Akikre büszkék vagyunk


A nap forradalmára:

Selmeczi Gabriella, aki bejelentette, hogy a kényszerből átlépőknek még adózniuk is kell, mielőtt "önként" átadják a megtakarításaikat az államnak. Selmeczi szerint próbálták jogilag megoldani, hogy ne kelljen, de sajnos nem sikerült.
 

 

A nap lúzere:  Az MSZP,  akik oldalukon az adó- és tébécsalásért jogerősen felfüggesztett börtönre ítélt Sas Józsival indultak harcba a nyugdíjkárosultakért, és tavasszal talán utcára is mennek majd.

A nap polgárbarát intézkedése: Aki maradni kíván a magánpénztárban, annak ezt január végéig személyesen kell kérnie TB-igazgatóságon. A helyszíni nyilatkozattétel lehetőségét a magán-nyugdíjpénztári tag  január 21-ig írásban kérheti a nyugdíjbiztosítási igazgatási szervtől.  Kérhetnék azt is, hogy előtte fusson tíz kört a TB-igazgatóság körül.

A nap lojális dolgozója: Matolcsy György, aki totál hülyét csinál magából, amikor megpróbálja elmagyarázni, hogy ő mindig is tudta, hogy a magánnyugdíj-pénztárakat nem kellett volna létrehozni, de azért 12 éve önként belépett, és amikor lehetett, sem lépett ki. Állítólag nem figyelt és a felesége döntött.

A nap közgazdásza: Pálffy István szerint aki a nyugdíjpénztárán keresztül elviteti a pénzét az országból a tőzsdékre, végül az államadósságot növeli, a közös jövő finanszírozását, egyben önmaga nyugdíjas éveinek biztonságát is veszélyezteti. Igaz, az állam is tőzsdére viszi  az átlépők nyugdíjvagyonának több mint felét, de az más. Pálffy szerint egyébként az intézkedés nem jelenti, hogy az emberek ne választhatnának magán-nyugdíjpénztárt szabadon.

kép forrása: matula.hu

Címkék: mszp kormány nyugdíj lopás magánnyugdíj pénztár selmeczi matolcsy

2010.11.28. 09:59 · 5 trackback 234 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugdijkarosultak.blog.hu/api/trackback/id/tr402478359

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A magánynyugdíjak államosítása = lopás 2010.11.28. 16:57:01

Tízből nyolc olvasónk nem ért egyet a magánnyugdíjak államosításával. Szerintük ez lopás. Heti szavazás-összesítőnk. Szokásos hétvégi rovatunkban megnézzük, mit gondolnak a Véleményvezér olvasói a hét legnagyobb horderejű bejelentéséről, a magánnyugd...

Trackback: Miért hazudsz, Selmeczi? 2010.11.28. 16:52:10

Hát pénzért. De ez azért bonyolultabb. 1. Selmeczi "szenátor" asszony, a nyugdíj-elvétel szabadságát védő biztos nemrég bejelentette, milyen előnnyel jár, ha valaki átlép az állami rendszerbe. Elsőként is, az „infláció feletti hoza...

Trackback: Nyugdíjmentés másként 2010.11.28. 11:34:04

Valószínűleg én leszek az utolsó ember ebben az országban, akiből valaha is jobboldali konzervatív szavazó válik, úgyhogy biztos nem a politikai lojalitás mondatja velem, de… én asszem kezdem látni a rendszert Viktor manővereiben. Külső és belső ...

Trackback: Biztosra mennek 2010.11.28. 11:31:13

Személyesen kell nyilatkozniuk a magán-nyugdíjpénztári rendszerben maradóknak. - áll a Parlament honlapjára feltöltött törvényjavaslatban. Aki nem kívánja az államnak adományozni nyugdíjmegtakarításait, személyesen kell megjelennie a "Nyugdíjbizto...

Trackback: Matolcsy György és az állami garanciavállalás 2010.11.28. 11:27:43

- Mindketten tudjuk, hogy valójában szó sincs döntési szabadságról. Miért nem húztak egy vonalat január elsejével: akkortól mindenki visszakerül a tb-be, oszt jónapot.- Mert az államosítás lenne, az pedig ellentétes egy konzervatív polgári kormány közg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

homér 2010.11.28. 14:16:10

@Pajszer Művek: faszfej, akkor hogy te is értsd: félretennék a nyugdíjas éveimre, mert előre kell gondolkodnia az embernek (ez lenne a mnyp pénz). de nincs elég pénz, mert ha félreteszek valamit a nyugdíjszámlára, akkor mínuszba szalad az egyenleg? akkor mi a megoldás (ezt sulykolja a fideSS a marharépák agyába)? leszarom a nyugdíjas éveimet, és tovább költök millenárisórákra, országblamázsra, stb., vagy inkább pont azokon spórolok, és a nyugdíjra igen is félreteszek. a tetvek az országblamázst választották, mert az nekik jobban jövedelmez, mint hogy a sok marha szavazónak legyen majd nyugdíja.

2010.11.28. 14:16:51

Nekem csak egy kérdésem van. Hol lehet leadni a magyar állampolgárságot?

GG81 2010.11.28. 14:17:00

@flippant: mondom, nekem a nagybetűs NYUGDÍJASOKkal nincs fenntartásom, de a több, mint 700ezer csaló, álrokinyuggerrel annál inkább. azok ám a nép gerince, aki mögé a becsületesen adózokról az utolsó bőrt is le kell húzni, akiket megzsarolnak és fenyegetnek, hogy nem a nemzet tagjai, ha nem... ha nem fizetnek a csalógeciknek!!!

szakállasbácsi 2010.11.28. 14:17:32

In case of fire do not use elevators.
Use water.
Már persze, ha ki lehetne rugatni őket. Dehát ugye fülkeforradalom volt. És most forradalmi proletárdiktatúra van. Azannya, de ismerős! Ha ezt Tóth Laca a Kaffkából megérhette volna (helyes bajszos sztálinista töri tanár volt - szerettük egyébként)

homér 2010.11.28. 14:18:19

@BÖRTÖNBE AZ MSZP-SZDSZ-SZEL!!!:

"inkább vagyok majom,

mint

GERINCTELEN FÉREG
"

kellemetlen, hogy tőlem tudod meg, de mindkettő tulajdonságot magadon viseled

bögyörke 2010.11.28. 14:18:19

@Pajszer Művek: Sajnálom, hogy így látod. De azt azért te is érted, hogy ha én 38 éven át fizettem a nyjrulékot akkor miért kell engem eltartani. Azért mert mindig valakik ellopták a befizetésem. Miért kell nekem 38 év munka után azt hallgatnom, hogy engem a mostani fiatalok tartanak el. Nem kellett volna 1989 után is elkölteni a nyugdíjalapot és akkor most nem kellene izgulni a jövő miatt. Ha meg egyébként ez egy szakértő kormány, akkor én a Dalai Láma vagyok inkognitóban.

registraal 2010.11.28. 14:19:47

Valaki passzoljon már egy kiflit ennek a csajnak...

GG81 2010.11.28. 14:19:55

@Kale-idoszkóp: a másik ez, igazad van... az irány is bánt. kellene a kereső, a dolgozó, adót fizető, erre elkezdenek kedvezményezni a nyugdíjrendszerben, veszik ki az adózókat, hogy még többet kelljen eltartani a még kevesebbnek... jah és emelik is még az eltartási díjakat, miközben önként mondj le a jövődről!!! szupijé!!!

szamarhegy 2010.11.28. 14:23:07

@Mr. Hilter: Pont erről van szó, ez a posztkádári gondolkodás, a tartalékot éljük fel, de arra, hogy brutálisan több fizetünk ki nyugdíjakra, mint amit megkeresünk, arra azt mondod "Én nem szívesen javasolnék ilyet". Ha MOST nincs elég pénz, azt nem lehet azzal kifizetni, hogy MAJD, TALÁN munkába állnak, ez a józan paraszti ész, és a kapitalizmus alap igazsága. MOST kell a nyugdíjakat akkora szintre visszahozni, amit megtermelünk, aztán ha MAJD, TALÁN munkába áll pár tízezer, esetleg százezer jelenleg inaktív, akkor megnézzük mi legyen a pénzzel. Nem az Alap egy családban, munkahelyen, bárhol, ahol ésszerűen kell gazdálkodni?

GG81 2010.11.28. 14:23:40

@szamarhegy: tény, hogy ha valóban a zállamadósság csökkentésére megy a léből, akkor elérhető valamennyi kamatteher csökkenés... kérdés mennyi év alatt hozza be a 2000millárdot, időben-e ahhoz a plusszpéz kitartson...

Battlestar Galactica 2010.11.28. 14:23:49

@BÖRTÖNBE AZ MSZP-SZDSZ-SZEL!!!: Nincs harmadik lehetőség, mi? Pedig sokan ezt fogjuk választani 2014-ben. Remélem addigra lesz épkézláb megoldás!

Etniez 2010.11.28. 14:23:51

EGgy gondolatom van a témával kapcsolatban:

Egész életemben mindig olyan helyen dolgoztam, ahol tisztességesen be voltam jelentve, ahol szépen fizettek utánam minden adót. Mindezt azért, hogy legyen pénz a manyup számlámon, legyen nyugdíjam.
Most ezt elveszik.

MÉGIS MI FOG MOTIVÁLNI EZEK UTÁN, HOGY NE FEKETÉN VAGY SZÜRKÉN DOLGOZZAK?

Semmi.

Beállok én is a csalók közé, a hülyék meg tartsák el ezt a kommunista kormányt. Igényelek majd mindenféle segélyt meg gázárt, hülyék meg fizessenek szja-t.

Látom van még elég Fideszes birka, aki nem akarja megmozgati az agyát egy kicsit sem. Értük nem kár, de remélem sokan felébredtek. Kérdés kire fogunk szavazni 3 év múlva? Fidesz, Mszp? Na nee. Többi? Ugyan már...

radír2010 2010.11.28. 14:24:47

Hehe,az lesz majd a poén mikor jön az Mszp a nyugdijcsökkentéssel,hogy a Fidesz elherdálta a nyugdijakra szánt pénzt.Ezek már csak ilyenek.Vagy vesznek fel újabb hiteleket majd,mert máshoz úgysem értenek.

BÖRTÖNBE AZ MSZP-SZDSZ-SZEL!!! 2010.11.28. 14:28:20

@Battlestar Galactica:

te ragadtál le a narancsmajmozásnál

pedig elég csak tisztességes, erkölcsi érzékkel rendelkező embernek lenni ahhoz, hogy

a SZOCLIB HAZUG, TOLVAJ, KORRUPT,

AZ ORSZÁGOT ADÓSSÁGBA TASZÍTÓ SZOCLIB BANDÁT

börtönbe kívánja

bögyörke 2010.11.28. 14:29:18

Figyeljetek! Értem a bennetek duló indulatokat, de nem igazán látom ennek építő jellegét. Hitlert és egyéb szemetet emlegettek, illetve lefikázzátok egymást ennek semmi értelme. Szóból ért a magyar. Oké legyen államilag kezelt az összes nyugdíj egy feltétellel, külön számlán legyen nyílvántartva a nyugdíj alap, amit soha semmilyen más célra ne lehessen felhasználni. Akkor nem kell járulékemelés, nem kell a mnyptak államosítása, és egyéb. Szünjön meg az emberek adócsalóvá tétele. A sokat emlegetett és mindig támogatásra szoruló kis és középvállalkozások annyival jelentsék be alkalmazottaikat, amennyit ténylegesen keresnek, mert az állami szférában is így van. Eddig az volt a gyakorlat, hogy bejelentettek pl. 80 ezer forinttal és annyit is kaptál nettó kézhez, pedig csak 64 ezer járt volna. Mit jelentett ez, azt, hogy a hiányzó 14 eft-ot a vállalkozó úgy adta és adja mai napig is, hogy azt minden adózási forma alól kivonja. Ezért neked drága barátom igyis ugyis szar lesz a nyugdíjad, tehát nem marad más, mint magad gondoskodj önmagadról. Tedd hát ezt, ahogy eddig tetted a mnyptnál. Csakhogy ehhez szemléletet kell váltanod és igenis kérni kell a számlát a szolgáltatásért hadd fizesse csak be a vállalkozó az áfát, hadd fizessen csak annyit, amennyit kell. Ma csak az megy politikusnak, akinek vállalkozása van és aki a szakmájából nem tud megélni és ő nyílván nem fog olyan döntést megszavazni, amely a vállalkozását hátrányosan érinti. Ezektől az emberektől vársz te helyes döntést.

Bikfenc 2010.11.28. 14:30:36

@Pajszer Művek:
"Nem igazán értem ezt a nagy hőzöngést. Magyarországnak nincsen pénze hogy párhuzamosan fenntartsa az állami (felosztó-kirovó) mellet az MNYP pillért. Mit neme lehet azon érteni, hogy NINCS PÉNZ?"
Mondjuk megkezdeni azokat a reformokat, amiket már 20 éve meg kellett volna kezdeni rendszerváltás címszóval. Ebben benne van a teljes nyugdíjreform,is, (Pl: a 800 e rokkant nyugdíjas, ebből ki tudja hány % az ál rokkant nyugdíjas) A a MÁV rendbetétele, az egészségügy reformja, a segélyezés teljes átalakítása, stb.
Szóval a kiadási oldalt csökkenteni, és a munkavállalást támogatni (ami pénz teremt az államnak adó és járulék formájában).
Én úgy emlékszem tavasszal sokan azért tették a fidesz mellé az ikszet, mert tökös gyerekeknek gondolták, akik majd megteszik, rendbe vágják az országot.
Háát, rendbe vágják az biztos!

flippant 2010.11.28. 14:30:54

@BÖRTÖNBE AZ MSZP-SZDSZ-SZEL!!!: Kívánd csak... Neked is keserű lesz a felébredés. Addig is aludj inkább. Szép álmokat!

reccs 2010.11.28. 14:31:30

@bögyörke: Oké legyen államilag kezelt az összes nyugdíj egy feltétellel, külön számlán legyen nyílvántartva a nyugdíj alap, amit soha semmilyen más célra ne lehessen felhasználni.

De pont ez a lényeg, azért csinálták az egészet, hogy elkölthessék most azonnal másra.

bögyörke 2010.11.28. 14:33:46

@registraal: Köszönöm a kívánságot én jobbat kívánok, neked pedig ne jusson csak penészes kenyér és egy kis sós víz puszi

szamarhegy 2010.11.28. 14:33:57

@fantasztikus!: Az lesz majd a megfelelő idő egy népszavazásra, amely arra irányulna, hogy választhatóan, de mégis kötelezően, a továbbiakban egy pártba tömörülve működhetne a Fidesz-Kdnp és az Mszp, és hívják őket Hazafias Népfrontnak. Akkor már csak a dátumok visszaállításáról kellene dönteni 1989-re, és kezdhetnénk elölről, a posztkádári Hazafias Népfronttal a tárgyalásokat...

reccs 2010.11.28. 14:35:22

@bögyörke: registraal a kiflitolvajként elhíresült Selmeczi Gabriellára gondolt...

amit még megtehetsz 2010.11.28. 14:35:57

@Mr. Hilter: És akkor mi lesz ha a fityesz nem az államadósságra költi az elzsarolt pénzt????Akkor majd mit mondasz?Mert erre mérget lehet venni.
Mert jelenleg úgy néz ki, hogy az adókedvezmény miatt a felső tízezerre koltik a pénzt!
És mondd már el légyszi konkrétan nekem mi a hasznom, ha az államadósság csökken?????

szigony 2010.11.28. 14:39:03

PAJSZER már sírok a nagy sajnálkozásban. Mi a f ...k kellett a 16% os adóval olyan lyukat ütni a költségvetésen amit ebből a pénzből tömködnek be? Teis közéjük tartozol?

bögyörke 2010.11.28. 14:39:09

@reccs: Kedves Reccs! Akkor mitől is más ez a kormány, mint az eddigi bármelyik. Akkor miért is szavaztunk rájuk, az előző legalább már telehordta zsebeit és raktárait, talán most már nekünk is csöppent volna valami. Most kezdhetjük előről a politikusok támogatását.

Kale-idoszkóp 2010.11.28. 14:39:59

@GG81: Azoknak a nőknek a helyére, akik most nyugdíjba mehetnek felvesznek másokat, és ezentúl majd ők fizetik a járulékokat. Egy ki, egy be.
Viszont, nem értem, hogy pl. a nyugdíjasok miért nem fizetnek egészségbiztosítási járulékot? Miért lehet GyES mellett 8 órát dolgozni és bölcsibe adni a gyereket? Miért lehet ingyen utazni 65 felett? Volna itt egy csomó spórolási lehetőség. Ja, hogy senki nem mer a nyugdíjasoknak keresztbe tenni?

helloblog 2010.11.28. 14:42:10

A fidesz arra épít, hogy most kell neki a szavazat, leszarja, mi lesz velünk 30 év múlva. Jönnek a hülye ostoba dumákkal, hogy a nyugdíjhelyzetet majd a munkahelyekkel meg a népszaporulattal oldják meg. Na ja. Most rúgnak ki csomó embert a közszférából, a különadóval terhelt cégektől. Így kezdődik a munkahelyteremtés. A népszaporulat pedig majd 30 év múlva talán számít, ha változik is. No és addig? Addig majd felélünk mindent. Ha majd nem lesz elég a pénztárak pénze, jön a bankszámlák lenyúlása. Aztán majd a magántulajdoné. A nép érdekében persze, és nem a hatalom, meg az önző politikai érdekek mentén. Nem-nem. A fidesz csak jót akar nekünk, ezért lopja ki a szemünket is. Aki nekik hisz, az adja oda önként a pénzét, de ne vegyék el azoktól, akik nem hisznek z olcsó komcsi dumájuknak.

Az Orbán beszél a munka becsületéről! basszus! Egy percet nem dolgozott! Csak politikus léhűtő fiatal kora óta. Vicces, ha ő mondja meg, hogyan is kell dolgozni.

szamarhegy 2010.11.28. 14:42:28

@bögyörke: Ha egy magyar vállalkozó mindent korrektül csinálna, akkor a szolgáltatása 150-200%-al drágulna és ha nem egyszerre történne meg ez a kitisztulás, akkor pár hónap alatt tönkremennének a tiszták és vissza állna minden a régi alapokra, bővülve egy tapasztalattal, hogy ne kísérletezz. Az államnak nincs versenytársa, a multi (gyártó,termelő) cégek pedig nem a belső piacon versenyeznek, a külső piacok, fejlett EU országok piacai és termékek elbírják a legális foglalkoztatást.

reccs 2010.11.28. 14:42:47

@bögyörke: Ezt ne tőlem kérdezd, az előző négy évük után eszem ágában se volt rájuk szavazni.

Csak beugrottam 2010.11.28. 14:48:34

@Etniez: Semmi . Éppen ezt fejtettem ki egy másik blogon, mivel ugrik a nyugdíjjogom ezért már semmi nem köt a fehér gazdasághoz.Max az az kb 5000Ft amit az EÜ ellátásért befizetek.Ha kirugnak a válságadó miatt akkor irány mindenféle segélyt felvenni,védett fogyasztóként az közművekért nem fizetni és ezerrel feketézni.Ez a szép jővő és erre már joggal mondhatja matolcsy hogy kiiratkoztam a közösből.Valóban csak kivenni fogok és nem befizetni.Vesszenek az adózók éljenek a csalók.

Mr. Hilter 2010.11.28. 14:58:32

@szamarhegy: Értem, amit írsz, valós problémáról van szó, de a javaslatod túl radikális. Nem hiszem, hogy csak a nyugdíjasok tehetnének arról, hogy az elmúlt húsz évben felélték azt a vagyont, ami a nyugdíjak alapjául szolgálhatna. Egyébként ugyanez van az egészségüggyel és a közszolgáltatásokkal. Belső adósságok halmozódtak fel. Kérdés, hogy kinek milyen arányban kell állnia cecchet. Ebből a szempontból viszont elgondolkoztató és szerintem bíztató, hogy a miniszterelnök a közteherviselés új rendjéről beszélt. És már megadóztatták a bankokat és a multikat, akik eddig kockázat nélkül jutottak szinte garantált profithoz, míg a kockázatok és a terhek a kisemberekre hárultak. Meg kell mondanom, ez volt az a momentum, ami engem elgondolkoztatott. Talán mégsem szükségszerű, hogy a világkapitalizmusnak úgy kell működnie, hogy a dolgozó osztályok egyre jobban elnyomorodnak, míg egy globális pióca elit egyre gazdagabbá válik. Ami most történik - az IMF-től való megszabadulkás, a zűrös PPP és outsourcing ügyek felülvizsgálata, az mnyp államosítása - amögött egy koncepciózus gazdasági-társadalmi modellváltás sejlik föl. Az átalakítás néha durva és erőszakos, de egyelőre bizalmat szvazok nekik, mert ha sikerül rendbetenniük eztt az elkúrt, szétlopott országot, akkor megérte.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.28. 15:01:24

A fideszes hazugságokkal szemben:
A Stabilitás Pénztárszövetséghez tartozó 18 magánnyugdíjpénztár összesített vagyonának piaci értéke 7,2 százalékos növekedéssel, 2841,2 milliárd forintról 3047,1 milliárd forintra emelkedett 2010 második negyedévéről a harmadik negyedévre.
A gyorsjelentés szerint tehát a pénztárak az inflációt jelentősen meghaladó mértékben növelték hozamaikat. A 2008. évi gazdasági válság okozta veszteségeket követően a magán-nyugdíjpénztári portfólió piaci értékében a pénz- és tőkepiaci tendenciákkal összhangban gyors korrekció zajlott le.
Ennek eredményeként 2008. december 31-től 2010. szeptember 30-ig a portfólió piaci értéke 63 százalékkal nőtt, amit nagyrészt a kiemelkedő befektetési teljesítményekre lehet visszavezetni.

Pofátlan szarjankók, már rosszabbak mint a szocik!

Battlestar Galactica 2010.11.28. 15:02:35

@BÖRTÖNBE AZ MSZP-SZDSZ-SZEL!!!: Abban igazad van, hogy ott a helyük a tolvaj komcsiknak. De a narancsosmajmoknak is! A hornék legalább elegánsan próbáltak lopni, hogy senki ne vegye észre. Erre jött I. Orbán Viktátor és hozta az ezüsthajót, Schlettet, Joszp Totot és társait. Nem kispályáztak. Buktak. Aztán jött az a szerencsétlen Megyó, Feri és megpróbálták fenntartani a látszatát a tisztességnek, miközben mutyizgattak. Most jött az orbáncsűrhe és állami szintre emelték a HAZUGSÁGOT, LOPÁST, A JOGÁLLAM FELSZÁMOLÁSÁT. Nincs szükségük a látszat fenntartásának sem, mert a fülkeforradalom állításuk szerint erre felhatalmazta őket.

Mr. Hilter 2010.11.28. 15:02:54

@amit mindenki megtehet: az államadósság csökkenése a kamatterhek csökkenése miatt jó neked, ugyanis az állam csak az adósságtörlesztés után megmaradó összeget fordíthatja közkiadásokra.

bögyörke 2010.11.28. 15:03:05

Köszönöm a válaszaitokat, sok okos dolog is van bennük. Most már csak egy dolog foglalkoztat a mnypt-ral kapcsolatban. Oké 2011 januárral megszűnik és akkor mi lesz az ott dolgozó több száz, de lehet, hogy több ezer alkalmzottal, akik nyílván munka nélkül maradnak és akkor állambácsi nekik is ad kompenzációt, ugy érzem veszélyben az egymillió munkahely sorsa pedig még néhány ilyen okos ötlettől tartok azért. Egészségügyi járulékot fizet a nyugdíjas csak nyugdíjjárulékot nem ha munkát végez. Azért utazik 65 év felett ingyen, amiért te caffetériát kapsz, pedig az ő nyugdíja és a te fizetésed között zongorázni lehet a különbséget, és valószínúleg ő koránál fogva is kevesebbet utazik.

Kale-idoszkóp 2010.11.28. 15:10:32

@bögyörke:
Ezek szerint fogalmad sincs arról, hogy milyen fizuk és nyugdíjak vannak.

bögyörke 2010.11.28. 15:13:14

@szamarhegy: Tudod kedves szamarhegy most már elárulom neked, hogy én könyvelőként dolgoztam. Ennyi gondolom elég előlegben, és kisvállalkozásokat könyveltem. Láttam mindent, azért mertem ötletként elmondani a véleményem. De ha beletörődünk az átalad megfogalmazottakba az élet minden területén visszamehetünk a Honfoglalásig és kezdhetjük előlről a nyereg alatti húspuhitásnál. Akikkel itt véleményt cserélek bizonyára nem 3,8 % emelést kapnak, ami egy pl.60 eft nyugdíjnál cca 2 eft és ebből kell megélniük. Tudod talán az lenne a legjobb, ha nyugdíj helyett közvetelenül a temetőbe mehetnénk, vagyis "mindörökké munka"

bögyörke 2010.11.28. 15:14:14

@Kale-idoszkóp: Na ezt jónak mondod. Van fogalmam, csak akikkel te itt cseverészel azok nem abba a fizetési és nyugdíj kategóriába tartoznak amit te ismersz.

feldoras 2010.11.28. 15:15:19

@Pajszer Művek:
Igen igazad van nincs, és ha nincs a szegényektől lopjuk el? Végül is igaz a gyerektől is könnyű ellopni a nyalókát.

Még talán lenne valami hitele a tisztelt kormánynak abban az esetben ha csökkentené az állam kiadásait. De épp az ellenkezőjét teszi. Növeli azt. De azt mond már meg nekem, ha nincs pénz miből költekezik?
Ja megvan a 3 millió pénztártag pénzéből..

helloblog 2010.11.28. 15:16:58

@Mr. Hilter: Igazi demagógia...

Az államadósságot ne abból csökkentsék, hogy ellopják a félretett pénzemet. Arról nem is beszélve, hogy most ebből csökkentik, és semmi garancia nincs rá, hogy utána nem nő meg újra. Na és? Akkor mi lesz? Semmi. Átbasztak, mint szart a palánkon. És ha a fenséges kormány úgy dönt, hogy az alkotmányba foglalja, miszerint ebből a pénzből a fidesznek kell kapnia? mit teszel? semmit. nehogy már elhidd amit mondanak. naponta változik az álláspontjuk. Magukat sem érik utol hazudozásban, lásd pl. a reálhozamos adómentességet, amiről mára kiderült, mégis adóköteles. Ennyire legyél biztos abban, mire fogják a pénzt fordítani. De amúgy leszarom, mire megy, az én pénzemet nem használhatnák fel semmire! Ez a lényeg.

amit még megtehetsz 2010.11.28. 15:20:52

@Mr. Hilter: és milyen közkiadásokra fogja fordítani??
Mert én semmiről nem tudok, csak arról a 16%-os szja-ról ami a leggazdagabbaknak kedvez.
Tehát ők a "köz"??

Nem tudom, nem is érdekel! 2010.11.28. 15:21:36

A kiflilopó Selmeczit megkérdezték az Indexesek magánnyugdíj pénztárak hozamáról, erre így felelt:

"Ön tudja, hogy a kasszák átlaghozama az elmúlt 12 évben mekkora volt?

Nem nekem kell tudnom. Ezeket a kérdéseket hadd döntsék el a pénztártagok. Mindenki előveszi majd az egyenleg közlőjét és megnézni és kiszámolja, hogy neki mi a jó."

És ez mint nyugdíjvédelmi szar. Ez kellett nektek???

helloblog 2010.11.28. 15:23:45

Ja és aki olyan sületlenségeket beszél, hogy az államnál van legjobb helyen a pénz, annak ajánlom figyelmébe, hogy egyedül a magyar államnak nincs semmilyen megtakarítása ebben az országban! Semmi! Nincs egy büdös fitying tartaléka sem, csak évente mínuszos költségvetése és nagy adóssága. Nagyon jól gazdálkodik az állam. Valóban érdemes rá bízni a pénzt.

amit még megtehetsz 2010.11.28. 15:23:52

Közkiadás a gazdagok adókedvezménye???Mert eddig erre költik...

jog-ász 2010.11.28. 15:25:57

nincs mese el kell kezdeni valahol külföldön járulékot fizetni és osztrák vagy angol nyugdijjogosultságra szert tenni oszt jonapot.

Dr Kangörény 2010.11.28. 15:30:36

@Pajszer Művek: újabb fideszes robot, akinek nincs agya.

Te köcsög, 30 év múlva senkinek nem lesz nyugdíja, hála a fidesznek.

Te köcsög, egy év alatt seggére ver a szeretett pártod 12 évi megtakarításának.

Mr. Hilter 2010.11.28. 15:31:43

@helloblog: Igen, tartottam tőle, hogy demagógiának fog tűnni, amit írtam. Ezért kiegészítem még valamivel, amivel szerintem te is egyetértesz: ha a fidesz is elkúrja, akkor jaj lesz nekik és jaj lesz az országnak, mert nincs több dobásunk. Kifelé csőd, belül káosz és polgárháború várható ebben az esetben. Sajnos ennek is megvan a lehetősége, mert a fidesz elég kockázatos utat választott és az ellendrukkerei között ott van a globális fináncoligarchia és a multik, valamint az ők érdekeit kiszolgáló nyugati hatalmak.
Pl. a hitelminősítők is csődbe vihetik az országot, ha erre kapnak utasítást, hiába kisebb nálunk az adósság aránya, mint más, de "egyéb okból" nekik kedvesebb országokban.

Mr. Hilter 2010.11.28. 15:34:18

@amit mindenki megtehet: a közkiadásokról a ktgvetési törvény rendelkezik, nyilvános a tervezete, az utolsó betűig elolvashatod, ha erre vágysz. :)

szamarhegy 2010.11.28. 15:35:38

@Mr. Hilter: Senki sem tehet róla, de ha egyre több megkeresett és a közösbe befizetett forint adósságra és kamatra megy, az nem tartod elég radikális oknak? A nyugdíjkassza egy komplex. de zárt rendszer, befizetett járulék,adó az egyik oldalon, és kifizetett nyugdíj szolgáltatás a másik oldalon. Ha itt hiány van, azt itt és most kell megoldani és ezt nem oldja meg a PPP konstrukciók ügye, az IMF-től, meg a többi hitelező elvárásaitól meg hogy szabadulhatnánk 80%-os államadósság mellett, és a hiány piacról való finanszírozásának szükségessége mellett? Azon az igazságon, hogy ne költs többet, mint ami rendelkezésre áll, még Orbán sem tud változtatni. Ha a mai nyugdíjasokkal szemben túl radikális a svéd rendszer, ami kb. 20%-os azonnali csökkentést jelentene, akkor mit szóljanak a jelenleg aktív munkavállalók, ők jó ha 50-60% értékű nyugdíjra számíthatnak és arról ,hogy az elmúlt egy-két évtizedben nem születtek meg a gyerekek, arról gondolom a Orbán Viktor is tud, mégis azt az utat választotta, hogy azokkal lesz radikális akikre sokkal rosszabb jövő vár a nyugdíjakat illetően, ez lenne a közteherviselés új rendje? Ha már elvette az aktívak mnyp pénzét, akkor az minimum lett volna, hogy a nyugdíjasok is beszálljanak ebbe a buliba. Nem egy versenyszférában lévő ismerősöm arról számolt be, hogy ugyanannyi, vagy még több (hétvégét, rendszeres este 11-ig tartó munkavégzést beleértve) munkáért a korábbi bér 80%-át adja a munkáltató a nehéz helyzetre hivatkozva, ehhez képest radikális lenne, hogy a nyugdíjasok, meg mindenki ebben az országban beszálljon az egyenleg javításába. A másik, hogy Mo. gazdasági növekedése főképp az itt beruházó multiktól, tehát a német gazdaságtól függ, mi van ha (ami 50%) újabb recessziós (most se egyértelmű hogy nincs) fázisba kerül a világ, benne Németország, és nem lesz se növekedés, se új munkahelyek. Mo. gazdasági ciklusait 60-70%-ban külső okok határozzák meg, ezért növekedésre bazírozni extrém felelőtlenség. Recessziós időszakban a kiadási oldallal kell kezdeni, persze ez hosszú türelemjáték, mert a kiadáscsökkentés jelentkezik a fogyasztásban és a GDP-ben, de akkor is neki kell látni, legfeljebb 8-12 évig tart.

helloblog 2010.11.28. 15:37:05

@Mr. Hilter: Kicsit sem értünk egyet. Ez is demagógia. Ha mi csődbe megyünk, azt ne kenjük senkire, a befektetőkre, cégekre, egyebekre. Az kizárólag a Fidesznek lesz köszönhető, és annak, hogy nincs értelmes gazdaságpolitikájuk, és gerinctelenek, nem merik felvállalni a szükséges, de nem túl népszerű intézkedéseket. Ha itt totál elszáll minden, azt ennek köszönjed. Könnyű bűnbakot keresni. Amiről írsz, multik, meg fináncoligarchia, az egy igazi bolsi szöveg. Amit a fidesz is nyom. Csak egy baj van, állítólag ők konzervatív, jobbközép párt. Akiktől ez nagyon távol állna. Az ellendrukkerek között én is ott vagyok, kívánom, hogy ez a kormány hamar bukjon meg, és minden tagja börtönben üljön hosszú évekig 3000 milliárd forint elrablásáért. Ennél kisebb pénzekért is ültettek már le embereket. És persze börtönben üljön majd a soha nem dolgozó Orbán Viktor is, akit száműznék Észak-Koreába, ott szerintem jól érezné magát.

FamilyGuy 2010.11.28. 15:37:05

@Mr. Hilter: Ha Ha Ez vicces.
Ezen törvény betartását ellenőrizni hivatott intézményt a Költségvetési Tanácsot épp a napokban "iktatják ki az útból"
Ezzel a lépéssel ez a törvény papír- és bitpazarlás.

puffatag 2010.11.28. 15:37:50

@Mr. Hilter: "a fidesz elég kockázatos utat választott és az ellendrukkerei között ott van a globális fináncoligarchia és a multik, valamint az ők érdekeit kiszolgáló nyugati hatalmak." - mindig is sejtettem hogy a fideSS Lenint és Sztálint tekinti atyjának

Battlestar Galactica 2010.11.28. 15:40:30

@Mr. Hilter: Azt nem veszed figyelembe, hogy azt hányszor lehet, és fogják változtatni (csiszolni, finomítani)! És ha ez nem lenne elég, akkor csavarnak egyet az alkotmányon, hogy méginkább megcsúfolhassák a törvényeket! Csak akkor tartják be, és hivatkoznak arra, hogy a jogszabályok miatt nem lehet valamit megtenni, ha az érdekük úgy kívánja! (lásd a blog bevezetőjének első bekezdését!)

helloblog 2010.11.28. 15:41:10

@puffatag: Ok, igaz, nem fogadnák be Észak-Koreába, túl kommunista lenne oda is. Félnének, hogy ellopja a megmaradt pénzüket.

szamarhegy 2010.11.28. 15:47:11

@bögyörke: Nem, nem kapnak emelést, hanem sokaknak csökken a fizetése. Heti 1 napot én is egy könyvelő irodában töltök látom mi van, vagy inkább mi nincs a kkv szektorban... Nem hiszem, hogy ez az érzelmi viszonyulás a válasz, olyan valakikkel szemben, akik 30e.-re számíthatnak, ha egyáltalán, mert még a mostani fedezetlen nyugdíjkifizetésekre felvett hiteleket is ki kell valakinek fizetni. Az biztos, hogy nem a szembeállítás a megoldás, de az sem, ami most folyik.

TGabi 2010.11.28. 15:49:05

Selmeci Gabikának nagyon megjött az étványa.

Míg jónéhány éve attól volt hangos a sajtó, hogy kiflit zabált és ingyen akarta hazavinni a hipermarketből, miközben a mentelmi jogra hivatkozott, ma már a lakosság nyugdíja kellene kiflicsücsök Gabikának.

M_R 2010.11.28. 15:49:16

Az itteni kommenteket olvasgatva néha az érzésem mintha az 1953-as Szabad Föld "Olvasói levelek" rovatát látnám...

Amúgy a kiflitolvajank csak el kellett volna olvasnia a NGM tanulmányát:

ngm.gov.hu/data/cms2085419/MNYP_kulfold.pdf

Mr. Hilter 2010.11.28. 15:53:15

@helloblog: Ez egy hatalmas szemantikai trükk, hogy elhitették, hogy "kiigazításokkal" rendbe lehet tenni a rendszert. Valójában arról van szó, hogy létezik egy globálisan mobilis tényező, a tőke, amivel szemben a nemzetállamok tehetetlenek. Szükségük van a tőkére, ezért adókedvezményekkel és minden módon megpróbálják becsábítani. Ennek az az ára, hogy amikor a megtermelt jövedelmek elosztására kerül a sor, akkor ebből egyre többet tud lefölözni a "fináncoligarchia", míg az államnak kevesebb jut, ezért fokozatosan fel kell adnia a feladatai ellátását, belső adósságok halmozódnak fel, és a dolgozók adóterhei is nőnek. Amióta a 80-as évektől kezdve végbement a liberális-neokon forradalom, az új világrend kialakítása a a társadalmi alternatívát kínáló szocializmus kivéreztetésével, a szakszervezetek legyengítésével, a multik megerősödésével, ez a folyamat azóta is tart. A "kiigazítások" csak annyit eredményeznek, hogy az állam egy kicsivel kevesebbet fog költeni, oktatásra, egészségügyre, honvédelemre, infrastrukturára stb., a dolgozóknak egy kicsivel rosszabb lesz, míg a globális pióca elit jobban fog élni. Ez a folyamat hosszabb távon egyensúlytalan, fönntarthatatlan, mert széttépi a társadalmakat egy egyre vékonyabb dőzsölő elitre és egy egyre terjdelmesebb, elszegényedő, leszakadó tömegre. Ez ellen nem az öngyilkos "kiigazításokkal", hanem a társadalmi gazdasági rendszer átfogó modellváltásával lehet tenni.

Mr. Hilter 2010.11.28. 15:55:01

@FamilyGuy: spec. ennek én sem tapsolok.

helloblog 2010.11.28. 16:01:16

@Mr. Hilter: Nehéz veled vitatkozni, mert amit írsz, az nem a valóságról szól. Jól hangzik, de csak magyarázat arra, miért nem csinálja a fidesz azt, amit kellene. Inkább lop. Az egyszerűbb. Sőt, nem is lop, rabol. Bocs, de annyira el vagy tájolva, hogy kár vitáznunk. Hidd csak el, hogy így a jó, legyél vele boldog. Szomorú, hogy sokan vagytok.

középmotoros · http://majomcsapda.inda.hu 2010.11.28. 16:02:32

a tőlem most kizsarolt pénznek a fele elég lenne 3 ember megbérgyilkolására. adtam egy tippet?

Mr. Hilter 2010.11.28. 16:05:45

@szamarhegy: Fogalmam sincs, hogy mit fog lépni a fidesz. A nyugdíjasok eddig az mszp törzsszavazóit erősítették inkább, ezért a fidesz könnyebben beáldozhatja őket. Ugyanakkor nem hiszem, hogy az mnyp-k államosítása után megléphetné a 20-os nyugdíjcsökkentést, ugyanis akkor egy hatalmas támadási felületet hagyna. Ez a dolog rövid távú, taktikai része. Amit a politikájukban hosszabb távon látok, vagy látni vélek, azaz egy új, kapitalista modell felépítését, arról fentebb írtam.

Mr. Hilter 2010.11.28. 16:11:33

@helloblog: Tiszteletben tartom a véleményed, de nem biztos, hogy én vagyok eltájolva. Itt most az "igazság" és annak "megismerhetősége" kapcsán mindenféle gnoszeológiai kérdések jönnek elő, de hagyjuk. :) Örülök, hogy többé-kevésbé higgadt hangnemben tudtunk eszmét cserélni mindenkivel. Üdv.

Mr. Hilter 2010.11.28. 16:18:34

@Battlestar Galactica: Az első hozzászólásomban én is azt ekéztem, hogy ha akarják, akkor tudnak akár Alkotmányt is módosítani, ezért elég szánalmas volt Selmeczi képviselő asszonytól, hogy a jogi feltételek hiányára hivatkozott.

szamarhegy 2010.11.28. 16:22:39

@Mr. Hilter: Igen, ez nehezen kezelhető folyamat, mármint a cégek termelési helyének szabad választása, és pl. az, hogy ahol drága termeltetni, ott jó (lenne) eladni. Mo.-on nem a 'fináncoligarcha' meg a Tesco a meghatározó, hanem az a több száz gyártó, termelő multi, akik nagyrészt zöldmezős beruház keretében idehozták a termelésüket. Ez nemcsak a tőkebehozatal és munkahely miatt fontos, hanem mert Mo.-nak a fogyasztás és az energia import miatt nagyon sokat kell exportálni és saját kapacitásból nem sokra telik. Ezek a cégek (Audi, Suzuki, ZF, Bosch,Delphi, Denso, Taiho. stb...) már akkor rendelkeztek a profitjuk felett, amikor a beruházás helyét ki se választották. Megvolt a piacuk, a K+F hátterük, a gyártási technológiájuk, min.bizt, kontrolling rendszerük, szóval a pénzük és minden tudásuk, csak az volt a kérdés 15 vagy 16,4 a profit. Nyilván nemcsak a profit mentén gondolkodnak (szállítási, biztonsági, munkaerő, minőségi elvárások,) , de ha leegyszerűsítjük a kérdést erre, akkor nyilván a gyártási, adózási költségek döntenek. Nem tudom mi erre a megoldás, nem lehet (pláne az EU-n belül röghöz kötni cégeket, és a kontextus amibe Te állítod ezeket a cégeket demagógia, ezek nem dőzsölnek, és nem rendelkeznek ilyen személyes jegyekkel, még az is lehet, hogy egy rendes, okos magyar gyerek elemezgeti a stratégiai osztályon a térségi országokat, és tesz javaslatot arra, hogy az adott fejlesztést Szlovákiába vigye a cég, mert a vizsgált szempontok alapján ez a racionális. Ha Mo. nem akar ilyen cégeket itt látni, akkor le kell mondania a fogyasztásról és az energiáról, pl. a Kádár rendszer nem tudta nélkülözni ezeket, meg is bukott. Rossz és torz ez a globális világ, de Mo. ezen nem tud változtatni, képzéssel és korszerű országgal tudna ehhez alkalmazkodni, de jelenleg a fél ország max,. betanított munkára alkalmas és még a maradék se beszél idegennyelvet, így aztán marad a demagóg multizás, kiviszi a profitot, meg kizsákmányol szöveg.

nyílméregbéka 2010.11.28. 16:25:42

@udvari bolond: "a személyes nyilatkozási kényszer erre való: hogy utána az APEH-hel lehessen zaklatni, ha nem voltál hajlandó átlépni."
Igen, én is kb erre gondoltam. Meg hogy eleve kinek van kedve erre kivenni egy nap szabit, hogy végigtülekedjen egy TB-ügyfélfogadást.

Aztán arra is gondoltam, hogy aki a közszférában dolgozik, és a mnyp-rendszerben marad, annak vajon miféel következménye lesz: megtudja a Szemlyzeti, esetleg kér egy listát a Nagyfőnök a renitensekről, januártól máris könnyebb lesz összeállítani a kirúgandók listáját.

Meg az is eszembe jutott, amit Kaleidoszkóp írt, hogy mégis mi a fasz a garancia arra, hogy majd 30 év múlva akár egy betű is érvényes lesz a Viktor törvényeiből, beleértve ezt is. Nekem is több évtizedem van még a nyugdíjig. Most ez a szabály, 3 év múlva új kormány, új szabály; aztán megint cserélődnek .... hát nem kurvára mindegy ez a bohócműsor? :-(
Természetesen 30 év múlva már 75 év lesz a korhatár, azt meg senki nem majd éri meg, úgyhogy az egész felesleges.

NightmareDominator 2010.11.28. 16:28:57

Pusztulna már ki végre a faszba ez a sok mszp-s, kommunista, csüngő csöcsű-pöcsű vén picsa-fasz..

finomanarancs 2010.11.28. 16:29:35

Egyébként is Gyurcsótány a hibás, mert nem államosította 2009-ben a magánnyugdíjpénztárakat Kun János szavára hallgatva... :D

Akkor lenne 13. havi.

szamarhegy 2010.11.28. 16:36:22

@Mr. Hilter: Bocs, nem személyeskedés miatt írtam, de olyan sokszor találkozom ezzel a megközelítéssel. Nincs új a nap alatt, Orbán (aki főállású politikus 20 éve), meg Matolcsy (aki állami hivatalon kívül mást sose látott) milyen új modellben gondolkozhatna? Persze van itt tartalék, a kórházi rendszerünk és oktatásunk pazarló az intézetek számában, de alulfinanszírozott a bérekben. Mi van a felesleges apró önkormányzatokkal és a párhuzamos megye és régiós közigazgatással? Mi van az értelmetlen szerkezetű oktatással? Mi van a sóhivatalokkal? A MAL esetében 6 állami hivatal tagadta le, hogy az ellenőrzés az ő feladata lett volna? Miért működik párhuzamosan a félig elektronikus közig, és a félig papír alapú? Az állami ,önkormányzati intézmények miért nincsenek közös hálózaton, miért kell neked a tulajdoni lapot, adóbevallást átvinni egyik hivatalból a másikba? Budapest Főváros önkormányzatán (kerületek nélkül) miért dologik 2.000 ember, miért van 23 kerület és több száz képviselő, bizottsági tag? Minek a vasút és az autóbusz közötti párhuzamosság? Lenne itt tartalék, de államosítani, tartalékot felélni egyszerűbb, gyorsabb....

helloblog 2010.11.28. 16:36:40

@Mr. Hilter:

Az igazság itt van.

www.szopjonleamagyarkormany.com/

Ezt nézzed meg. Ha olyan rossz volt a pénztári rendszer, miért akarta a Fidesz megvédeni? Ja, hogy az még a választások előtt volt? Ja, hogy ezért kárhoztatták a Gyurcsányt (tüntettek, gyújtogattak), hogy micsoda hazug, mert mást mondott a kampányban és mást tett. Na igen. Ha minden mástól eltekintünk, csak ez is elég ok arra, hogy takarodjanak. De ha még most is hiszel nekik, akkor az már egyéni probléma.

Mr. Hilter 2010.11.28. 16:36:43

@szamarhegy: Nem hiszem, hogy ez demagógia lenne. A kapitalizmus világrendszere most így működik. Nem a rosszindulat működteti, hanem a pénzügyi racionalitás, valamint a fékek/egyensúlyok hiánya, de ez a végeredmény szempontjából mindegy. Ezért nem jelenlegi a rendszer működését elősegítő, a mostani helyzet egyensúlytalanságából következő és azt erősítő "kiigazításokkal" kell operálni, hanem kísérletet kell tenni a rendszer átfogó reformjára. Ehhez egy kis ország kevés, de lehet, hogy példát lehetne mutatni a környékbeli országoknak, esetleg az EU-nak pl. bankadóból.
Ja, és még valami: lehet, hogy a "kizsákmányolás" fogalom nem minősül polkorrektnek a mostani szép új világunkban, de szerintem érdemes újra megtanulni.

ave 2010.11.28. 16:38:54

>próbálták jogilag megoldani, hogy ne kelljen, de sajnos nem sikerült.

Az allamositassal nincsenek ilyeni jogi nuanszos problemak ugy tunik. :D

2010.11.28. 17:03:14

Az ne üvöltsön, aki nem érintett. Pláne ha narancsbőrű.
Még jó, hogy nincs népszavazás, azok a nyuggerek döntötték volna el, akiket nem is érint.
A Fidesz meg szüljön sünt. Vagyis ne, jó az, amit csinálnak, legalább következhet a Jobbik-kormány.

szamarhegy 2010.11.28. 17:04:32

@Mr. Hilter: Németországban is van bankadó, hamarabb volt mint, de ott amit elvettek, azt berakták egy alapba, és az összegyűlt pénz válság idején segít a likviditás hiányt áthidalni és biztonságot nyújt a német pénzintézeteknek, közvetve a gazdaságnak. A magyar példa, vess ki sok extra adót, majd a befolyt pénzt öntsd bele a költségvetés hiányának finanszírozásába. Lehet, hogy a korom, vagy amit szüleimtől hallottam, meg amit olvastam, de részemről óvakodnék a forradalmároktól, a nagy megújítóktól, nekem elég lenne, ha mindenben megpróbálnánk a jó példákat leutánozni és a lehető legjobban működtetni. A forradalom, az újjáépítünk, az új rendszert, meg az ilyen szavak a tanácstalanság biztos jelei, ahogy én tapasztaltam...

Agyalap 2010.11.28. 17:11:47

Hihetetlen, ahogy a sok szerencsétlen dilettáns össze-vissza nyilatkozik.
Ja hogy ők a parlamenti képviselők? Annál rosszabb nekünk...

SzaGyu 2010.11.28. 17:20:50

Selmeczi azért van megbízva (kinevezve) mert nem ért ahhoz amit csinál.
Pályafutása során, soha nem kapott olyan feladatot amihez egy kicsit is értett volna. (Egyáltalán mihez ért? Egy valami biztosan van.)
Pont ezért kap feladatokat, ezért nevezik ki.
Azért jó a hozzá nemértő kinevezése, mert így minden zokszó nélkül végrehajtja azt, amivel megbízták. Így nincs ellentmondás, szolgalelkűen végrehajt mindent és ezzel Önmagát is lejáratja.
Le rí róla a tudatlanság.
Ha legalább annyit tudna, amilyen sok és nagy a beképzeltsége akkor talán szavahihető is lenne.

igazságos 2010.11.28. 17:24:04

Amúgy a magánnyugdíjamat nem lehetne felvenni? Inkább én gazdálkodnék akkor, ha már nem akarom, hogy állam bácsi rátegye mocskos kis kezét, jól megadóztasson, meg a magánnyugdíjpénztáraké se legyen.

Minél tovább tart a cirkusz, annál biztosabb vagyok benne, hogy nem akarok államiba lépni.

SzaGyu 2010.11.28. 17:32:44

Pálffy István meg egy másik téma.
ez az ember az utóbbi években már TV Híradóban sem volt alkalmazható.
A KDNP-be is csak azért vitték be és azért lett képviselő, mert a párt azzal számol, hogy az ő közismertsége jót tesz a pártnak.
Annak a pártnak, ami valójában NINCS IS!
A KDNP egy, a FIDESZ által életben tartott, PAPÍRPÁRT.

A FIDESZ-nek csak azért van szüksége a KDNP PAPÍRPÁRT-ra, hogy azt az 1-2 politikust és hátterét megtartsa.
Ha nem tartaná meg, akkor a FIDESZ-nek lényegesen kevesebb szavazója lenne, hiszen a PAPÍRPÁRT párezres szavazója elpártolna más párthoz és ezzel hosszabb távon a FIDESZ vesztene.

Bár most nagyon úgy néz ki, hogy nem csak hosszútávon fognak veszíteni.

dr. Trebitsch 2010.11.28. 17:35:35

Látom itt sokan nagyon megértik, hogy az intézkedésre szükség van,mert az ország bajban van. Szerintem mindenki nyilatkozzon, hogy megérti, egyetért-e az intézkedéssel. Aki igen, az nagy hazafi, és bizonyára szívesen lemond a bankbetétjéről is, átköltözik kisebb lakásba, mert az övét eladják, és az állami bevételt gyarapítja, valamint a fizetése minimálbér feletti részét befizeti az államkincstárba, mert az állam nagy bajban van. Kárpótlásul kapjanak egy emlékérmet, hogy ők nagy hazafiak.

Kandabula 2010.11.28. 17:43:51

Gariella: a tipikus szöke nö. Mi a turot värtatok töle?
Matolcsy: a tipikus csinovnyik, mi a turot värtatok töle?
Pälffy: egyältalän mi a turot värtatok töle?
MSZP: kiesett a szajabol a turo. Köpülhetik.
Gabriellat meg valami fideszes fejes d..ja, oszt annyi. Ez böven eleg. Az USA nagykövetünk meg rokon. Oszt annyi. Meg a többi... Oszt annyi. Keerdees? Itten csak a polgäri engedetlenseeg egy komolyabb formäja segit.

Kandabula 2010.11.28. 17:49:16

@SzaGyu: nem hiszem, hogy Pälffy az apja szemeebe merne neezni. De ez legyen az ö törteenete. Eeszrevett egy reest ees betömte.

nemzeti csótány írtó 2010.11.28. 17:52:38

@NightmareDominator:
Figyelj Csak Kocsog!
Haldoklónak hallom a hangodat!

SzaGyu 2010.11.28. 18:04:45

@Kandabula: Nem Pálffy tömte be a rést.
Pálffyval tömték be a rést!
Ott hátul.

Iustizmord 2010.11.28. 18:51:37

jahogy nem tudták az adómentességet megoldani. tessék egy javaslat:

2010. évi xiv. tv:

1.§ Az SZJA Tv. ???.§ helyébe az 2.§ ban írott rendelkezés lép:
2. A magánnyugdíjpénzárakból az állami nyugdíjellátórendszerbe visszalépők e belépés és a visszalépés között befizetett nyugdíjjárulékaik hozama után Szja fizetési kötelezettség nem keletkezik.
3.§. Ezen jogszabály a kihirdetés napján lép hatályba.

kb ennyi

szamarhegy 2010.11.28. 19:00:16

@Puckman Éliás: A Jobbik teljes mértékben egyetért az államosítással, csak a kényszerítéssel nem.

Zuzimama 2010.11.28. 19:15:18

@Lewyke: hú Lewyke, ez nekem is megfordult. Lehet, hogy ezt kellene inkább a követségen intézni?

Amúgy nagyon jó megfogalmazás az, hogy gazdasági menekült, legalább innentől fogva tudom magam definiálni. Mondjuk sajnos.....

De legalább nyugodt vagyok afelől, hogy ez az állam amelyik befogadott és felnőtt emberként tekint rám és segít beilleszkednem, soha a büdös életben nem fogja a kezét rátenni az én pénzemre. Jó ez így, okosan döntöttem, bár minden kezdet nehéz, de remélem nyugdíjas koromra hálás leszek magamnak a döntésemért. (De azért remélem hamarabb is.)

hajráargentína 2010.11.28. 20:00:03

@Turk Hava Yollari:

Ötletes. Azt az egyet bírom az ilyen ügyekben, hogy beindítják a kreativitást.

EgyEmber (törölt) 2010.11.28. 20:51:27

Megvan a megoldás: engedélyezni kellene az eutanáziát. Sok nyugdíjas van, aki már menne a temetőbe legszívesebben, mert csak otthon nyüglődik a sok bajával, kórházról kórházra jár. Tehát nem csak a nyugdíját kell finanszíroznunk, hanem még a gyógyszereit is, kórházi ellátását is, stb. Lehet, hogy ez viccnek hangzik, de nem az, bármilyen szőrnyű is elsőre. Ugyanis ezt a nagyszüleim javasolták. Ők eddig is azt mondogatták, hogy csak lenne már vége, akkor nekünk sem jelentenének nyűgöt, megörökölhetnénk a lakásukat ezzel is könnyebb lenne nekünk. Saját akaratukból döntenének. Nem akarnak tovább szenvedni. Nagyon durva, de gondoljatok bele.

Pajszer Művek 2010.11.28. 21:50:01

@homér: Hát a sok Einstein úgy látszik nem érti meg, hogy nem az ő születésével kezdődött az időszámítás. Az 1989 utáni időszak után is fizetni kellett a nyugdíjasoknak nyugdíjat, de hát előtte nem igen volt megtakarítás...hát abból ami befolyt, abból kellet fizetni. Igy alakult ki a felosztó-kirovó rendszer.

Emellé IMF nyomásra 97-ben behoztak egy olyan rendszert, amihez láthatóan nem volt meg az ország teherviselő képessége. Persze bejátszott ebbe a "jóléti rendszerváltás" típusú osztogatás meg az eladósodás is, de egyszerűen nem megy az hogy egy rendszer csak kifizet de a befizetéseket fokozatosan elvonják (ez lett volna a rendszer).

A mostani válság utáni helyzetben erre nincsen pénz. Gyurcsány alatt sem volt, majdnem csődbe is ment az ország. Most a FIDESZ-nek kell eltakarítani ezt az egészet, amit ÖRÖKÖLT.

Nem látom be mit nem lehet ezen megérteni. Nincs több hitel, ami van az drága. Nem lehet a mai kifizetési arányt tartani, nincs rá fedezet. Vissza kell csoportosítani a meglevő befizetéseket az állami szektorba, hogy legyen miből kifizetni.

Nem hiszem, hogy ez felső matematika. Lehet egyfajta álomvilágban több pénz elosztani mint amennyi van, de egy idő után keserű pofáraesés következik.

Összefüggéseiben kéne vizsgálni az eseményeket, persze belátom hogy ez nehezen megy, különösen hogy a baloldal most végre úgy véli talált egy olyan gumicsontot, amit rághat, sok embert érint és az ő szintjükön megszokott "lenyúlták a pénzem hééé" hőbörgéssel lehet tematizálni.

Más kérdés, hogyha valaki elosztogatta a pénzeteket az Medgyessy úr volt a közalkalmazotti béremeléssel meg a szocik a 13. havi nyugdíjjal. Ott van a fedezete az MNYP-s befizetéseknek, csak elherdálták, hogy választást nyerhessenek, elhitessék a jólétet és szavazatokat vegyenek ezen... Lehet menni panaszra az elvtársakhoz, de inkább le kéne szállni a földre.

EgyEmber (törölt) 2010.11.28. 22:02:20

@Pajszer Művek: Akkor is miért CSAK tőlem (tőlünk) veszik el a pénzt? Ja azért mert a miénk hozzáférhető? Azt értem, hogy szar a mnyp, szüntessék meg, találjanak ki helyette mást. De ne egy hirtelen jött ötlettől, 1 hónap alatt, fenyegetve, zsarolva, hazudva!
Miért nem lehet ÁFA-t emelni? Meg vagyonadót nem csak magánemberekre, hanem cégekre is (luxus iroda, cégnévre iratott ház/lakás, böhöm nagy autók, stb)!! Reklámadót, stb bevezetni? Miért kell 16% szja, miközben abból igazából csak a leggazdagabbaknál marad majd még több pénz? Olyan dolgokat kéne bevezetni, amivel mindenki hozzájárul egyformán a kilábaláshoz, és nem csak megint én bejelentett, adózó alkalmazott!

EgyEmber (törölt) 2010.11.28. 22:03:02

@Pajszer Művek: engedélyezni kellene az eutanáziát. Sok nyugdíjas van, aki már menne a temetőbe legszívesebben, mert csak otthon nyüglődik a sok bajával, kórházról kórházra jár. Tehát nem csak a nyugdíját kell finanszíroznunk, hanem még a gyógyszereit is, kórházi ellátását is, stb. Lehet, hogy ez viccnek hangzik, de nem az, bármilyen szőrnyű is elsőre. Ugyanis ezt a nagyszüleim javasolták. Ők eddig is azt mondogatták, hogy csak lenne már vége, akkor nekünk sem jelentenének nyűgöt, megörökölhetnénk a lakásukat ezzel is könnyebb lenne nekünk. Saját akaratukból döntenének. Nem akarnak tovább szenvedni. Nagyon durva, de gondoljatok bele.

hajráargentína 2010.11.28. 22:47:32

@Pajszer Művek:

Próbáld meg a következő gondolatokat feldolgozni.
A rendszerváltás óta egyetlen komoly, nagy elosztórendszert érintő reform történt, és ez a magánnyugdíj bevezetése. Biztosan messze volt a tökéletestől, de hatalmas erénye volt, hogy behozta az öngondoskodás gondolatrendszerét az államszocializmustól lepusztított agyakba.
Most ezt a rendszert földig rombolja a FIDESZ, azért mert máshonnan nem tud, de főleg nem akar pénzt teremteni fülkeforradalmi terveihez.
A pénz jelentős részét el fogja költeni folyó kiadásokra, a tervei aztán meg vagy bejönnek, vagy nem. Tulajdonképpen ők hazardírozzák el ezt a pénzt, miközben eltőzsdézésről butáskodnak.
Szó sincs olyan átgondolt cselekvésről, amit te próbálsz felvázolni nekünk, se arról, hogy ezt a pénzt mindenképpen el kellene venni. Lehetne költségeket is csökkenteni. Csak ez ugye vastagon szembemenne a FIDESZ ellenzéki kommunikációjával. Így most az történik, hogy a távolabbi jővőre félretett pénzeket költik el. Ehhez tényleg nem kell Einsteinnek lenni.

registraal 2010.11.29. 14:34:18

@bögyörke:

Bögyörke drága...

Emlékszel még a Selmeczi Kiflis balhéjára a Tescoban ???? NA én arra gondoltam és NEKI írtam...

Szerintem félreértettél...

nyúlfejű balambér 2010.11.29. 16:29:23

@Pajszer Művek: Hát ha ilyen szarul állunk, tessék szíves lenni nem csökkentgetni a gazdagok adóját, nem emelgetni a nyugdíjat, tessék szíves viszont leépíteni az állami bürokráciát. Zöld? És mindeközben meg lehet szólítani a népet, hogy aszongya: "gyerekek, szarban van a nyugdíjkassza. Vissza köllene lépni az államiba, mert éhen vesznek a nyugállományúak." Vagy más hangnemben: "Hozunk rá törvényt. Vagyunk elegen, megkaptuk a felhatalmazást bla-bla; mindenki visszalép, oszt' jónapot." Akkor elgondolkodna az ember, hogy egyrészt szar van, jé, de megszólítottak, beh jól esik, számítanak rám. Avagy szar van, de kell csinálni, ez van, ilyen a rendszer. Ellenben most mi a duma? "Maradhatsz a magánnál. Senki nem kötelez. Viszont ha maradsz, akkor életed végéig szopatni fogunk, kis geci."
Árulja már el valaki, mi a fenére jó ez, hacsak nem arra, hogy: "...és a nevedet is tudni fogjuk, kis geci. Te magad fogod felvésni nekünk, a tb-nél történő háromnapos sorban állás után. Tudjuk majd, ki az a kis renitens görény, akinek a körmére kell nézni. A sarkadban leszünk."

Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése

Segítség, kirabolt az állam! 3 millió embertől vesznek el átlagosan fejenként egymillió forintot a Nemzeti Együttműködés nevében. Szerintük mi tőzsdézünk és kaszinózunk, a pénzünk ezért jobb helyen van náluk. Megalakítom a Magánnyugdíj-károsultak Nemzeti Együttműködése mozgalmat. A civil mozgalom célja azon magánnyugdíj pénztári tagok érdekeinek képviselete, akiknek befizetéseit a kormány által bejelentett intézkedések során elvonják. Adjátok vissza a pénzünket most!

Csatlakozz!

Friss topikok

süti beállítások módosítása