Aló Presidente! A latin szerető elkölti a nyugdíjadat

Két nap alatt ketten is felfedezték Orbán Viktorban a latin szeretőt.

Először Kopits György, az annak idején Fidesz által javasolt Költségvetési Tanács eredetileg Fideszhez közelálló elnöke, aki alól éppen most rántja ki a széket a forradalmi kormány. Kopits néhány napja azt nyilatkozta, hogy Hudini sem tudta volna megtenni azt, amit a kormány tervez a magánnyugdíj-pénztári befizetésekkel: egyszerre elkölteni államadósság csökkentésre, megtartani a TB kasszában egyéni számlákon, és a folyó kiadásokra költeni. Ráadásul észrevette a költségvetésben azt az apró betűs részt is, amiből kiderül, hogy a két évre bejelentett ideiglenes válságadókat 2013-14-ben is be kívánja szedni a kormány. Ezek után nem csoda, hogy az egész tanácsnak, úgy ahogy vannak mennie kell. Nem felszámolják őket, csak éppen megvonják a költségvetési támogatásuk 99%-át. Erre Kopits úgy válaszolt, hogy a világon egyetlen hely van, ahol megszüntettek egy független költségvetési intézményt, ez pedig Hugo Chávez Venezuelája. Márpedig ha valaki, a Dél-Amerikában nevelkedett szakember tudja, miről beszél. A venezuelai elnök saját kénye kedve szerint módosítgatja az alkotmányt, kirúgta az IMF-et, s először csak a külföldi tőke venezuelai érdekeltségeit sajátította ki, mostanra pedig már a venezuelai állampolgárok magántulajdonát is kreatív módin dézsmálgatja.

Egy másik hasonmást tegnap fedezett fel a Financial Times. A világ legbefolyásosabb gazdasági napilapja Dél-Amerikának nem egy baloldali, hanem jobboldali rezsimjével állítja párhuzamba Magyarországot. A cikk felidézi, hogy az Evita egyike azon filmeknek, amelyeket Budapesten forgattak, és a magyar főváros ebben az esetben Buenos Airest helyettesítette. "Most a valóság utánozza a fikciót, miután Magyarország populista kormánya megpróbálja elkobozni a magánnyugdíjakat, kimásolva egy oldalt Cristina Fernándeznek, Argentína peronista elnökének játékrendjéből" A Financial Times szerint Magyarország még mindig fiatal demokratikus intézményei is feszítőpróbának vannak kitéve. Miután az Alkotmánybíróság a nyugdíjpénztári és egyéb intézkedések ellen is kifogást emelt, a Fidesz arra használta fel elsöprő többségét, hogy szűkítse a bírói illetékességet költségvetési ügyekben, emellett folytatja a független központi bank vezetőjének eltávolítását célzó erőfeszítéseit is. A kormány a magánnyugdíj-hozzájárulásokat "csábító malacperselynek” tekinti. A lap szerint meglepően kevesen álltak ki a lefoglalások ellen azon hárommillió magyar közül, akiknek vagyona veszélyeztetett. Ők még mindig ihletet meríthetnek egy másik, szintén Budapesten forgatott filmből, a Mortal Kombat című alkotásból - fejezi be írását a hétfői Financial Times.

 

A párhuzamok más szempontból is találóak. Orbán Viktor olyan az ő népével, mint a latin szerető, aki azt mondja idősödő szíve hölgyének, amit az hallani akar. Dicséri a szemét, elmondja neki, hogy mások csak kihasználták, mostantól azonban minden egyre jobb lesz, sőt ha kell, felpofozza a nyílt utcán, aki csúnyán néz rá. És közben elkölti rózsára meg lóversenyre a nő a nyugdíját.

 

Magyarországon ezért nincs tiltakozás. Ahogy Argentínában és Venezuelában sincs. Nemzeti együttműködés van ott is, meg központilag szerkesztett állami híradó. Javaslom, hogy az önálló hírszerkesztőségek megszüntetéséről szóló tegnapi bejelentés után ne álljunk meg félúton. Venezulában az állami tévé vasárnap délelőtti műsorának fénypontja az elnök saját betelefonálós műsora, az Aló Presidente! Nyugdíj helyett elegendő szórakozás lesz nekünk is. Addig is:

 

 

Szolgálati közlemény: 1. A kép a pflag.eu blogról származik. 2. Gyertek és lájkoljatok minket a Facebookon is: http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pages/Magannyugdij-karosultak-Nemzeti-Egyuttmukodese/105900432808461 www.facebook.com/

Címkék: orbán argentína venezuela nyugdíj financial times chavez kopits fernández

2010.11.23. 10:23 · 6 trackback 93 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugdijkarosultak.blog.hu/api/trackback/id/tr942467411

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Van még hova lefele? 2010.11.23. 15:31:44

Az utóbbi időben többször feltettük a kérdést: -Van még lefelé?.Van.Az Alkotmánybíróság megregulázása nem arról szólt, amit a sok hülye belemagyarázott. Az a nép nevében történt, és a "pofátlan végkielégítések" visszavételéről szólt.A manyup ...

Trackback: RIP Költségvetési Tanács. 2010.11.23. 15:03:27

rövid, szomorú mese Atyafiak, megszületett az ítélet, újabb kritikus került kormányzati vérpadra. Az Alkotmányügyi bizottság narancsszín hóhérinasai hüvelykjük lefelé irányításával ítéletet hírdettek a Költségvetési Tanács felett! Az ítélet szerin...

Trackback: Orbánék és az édességteszt 2010.11.23. 13:42:47

A pszichológiában ismert kísérlet, hogy kisgyerekek elé édességet tesznek és azt mondják, hogyha megállják egy ideig és nem eszik meg, akkor kapnak még egyet. Érdekes megnézni, hogy bírják...A kísérletben résztvevő gyerekek viselkedése sokat elárul önf...

Trackback: A demokrata bábjátékos 2010.11.23. 13:17:10

politikai meseAtyámfiai, megkezdődött a köztársaság hanyatlása? A háttérben minden demokráciák atyja, rövidesen, természetesen csak a galaxis és lakóinak érdekében és csakis ideiglenesen minden hatalmat egy kézbe összpontosít? Vajon jámbor és mindenben...

Trackback: A magyar-tenger kalózai 2010.11.23. 13:16:06

rablómeseAtyámfiai, egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ütött-kopott kis hajó. Elevickélt a világot jelentő tengereken, de mivel a matrózinasokon kívül senki sem törődött véle, sok baja lett, majdhogynem elsüllyedt a hosszú szolgálatban. A kap...

Trackback: A FIDESZ csapás 2010.11.23. 13:15:44

politikai mese Atyafiak, ami most következik az nem (teljesen) a képzelet műve, minden a valósággal egyező részlet nem pusztán a véletlen műve.Őszi felhők sodródtak az égen, és mint súlyos színházi függöny, takarták el a még erőlködő napot. Az épü...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belekotty 2010.11.23. 13:07:10

Hehehe.. ez beszarás volt. Látjuk mi még Viktort kis Mao könyvecskével a kezében!

NewWay 2010.11.23. 13:09:16

A szerzőnek van magánnyugdíjpénztári tagsága, vagy csak megmondja a frankót?

Amúgy meg ki nem sz.rja le, mire öregek leszünk, úgyse lesz nyugdíjunk.

Most tök mindegy, hogy az MSZP emeli fel 60-ról 65 évre a nyugdíjkorhatárt, vagy a Fidesz veszi el a nyugdíjpénzt.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.11.23. 13:10:05

Kíváncsi vagyok, hogy mikor vezetnek be valami dzsuce-szerű eszmerendszert. :) Az lesz ám csak a szép világ!

Knorr 2010.11.23. 13:14:12

@NewWay: "Most tök mindegy, hogy az MSZP emeli fel 60-ról 65 évre a nyugdíjkorhatárt, vagy a Fidesz veszi el a nyugdíjpénzt. "

vagy marad 60-on a manyup rendszernek köszönhetően. de az most ellopják és elköltik a gazdagokra. mocskos tolvaj hazug kontár bohóc banda.

djukel 2010.11.23. 13:16:28

Őszintén! Ezt ki nem látta előre?

Bruno 2010.11.23. 13:21:15

@Knorr:
Nyugi. A "gazdagok" Manyup pénzét is ellopja ez a banda.

pioker1933 2010.11.23. 13:23:18

Csatlakozom a perszövetséghez, a poszt pedig sajnos kiválóan tükrözi a párhuzamot.

Knorr 2010.11.23. 13:25:30

@Bruno: csak az adócsökkentéssel amire ellopják a lovét azzal ők járnak a legjobban. nekik lopják.

megmondomdom 2010.11.23. 13:28:11

@immortalis: A cigány Szaddam ennél spirituálisabb lett, amióta nem "térdre csuhásokkal", hanem "dicsértessék az úrral" köszön.
Ő a dzsucsét ötvözni fogja a Moon-szektával. Elvégre mind a kettő keletről jött.
Ők lesznek a Szent Család, s NENYI mellé ki kell függeszteni a képüket is. Ha volt császárkultusz, legyen Orbán-kultusz is! Ez legalább magyar, echte magyar vallás lesz. Na jó, újmagyar, de akkor is...!
Aki pedig nem tér meg, az nem magyar, hanem ateista hazaáruló! Ezt a büdös bolsevik tempót még Sztálin is megirigyelné.
A végén még elmegyek csasztuskákat írni a cigány Szaddam dicsőségére, legalább a napi 10 deka rizs meglegyen!:)

hááááát 2010.11.23. 13:29:41

Naponta 3-4 blog is foglalkozik a kormány munkájával, de érdemi változás nem történik.Ti írtok mi kommentelünk és végignézzük ahogy szép lassan kicsúszik a kezünkből a lehetőség, amivel talán meg lehetne állitani ezt a bagázst(MSZP,FIDESZ,JOBBIK)-ostúl.

Soha nem állt szándékomban elhagyni a hazám, de most az útód miatt, erőssen foglalkzotatja a család gondolatát.Hát ezt érték el.
Mindenki a múltal és a jelennel foglalkozik, de mit mondunk az útódainknak.Éljen Magyarország!

Rob67 2010.11.23. 13:30:54

A videón ez a Viktor volt?
Vagy a Viktor lesz ilyen majd?

megmondomdom 2010.11.23. 13:35:52

Egyértelműen rossz hír - értékelte röviden a Költségvetési Tanácsot ellehetetlenítő terveket Raffaella Tenconi, a Bank of America Merrill Lynch közgazdásza. A londoni elemző meglátása szerint a lépés megkérdőjelezi Orbán Viktor miniszterelnök elkötelezettségét a költségvetési fegyelem iránt. Közben a Wall Street Journal is külön írásban foglalkozik az intézmény feloszlatásával.

Napok óta ezt pofázom. A cigány rokona beterjesztette önálló képviselői indítványként, miközben saját maga szerint sincs lövése az egészről.
Megint jön egy jó nagy forintgyengülés, az országkockázati kamatfelár megnő, BÉT-re meg csak spekulánsok jönnek, nő az importból származó energia ára stb..
Ekkora egy rohadt, büdös, szemétláda elmebeteget.........
Megint jön majd a 226 forintos CHF-árfolyam.
Ha ezt a gennyváladék cigány Szaddamot nem zavarja el a nép tavasszal -vagy nem kísérli meg-, akkor nem nemzet, hanem csürhe.
ÉS én barom állat még azt hittem, hoyg a liberálbolsevik ámokfutást nem lehet felülmúlni, dehogynem.........
Annyi lesz a különbség, hogy a 9 évre bebetonozott főügyész miatt egyetlen egy eljárás se fog indulni a FIDESZ-sáskák ellen.
Most fogják szétlopni a 20 év tolvajlás és felelőtlen gazdaságpolitika után megmaradt nemzeti vagyont.

Roa 2010.11.23. 13:35:54

"A mozgalom pert indít a Magyar Állam ellen és visszaköveteli az elvont pénzt. Adjátok vissza a pénzünket most!"

Ez kurva vicces. Amit SZJA-ban befizetsz azt miért nem követeled vissza? Vagy a 20%-ról a 25%-ra növelt ÁFA miatt miért nem indítasz pert?

csoko20 2010.11.23. 13:36:52

Még mindig van egy nagy hátránya Orbánnak Dél-Amerikával szembe: ott legalább szórakoztató a foci egy nem "football-okos" számára is!

papugaja 2010.11.23. 13:39:36

@Bruno:
A gazdagok nem manyupolnak, hanem aranyba, meg részvényekbe fektetik kuporgatott filléreiket.

megmondomdom 2010.11.23. 13:44:06

@Roa: Szerintem sincs értelme pert indítani, ugyanis jogilag nem lehet mit tenni. Ettől függetlenül patkányság a lenyúlás. De mit várjunk egy cigány Szaddamtól?
A MANYuP-ok nem voltak feltétlenül tökéletesek, de független nyugdíj-előtakarékossági rendszer volt, ahonnan lehetett örökölni, egy összegben felvenni, és független volt a bizonytalan állami nyugdíjól.
A hülye nyugatiak is azért takarékoskodnak többek közt így, mert szar az egész.
A cigány Szaddam módszere jobb lesz, mindent a közösbe, 20-30 év múlva meg majd lesz valami.
Ó, hogy sterilizáltatták volna a nagyanyját Szálasiék!:)

Battlestar Galactica 2010.11.23. 13:51:19

Igazából az sincs kizárva, hogy az igazi feketeleves csak most fog majd következni és ezek az alkotmányherélő, intézménykifektető lépések csak előkészítik a terepet az igazi fideszes teljes pályás letámadásnak.
Hölgyeim és Uraim! Aminek most tanúi vagyunk, az csak annak tesztelése, hogy mennyit bír az istenadta nép, meddig mehet el az orbáncsűrhe nagyobb ellenállás nélkül. Szerintem egyébként tavaszig, aztán rendszeresek lesznek a tüntetések. Ha a jobbik is beszáll, akkor a gyújtogatások is.
Európa közepén fasza délamerikát csinálunk!

Mylady 2010.11.23. 13:55:28

Jó a kezdeményezés, tetszik.

Igazából rettentően el vagyok keseredve, hogy egy jogállamban ezt megtehetik. És ami a legfájóbb: tehetetlennek érzem magam.

Nagyon remélem, hogy van annyi épeszű ember, akik összefogva el tudnak érni valamit.
Csatlakozom.

Link Elek 2010.11.23. 14:04:18

OV a javunkat akarja, az utolso fillerig.

bierkamp 2010.11.23. 14:12:55

Jön hamarosan az igazi Forradalom..már van internet és mobil..és gyorsan le lehet szervezi az elégedetlenkedőkkel!! Nyugi...már nincs sok hátra a Nemzeti Szarnak!

csoko20 2010.11.23. 14:14:59

Banánköztársaság - narancslogóval.
Na ez a képzavar :)

Táskás Tóni 2010.11.23. 14:15:24

@megmondomdom: Ha megnézed a delejes ember és családja , Pintér , Kósa , Fellegi, Simicska, Csányi, Demján ,Lázár , Rogán /alig múlt 30/ ......
vagyonát,Akkor láthatod ,hogy a megmaradt nemzeti vagyon már csak hobbi szinten lesz kilopva, olyan ,miért is ne alapon.

Battlestar Galactica 2010.11.23. 14:17:28

@Táskás Tóni: Kihagytad szíjjast, pedig neki is nagy birtokai vannak ausztráliában, még a vegyépszeres buliból...

freagle 2010.11.23. 14:32:04

@NewWay: Látszik, hogy nem sokat éltél még.
Nekem speciel több millió forintomat nyúlja le most a kormány azzal a dumával, hogy becsszó gondoskodik majd rólam.
A probléma az, hogy ez a pénz az enyém, nem járultam hozzá, hogy elvegyék, és miután egyáltalán nem biztos, hogy mire nyugdíjas leszek (az még azért néhány évtized) a mostani politikai garnitúrából bárki is olyan helyzetben lesz, hogy vállalhatná a mai ígéretét, egyáltalán nem hiszem el, hogy a kormány szava bármiféle garanciát jelentene.
Egyolyan országban, ahol egyetlen programot nem lehet végigcsinálni, ha több idő kéne rá, mint egy ciklus???
Én a magam részéről nagyon is ragaszkodnék a saját pénzemhez.

freagle 2010.11.23. 14:36:28

@Roa: Ez rohadtul nem vicces. A SZJA-t a közteherviselés keretében fizetem, ahogy ahogy az ÁFÁ-t is.
A magánnyugdíjpénztári befizetést pedig MAGAMNAK raktam félre a SAJÁT pénzemből. Senkinek semmi köze hozzá.
Ennek a lenyúlása nem közteherviselés, hanem közönséges rablás. A kormány visszaél az erőfölényével, mert tudja, hogy úgysem tehetünk semmit, azt vesz el, amit akar.
Ez nemhogy nem jogállam, itt az emberi tisztesség, a jó erkölcs is alapvetően sérül.
Az együttműködés pedig pofátlan hazudozás.

Táskás Tóni 2010.11.23. 14:44:21

@freagle: Ragaszkodj a pénzedhez , ne lépj át . Még nem vesztette el senki az összegyűjtött pénzét , "csak" azt a 14 hónapra elvont járulékot , amit most hazavisznek a fideszes sokgyerekes képviselők mint szja csökkentést.

gyilkos fűegér 2010.11.23. 14:53:15

@freagle:

Látjátok, hogy ennek a rakás birkának ez kell...

A mandineren mondta valamelyik fasz, a Való Világ nevű fos kapcsán: "Én már csak az új médiatestületben bízom, hogy kitakarítja mindenhonnan a mocskot, Tv-ből, rádióból, újságból, netről..."

Tiltsuk be, szüntessük meg, tartóztassák le...

Ezek VÁGYJÁK a diktatúrát...Persze túl hülyék ahhoz, hogy felfogják, bármikor a fasz rossz oldalára kerülhetnek...

tozse76 2010.11.23. 14:54:18

Hát én azt vizionálom, hogy jövőre, a teljes választási rendszert átíró alkotmány tudatában feloszlatják a parlamentet és előrehozott választásokat irnak ki. Ott viszont már egy francia stílusú - vagy ,hogy stilszerű legyek - putyin stilusú vezetőre lehet majd szavazni akitől függni fognak a mindenkori kormányok, a miniszetek és minden. Smitt Pali elmegy miniszterelnöknek , mert jól lehet küldözgetni , viktor pedig király lesz 9 évre minimum.
Ha addig tovább csökkene a "népszerűség" az sem baj, a haátron túliak majd hozzák a szavazatokat. Persze az arány is más lesz, takarékossági okokból egy fordulós lesz, elég a sima többség , szavazategyenlőség esetén a fidesz nyer. Ha az "ellenzék" akkor újra szavazás van

gitáros 2010.11.23. 14:55:38

@Roa:
Azért, te nagyon hülye, mert nem mindegy, hogy törvények szerint adózol, vagy a saját neveden lévő saját pénzedet egyszerűen lenyúlják.
Gondolom, akkor is fényesre nyalnád ennek a fasszopó orbánnak a seggét, ha kitalálná, hogy mostantól minden bankbetétből levesz x százalékot. Mármint nem kamatadókéntt, amikor felhasználnád a lóvét, hanem a számládról közvetlenül.

borovi 2010.11.23. 15:01:19

@gitáros: Ne foglalkozz Roával. Ő csak egy orbánzombi.

Kivlov 2010.11.23. 15:01:23

kutyát nem érdekli mit csinálnak ezekkel a pénzekkel. ígyisúgyis levonják, az a lényeg. tisztességes nyugdíja meg úgyse lesz a mai 20-as 30asoknak. (max önkéntesből).
ez az örökölhetőség meg kamuduma...

Kivlov 2010.11.23. 15:03:54

@freagle:
kamuduma. mikor még nem volt mnyp akkor is volt valahogy. ennyi. magadnak raktad félre, saját pénzedből? dehogy abból! ha a nettódóbl rakod félre, az igen, de ezt vonják ha akarod, hanem. közöd nincs hozzá, mire használják fel, ahogy az SZJAhoz satöbbihez sincs. max azhhoz az 1+1%-hoz.

gnme 2010.11.23. 15:05:10

In vino veritas. Ezt az argo-ban hallottam.

Igyatok, hadd nőjök a begye.. izé, májatok.

Pénzt meg leshetjük, az már az államé.

ice cube (törölt) 2010.11.23. 15:10:53

egy jótanács azoknak, akiknek bankban _deviza_ alapú lekötése, megtakarítása van, pl. EUR, USD:

- fokozódik a nemzetközi pénzügyi helyzet az EUR-zónában és az USA-ban is, az államkötvénypiacokon komoly leminősítések várhatóak, ez érintheti Magyarországot is. Ha leminősítenének minket, az rosszul érintené a forintunkat, nagyon rosszul, és ilyen helyzetben a kormányunk könnyen arra vetemedhet, hogy az emberek deviza-megtakarításait einstandolja, a vészhelyzetre hivatkozva.

- előállhat olyan helyzet, amikor az államnak hirtelen sok-sok devizára van szüksége. Az a kormány, amelyik képes nem-vészhelyzetben elrabolni az emberek nyugdíj-megtakarításait, és bármilyen ügyben képes felrúgni minden hagyománynak és törvényességnek még a látszatát is, ugyanez a kormány egy vészhelyzetben biztosan nem fogná vissza magát.

- akinek van egy csöpp esze, az nyit egy osztrák banknál egy számlát, azt szépen átutalja az euróját oda, és itthon meg nyugodtan alszik. ehhez nem kell Ausztriába menni, interneten keresztül is megy.

- lehet erre azt mondani, hogy baromság, de ha valaki azt mondta volna nekem 2010 áprilisa előtt, hogy a Fidesz meg akarja majd szüntetni (vagy legalábbis megpróbálja megszüntetni) a magánnyugdíjpénztárakat, arra én is azt mondtam volna, hogy baromság.

Kivlov 2010.11.23. 15:15:02

@ice cube:
:))))))))))
felléphetnél valami stand-upban is. :D
mit fostok ennyire? béke van, emberek.
Ahelyett, hogy örülnétek az SZJA csökkentésnek + a remélhető közszférai leépítésnek, sírtok állandóan. kurcsi kéne nektek még vagy 10 évig, hogy a gatyátokat egyétek ebédre kenyér helyett...

tozse76 2010.11.23. 15:16:02

@Kivlov:

hát jövőre sem fognak jelölni a Nobel Dijra... De sötét

Homeoffice 2010.11.23. 15:16:55

@Kivlov:

SZJA csökkentés?????????
Hol?
200 körüli bruttómmal 5000 minusz havonta.
Ez az adócsökkentés?

Kivlov 2010.11.23. 15:19:24

@Gunther:
ígyjárás...
Azt meg alapból nem értem, hogy a sok maszopos mit sír, mikor bajnai 15 misiig felvittel 2011re az alsó sávhatárt (és ők megszavazták!) változatlan kulcs mellett. Úgy még többet buknátok, ergo kaptatok Orsóstól pár 1000 pluszot…

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.23. 15:19:45

@Kivlov: milyen csökkentésnek, te hányadék agyú, csökött véglény? Az ország jól kereső dolgozóinak 20%-ának csökken az adója, a többi nyolcvannak meg nő. Pont azoké, akik egyébként is szarul keresnek. Van neked egy kurvaanyád, annak reklámozd ezt a "csökkentést"!
Én is keresem a lehetőséget arra, hogy külföldi bankba vigyem a pénzem maradékát. (igaz, én nem csak a devizát féltem ettől a kommunista rablóbandától, hanem a forint betéteimet is)

gakken (törölt) 2010.11.23. 15:19:59

@Kivlov: "mit fostok ennyire? béke van, emberek.
Ahelyett, hogy örülnétek az SZJA csökkentésnek + a remélhető közszférai leépítésnek, sírtok állandóan."

Hát az Észak Koreai helyzet fokozódik...nekem csökken a fizetésem az egyszeri és nagyarányútól...nem túl sok orvos meg ápoló maradt, még leépítik?.....nem sírunk, kínunkban röhögünk.

Kivlov 2010.11.23. 15:22:28

@Atomot az indexre!:
Az a probléma, apa, hogy ez az ország nem érdemli meg az alsó kategóriákban az adócsökkentést.
Lásd kamu minimálbéresek 100ezrei.
Az adójóváírás bevezetése alapból hülyeség volt, ahogy a 13 havi nyugdíjé is. be sem kellett volna vezetni, most nem sírnának az elvétele miatt.

Homeoffice 2010.11.23. 15:23:17

@Kivlov:

ígyjárás...ígyjárás..
Te figyelj, még számolni sem tudsz?
ha felviszik az alső sávhatárt akkor az adócsökkentés annak a rétegnek.
Jézusom...

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.23. 15:25:25

@Kivlov: az a baj, hogy neked halovány fogalmad sincs róla, hogy milyen kicsi azoknak az aránya, akik minimálbéren bejelentve _normális_ fizetést visznek haza. Ez megint tipikusan az a fajta hozzáállás, hogy itt mindenki bűnöző. Szóval továbbra is azt mondom, hogy ezt tartsd meg annak, akik világraszart! Őszintén remélem, hogy egyszer megtapasztalod, milyen az, amikor amúgyis szarban vagy és még jobban belenyomnak, államilag. Aztán szépen, csendben éhendöglegsz vagy a fűtetlen lakásodban fagysz meg...

Homeoffice 2010.11.23. 15:25:56

@Kivlov:

Nah ebben egyetértünk.
Fel kell emelni a minimálbért. Megadóztatni.
Ezenfelül nekiküldeni a munkaügyi ellenőröket és az adóhatóságot ezeknek.

tozse76 2010.11.23. 15:27:20

@Kivlov:

Attól mert a fizetés ami X% al adózik benne vagy egy tartományba ami a te éves fizetésed felett tart még 1milliárdig akár attól a te fizetett adód nem változik te ostoba.
Ettől senki sem bukik, de attól igen, hogy elveszik azt a pénzt amit a:) eddig befizettem, b.) a befizetéseim után jövedelemként megkaphatnék

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.23. 15:28:04

@Gunther: tudod van az a találó mondás, hogyasszondja:

"A kormány mindig megtartja, amit ígér. Ha pénzt ígér, azt is megtartja!"

Szóval ennek ismeretében a szádat helyezd alapállásba, valamint kizárólag evésre használd!

Uzsgyi vissza dolgozni!

Üdv: A Vezetőség

:)))

Devil 2010.11.23. 15:28:27

@Kivlov: Igen, ugy volt hogy annyi adossagot halmoztunk fel mar akkor is hogy meg most is fizetjuk. Az eladosodas nem csak GYF meg OV otlete. De aki meg akar szoritani (vagy ra lehet fogni hogy megszorit) azt lebokroscsomagozza a sok egyugyu...

Kivlov 2010.11.23. 15:28:28

@Atomot az indexre!:
hááát, ismerek vagy 10 tagot, aki 200 fölött keres, de minimálbérre bejelentett. aki ténylegesen minimálbért kap viszont egyet se. pedig ismerek takarítókat (WC pucolókat) is.

ja, amúgy meg kucsi megmondta rég: "...el lehet menni..."

Homeoffice 2010.11.23. 15:29:59

@Kivlov:

Egy kérdés...
IT vagy HR?

Kivlov 2010.11.23. 15:30:05

@tozse76:
nem. de ha kivezeti / eltörli az adójóváírást már rudi van.

Bilux67 2010.11.23. 15:30:42

@Atomot az indexre!:
"szépen, csendben éhendöglegsz vagy a fűtetlen lakásodban fagysz meg..."
Ne lásd ilyen sötéten a helyzetet. A Főtáv nem fizetés miatt elárverezteti a lakásod, és a híd alatt fogsz éhendögleni.

Devil 2010.11.23. 15:30:43

@Kivlov: Es ismered az egesz orszagot? Akkor minek altalanositgatsz???

Kivlov 2010.11.23. 15:31:13

@Gunther:
szakmunkás mind a 10. de van, amelyik diplomás, kisfőnökféle...

tozse76 2010.11.23. 15:32:19

@Kivlov:

neked orvoshoz kell menni leginkább. állandóan a minimálbéresekkel vagy elfoglalva meg a nyugdijasokkal . én meg ismerek legalább 10 eddig vadul kommunistázó , hozzád hasonló tanulatlan autóneppert aki eddig azért nem fizetett semmit a szlovák rendszámú autójából mert "ezeknek" nem fizetek. Most megkérdeztem , hogy fizetnek e : "fizessen a faszom ennek a koszos cigánynak - jött a válasz "
a minimálbéresek meg lehet ,hogy nem fizetnek ki mindent - de sok esetben ez az alkalmazásuk feltétele mert ennyi termelhető ki, de legalább fizetnek vmit !

Homeoffice 2010.11.23. 15:32:30

@Kivlov:

Nem...
Te(Ön) az IT vagy a HR részlegen melózol(ik):)))

tozse76 2010.11.23. 15:33:32

@Kivlov:

és ki vezeti ki ?? na ki ?? a haverjaid jó barát

freagle 2010.11.23. 15:35:25

@Kivlov: Hát öregem, ha neked ennyi eszed van csak, akkor ideje lenne visszavenni az arcból.

Tudod én a BRUTTÓMAT keresem, abból adózok. Vagy az adóbefizetés sem az én pénzem? Az eü- hozzájrulást stb. azt is más rajzolja helyettem? Ha így gondolod, komplett hülye vagy.
A BRUTTÓ fizetésem az én pénzem. Ebből hozzájárulok - a közteherviselés jegyében - az állam költségeihez, + előtakarékoskodom. Na EZ volt a magánnyugdíjpénztárba fizetett járulék. Ismétlem, az ÉN PÉNZEMBŐL, MAGAMNAK. Azért volt külön az ÉN számlámon.
Elég világos?

Azzal a baromsággal jönni meg, hogy "korábban is volt valahogy, nyilván később is lesz" hát ne is haragudj, de csak a totálisan tájékozatlanok és az elképesztően sötét agyúak tudnak.
A demográfiai mutatókról hallottál már?
Elgondolkodtál már azon, hogy egy előregedő társadalomban ki a fene fogja kitermelni a te nyugdíjadat.
Sírnom kell, amikor arra gondolok, hogy az enyémet esetleg a hozzád hasonló barmoknak kéne...
Inkább maradok az előtakarékoskodásnál!

Kivlov 2010.11.23. 15:37:07

@tozse76:
Egyértelmű.
3 millió nyugger van egy 10 milliós országban. Ezekből pár100ezer kamuroki.
1 millió minimálbéres.
Sok100ezer C.
700E közszféra.
Ezeket mind tartsd el még a saját gyerekeid mellett.
Mindet seggbe kéne rúgni egy kicsit, hogy lehessen adót csökkenteni. Vagy, nem kell sírni, hogy máshonnan szedi be a pénzt az állam meg sok az adó a fizetésen.

Na, sebaj, szavazzatok gyurcsira, az való nektek, az álreformjaival + a nagyorrú rabló pajtásaival…

Homeoffice 2010.11.23. 15:37:33

@Kivlov:

Értem én..

Ön az Szijjártó Úr? :D

ice cube (törölt) 2010.11.23. 15:38:18

ha valaki egy kicsit figyeli a nemzetközi kötvénypiacokat, az láthatja, hogy jelenleg a legfejlettebb országok is olyanok, mint az eldőlés előtt álló dominó-sor.

- ha leminősítenek egy országot, az még nem a világ vége, de mivel a kötvénypiacok egymáshoz viszonyítva értékelik az országokat (különbözetekkel, "spread"-ekkel), ha egy "benchmark"-ország (pl. USA) államkötvényei leértékelődnek (azaz a befektetők által elvárt hozam emelkedik), akkor a hozzájuk viszonyított gyengébb országok adóssága is várhatóan ugyanolyan mértékben leértékelődik. a spread, a különbözet nagyjából megmarad, nem történik semmi hirtelen, fundamentális változás, és mégis hirtelen leértékelődünk másokhoz képest - ez már egyszer megtörtént velünk 2008-ban.

- ez még akkor is megtörténhet, ha a kormányunk egyébként mindent jól csinál(na) (ami távolról sem igaz, sőt). a piacokon hirtelen végigsöprő pániknak akkor is áldozatai lehetünk, ha nem csináltunk semmi rosszat.

- bár racionálisan nézve sem állunk jól, a tőkepiacok a legkevésbé sem racionálisak, ezt tudjuk.

- a devizára pedig nagy szüksége van az államnak. én nem azt mondom, hogy ez fog történni, én csak kinézem ebből a kormányból, hogy előbb veszik el ("kölcsön") a számlámról az eurót, minthogy leüljenek az IMF-el.

amúgy sok sikert kívánok a kormánynak, mindenkinek az az érdeke, hogy ők sikerrel végezzék a dolgukat, és jól menedzseljék az ország ügyeit, de az euróm egy osztrák számlán jobb helyen van, és annyira kevés utánajárásba kerül egy számlanyitás, hogy szerintem megéri ezzel lefedezni magamat egy nem túl valószínű, de azért mégiscsak lehetséges kockázattal szemben. (mintha egy nagyon olcsó, és nagyon out-of-the-money opciót vennék.)

ThufirHawat 2010.11.23. 15:40:00

@Kivlov: Basszus, te nem tudsz számolni. A sávhatárok emelése változatlan kulcsok mellett adó csökkentés. Basszus, remélem nem vagy szavazókorú.

pudliho 2010.11.23. 15:42:33

@megmondomdom: Jól mondja a MANYuP-ok valóban nem voltak tökéletesek, ahonnan lehetett ugyan örökölni de csakis a megmaradt/felhasználatlan részt (pár év alatt nulla forintot örökölt volna a kölök), egy összegben fel lehet venni de akkor meg rávertek egy óriási sarcot hogy százezreket bukott aki felvette, annyira volt független az állami nyugdíjól hogy a kilenc és fél százalékos nyugdíjjárulékból nyolcat a manyupnak fizettél, persze a visszafizetéskor meg az állam adta a nagyobbik részt ami kurva nagy pofátlanság. Nem örülök én sem a lenyúlásnak de így kerek a történet, és így már mindjárt nem annyira fekete fehér.

mojszipupi 2010.11.23. 15:42:50

Ezeket demokratikus úton leváltani az életben nem fogjuk. Úgy elcsalják a választást hogy azt még dél amerikában is mintaként fogják emlegetni.

Aki arra még mindig tapsol h bármilyen törvénybe foglalt visszafizetési garancia nélkül elveszik a privát számláján felhalmozott pénzét az komplett idióta. Kiváló párhuzam Venezuela. Ott a bankszámlák következtek...na ezt nem kéne megvárni

tozse76 2010.11.23. 15:43:12

@Kivlov:

összekevered a szezont a faszommal .

a nyugdijasok száma adott, ezt legfeljebb a kitelepítésükkel lehet redukálni, esetleg a nyugdij kifizetéséhez alapfeltétel lesz a 10 másodperc 100 gáton.. akkor csökken a fizetendő.

a minimálbéres nem azt jelenti, hogy kap X ezer forintot és szevasz, nincs utána semmilyen fizetendő.

C az van bőven - ezért hasznos ,hogy a költségvetési tanács 825 millióját a haverjaid odaadták nekik. Csak fontosabb az a sok szavazat mint egy őket kritizáló testület nem ?

közszféra nagy. amióta ezek vannak még nagyobb lett. van 300 államtitkár pluszban, kirugni még senkit, ha lesz is azt politikai alapon fogják megtenni.

Mindebből az következik te kis közgazdász, hogy az adókat csökkenteni kell, de mivel a fizetendő is ugyan akkora vagy nagyobb elvesszük attól aki legalább fizetett vmit ....
szerintem egy bársonyszék kijárna neked már - legalább olyan okos vagy mint az Xfaktor szemű matolcsy

ThufirHawat 2010.11.23. 15:43:45

Ki kellene menni az utcára.

tozse76 2010.11.23. 15:46:07

@ThufirHawat:

és akkor majd megklátjuk ,hogy ők hogyan kezelik a forradalmároat - de az is lehet hogy előkerülnek a gumilövedékek vagy a napalmos szőnyegbombázás.. Fél is tőle a Viki, ezért lett kapcsiból 10 mrd ért terorelhárító testőrség..

ThufirHawat 2010.11.23. 15:47:44

Zuhan a Forint! Juhééééj!
Legalább nem kell azon rágódnom, hogy mire költsem a pénzem.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.23. 15:48:21

@tozse76: "a nyugdijasok száma adott, ezt legfeljebb a kitelepítésükkel lehet " - ezzel vitatkoznék! kezdésnek ott van pl majd 800.000 rokkantnyugdíjas. valóban MINDEGYIK munkaképtelen?

"közszféra" - na itt majdnem megkérdeztem a "tanult kommentelő-kollégát", hogy miért is "tartja ő el" a közigazgatásban dolgozókat? Kurva nagy tévhit ez. Ellentétben a termelő ágazatokkal a közigazgatás ilyen funkciót nem lát el, ellenben SZOLGÁLTATÁST nyújt, amit - jéééé - meg kell FIZETNI.

De inkább nem válaszoltam neki, a délutáni kávé már meg volt, nem akarok még egy adag "vérnyomásnövelőt" :)))

☉ ☾ 2010.11.23. 15:49:05

Orbán - paraszt,és ezért földben gondolkodik. Alcsut, Gánt, Felcsut és még számos földterület különféle neveken ugyan-de az övé.
Ő nem hisz a demokráciában - sohasem hitt - ő nagybirtokos akar lenni - nemzetségéből az első,aki beteljesíti a legkisebb fiú népmesei álmát,
és megmutatja gyermekkora Óriásának-apjának, hogy ki az igazi hős a családban...

Minden másodlagos és lényegtelen. A világos értelem, az emberek akiknek a munkáját fecsérli el, számára nem is léteznek.
Orbáni ostoba és nyers akarat, semmi más.

csoko20 2010.11.23. 15:50:59

@Kivlov: Ezt vázold fel majd a szüleidnek is, meg egykori tanáraidnak is :)

Attól hogy sok vállalkozó minimálbéren jelenti be az alkalmazottait még nem kell arra gondolni, hogy ez általános.
Mert: 1 multi foglalkoztat 5.000 embert tényleges minimálbéren, vagy 1 építkezési vállalkozó foglalkoztat 5 embert minimálbéren nem ugyanaz. 4995 fő különbség. Nyilván jobban szemet szúr ha valaki jól él a minimálbérből, mint az ha otthon rakosgatja az 50 Ft-os érméket, kenyérre.

Mindenesetre éleslátásodnál csak az empátiád nagyobb....

tozse76 2010.11.23. 15:55:31

@Seduxen:

a rokkantnyugdijas kérdésben bizonyára sok az igazság, de az momentán pont egy olyan kategória ami ellenőrízhető. ez orvosi / egészségügyi kérdés.
Ezt lehetne szigorítani és visszamenőleg ellenőrízni gond nélkül. Az az orvos aki pedig ok nélkül aláírta ... De azért lássuk be ennek vannak idehaza hagyományai , 10 ből 5 en ezért nem lettek sosem katonák mert alkalmatlanok voltak..
Mondjuk elég lenne megnézni a parkoló autók matricáit ( tilosban) ..

A közszféra amiben egyébiránt az oktatás is benne van meg az egészségügy nem lehet felszámolni, de a pártok finanszirozását a 2/3al bármikor megvágható képviselői elszámolási rendszert nem emlitette.. pedig az havi 1 miller / fő számlamentesen ...
De ez a szerencsétlen csak azt látja, hogy iroda és nem csinálták meg az ideiglenes lakcimkártyáját a bevándorlási hivatalban.

2010.11.23. 15:56:18

@NewWay: Hát nekem nem mindegy, mert ha a egymást követő kormányok teljesen szarba viszoik az országot, és már nem lesz csak filléres nyugdíj, legalább a megtakarításomból tudok venni 2 kiflit. Hogy ne úgy kelljen ellopnom, mint a nyugdíjvédelmi megbízottunknak...

Kivlov 2010.11.23. 15:57:08

@csoko20:
20 év empátiájával + szadeszos-maszopos szolidaritásával ide jutott az ország.
Akinek ez megfelel, az sz*rjon sünt…

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.23. 16:04:48

@tozse76: a rokkantaknál az mondjuk gond lehetne, hogy van olyan, hogy "véglegesen rokkant, felülvizsgálata nem szükséges". elvileg az már nem idézhető orvosi bizottság elé.

báááár a fülkeforradalom eredményeképpen megvalósuló törvényhozási lendület + a törvényhozás "motorja" együtt át tudják ezt az aprócska jogtechnikai problémát hidalni :)))

ja, az meg evidens, hogy aki orvosként ilyet "bevállal", annak letöltendő börtön. minden ha, és de nélkül.

amúgy pikk-pakk lebaxxa az agyam a gépszíjat, amikor az ilyen "eltartjuk a közszférát" dolog előjön.

igen, sajnos van olyan része, amelyik csak eltartott, mert az intenzív napi faszvakaráson kívül semmi mást nem csinál.

most el kell köszönjek, mert itt is pörög a meló, ahogy látom valaki épp beállt nekem a soromba, és egy "ADATLAP ÁLLANDÓ TARTÓZKODÁSI KÁRTYA KIÁLLÍTÁSÁHOZ" van a kis kezében.

Lehet, hogy igazad lesz ? :))))))

tozse76 2010.11.23. 16:07:31

@Kivlov:

a 20 ban nem volt benne a fülkeforradalmár haverod is ? ti csak eszköz vagytok abban a játékban hogy azt teremtsék meg újra amiből sikerült 90-ben kilépni . Ehhez kell sok beköpős , seggnyaló és pár 100ezer ostoba barom. Igy majd jön az MTI által előre megirt hirek végeláthatatlan sora , az államosítás, a haverom gyerekeinek kinevezése egy sok milliárdos cég vagy az államigazgatás élére , a kézivezérlés, majd a pallósjog és az első éjszaka jogának bevezetése.
amikor ez megvan akkor addig adóztatjuk a multikat mig elmennek a faszba, ami marad azt a haverok megveszik állami pénzen , pályázatokból, legvégül a kinaiak bejönnek és felvásárolják az ipart és mindent.
lesz szecsuáni gulyás - csipős savanyú töltöttkáposzta. Aztán megadjuk nekik a szavazati jogot és igy 1 milliárd magyar lesz 2017-re..

borovi 2010.11.23. 16:08:52

@djukel: Konkrétan ezt senki. De azt pontosan tudni lehetett, hogy nem lesz szívbajos.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.23. 16:17:38

@tozse76: "és az első éjszaka jogának bevezetése. " - Istenem, de jó, hogy FIAM van :))))

borovi 2010.11.23. 16:18:32

@tozse76: Te ott ültél a legutóbbi kormányülésen! ;)

szamarhegy 2010.11.23. 16:33:16

@pudliho: Akkor ezért van az, hogy a kormány, ami alapvetően a kötelező jellegen problémázott és hogy Tiéd legyen a választás szabadsága, annyira kibővíti a választási lehetőséget, hogy a pénz az államé, a 20-30 évre szóló ígéret, meg a Tiéd. Ez a választásod, mert az állam annyival jobban tudja mi a jó neked, hogy meg sem meri kérdezni mit választanál. Pudilho, Mi az megmaradt/felhasználatlan pénz, meg hogy érted a pofátlanságot, amikor az állami nyugdíjalapba 24%-ot fizet a munkáltató, akkor mi abban a pofátlan, ha onnan jön (elvileg, gyakorlatilag nem lesz aki befizesse) a nyugdíjad 3/4-e és az Mnyp--ből az 1/4-e. Nincs ebben semmi kerek, Te megkeresed, egyéni, nevesített bevallás mellett, egyéni nevesített privát számládra elutalod, az állam továbbítja, privát nyugdíjas életed kiadásainak fedezésére gyűlik, arányosan kevesebb állami nyugdíjról persze lemondasz, majd jön az állam és lenyúlj 30.000 millió Euró nagyságú lóvét, bedobja a közösbe (államadósságra és az állmi nyugdíj kassza hiányára, ami úgyis csak évről évre nő...) a PRIVÁT pénzed és cserébe ígéretet ad, hogy majd visszakapod, választásod (MNYP és az Állami között) meg Zéró. Ez semennyire se kerek, zagyva, kamu alapokon álló ÁLLAMOSÍTÁS! Gondlom főként azért, hogy a Fdesznek nek kelljen kimondania 2014 előtt, hogy az Állami Nyugdíjrendszer finanszírozhatatlan, ha meg megvan a 2014-2018 közötti hatalom, akkor meg minden mindegy...

_A_ Közbiztonság Szilárd 2010.11.23. 16:33:33

Biztos, hogy latin szerető?
Nem inkább latrinaszerelő?

szamarhegy 2010.11.23. 16:41:48

@Kivlov: Igen, pont ezért szavaztam Orbánra, hogy ezeket, meg a szétaprózott, szarul működő eü, oktatási, közigazgatási rendszer és tarthatatlan állami nyugdíjrendszer átalakításnak nekilássanak. Ehelyett Orbán megint csak hitelt (Mnyp tagoktól, 30.000 Millió Eurót) vett fel, de ezt esze ágában sincs visszafizetni...

nem várt fordulat 2010.11.23. 16:47:21

@tozse76:

"a nyugdijasok száma adott, ezt legfeljebb a kitelepítésükkel lehet redukálni, esetleg a nyugdij kifizetéséhez alapfeltétel lesz a 10 másodperc 100 gáton.. akkor csökken a fizetendő. "

te semmit nem tanultál hitlertől, sztálintól.

Éva1 2010.11.27. 08:12:24

Sziasztok! Tudja valaki, hogy lehet megszüntetni a magánnyugdíj-pénztári tagságot, és ki lehet-e venni az eddig összegyűlt pénzemet?
Előre is köszi: Éva1

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.27. 08:23:48

Kedves Éva1!
Két rossz hírem van:
1. A magánnyugdíj-pénztári tagságot nem tudod megszüntetni, mert még nem készült el az erre vonatkozó jogszabály. Viszont, ha nem teszel semmit, január 31-én magától megszűnik, mert úgy veszik, hogy nyilatkoztál a kilépésről.

2. A pénzedet viszont nem tudod kivenni. Az átkerül az állami kasszába és jövőre elkölti a költségvetés.

3. Ha netán az önkéntes pénztárra gondoltál, azt kiveheted, ha elmész a pénztáradhoz, de az idő előtti kivételt durván megadóztatják.

Batkaa 2010.11.27. 22:51:42

@Nyugdíjkárosultak: Ad2.: Ön jóindulatúan nézve csúsztat, de valószínűleg inkább szimplán hazudik.
Az állami kasszába átkerülő, eddig befizetett járuléktömeg és hozama elkülönített, nevesített (örökölhető) számlára kerül.
Az állam a törvényben meghatározandó időtartamra (14 hó?) vonja el a nyugdíjjárulékot, de az igényjogosultság erre az időre is folyamatosan fennáll.

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.28. 08:50:57

@Batkaa: Batka, tisztelem, ahogy itt küzd a kormány igazáért, de nem hazudok. A mai ismereteink szerint nem lesz elkülönített, főleg nem örökölhető számla. Az még egy múlt heti brossúra volt. A 14 hónap sem igaz, hiszen addig bedőlnek a magánpénztárak a szerdai bejelentés eredményeként.

Batkaa 2010.11.28. 14:03:36

@Nyugdíjkárosultak: Szó sincs arról, hogy a kormány igazáért küzdök. A kormány felőlem bekaphatja.

1) A nyugdíjrendszer fundamentálisan fenntarthatatlan, akár állami, akár mnyp.
2) Ez, amiben élünk 'A' Válság, nem csupán egy a rendszeres válságocskák közül, többek között a mnyp-ak pénzügyi élettere kérdőjeleződik meg.
3) Ebben a helyzetben jobb helyen van a járulék az államnál, mert a fontossági sorrendben az állami stabilitás fönntartása, a totális nyomorba hullás elkerülése prioritást élvez a (fenntarthatatlan) nyugdíjrendszer további dotálásával szemben.

Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése

Segítség, kirabolt az állam! 3 millió embertől vesznek el átlagosan fejenként egymillió forintot a Nemzeti Együttműködés nevében. Szerintük mi tőzsdézünk és kaszinózunk, a pénzünk ezért jobb helyen van náluk. Megalakítom a Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése mozgalmat. A civil mozgalom célja azon magánnyugdíj pénztári tagok érdekeinek képviselete, akiknek befizetéseit a kormány által bejelentett intézkedések során elvonják. Adjátok vissza a pénzünket most!

Csatlakozz!

Friss topikok

süti beállítások módosítása