéseit a kormány által bejelentett intézkedések során elvonják. Adjátok vissza a pénzünket most!

Csatlakozz!

Friss topikok

süti beállítások módosítása