Kedves Viktor! Anyámat hagyd ki a játékból!
Tegnap arrról írtunk, hogy Rogán Matolcsyékat leiskolázó kommunikációját csak Orbán Viktoré lesz képes túlszárnyalni. És tényleg. Ma bemutatták a miniszterelnök nyugdíjasoknak írott levelét. Orbán elképesztő pofátlansággal kifinomult profizmussal próbálja szembefordítani a jelenlegi 2,8 millió nyugdíjast a kormány által kisemmizni készült 3 millió nyugdíjkárosulttal.
A levélben azt írja a nemzet miniszterelnöke a nyugdíjasoknak, hogy "a kormány biztonságba helyezte a nyugdíjakat". Úgy fogalmaz, hogy az előző kormány a szakadék szélére sodorta a nyugdíjrenszert, ezért ők késlekedés nélkül meghozták azokat az intézkedéseket, amelyekkel hosszú távon garantálják, hogy a nyugdíjak fedezetét jelentő befizetéseket csak nyugdíjra lehessen fordítani.
A levelet Szijjártó Péter ismertette a sajtóval, aki elmondta, hogy a bátor döntést azért is kellett haladéktalanul meghozni, mert az emberek már nagyon nyugtalanok voltak, mivel az elmúlt években mindenfajta „magánbefektetőknek, a nyugdíjtőzsdén szerencsét próbáló spekulánsoknak, üzletembereknek játszották át a nyugdíjcélú befizetéseik egy jelentős részét”. A miniszterelnök szóvivője szerint nemcsak a nyugdíjasok, de a fiatalok számára is világos, biztonságos és kiszámítható nyugdíjrendszert hozott létre azzal, hogy megteremtette az átlépés lehetőségét az állami rendszerbe. A leveleket a jövő héten kézbesítik.
Kedves Viktor! Most, hogy a pénzemet biztonságba helyeztétek, arra kérlek, hogy anyámat hagyják ki a játékból! Neki ne mondjátok 170 millióért, hogy nem kapna nyugdíjat, ha tőlem nem rekvirálnák el a 13 év alatt összegyűlt megtakarításomat, mert ideges lesz. Tudod, ő még emlékszik rá, hogy gyerekkorában egy kopasz bácsi ugyanezt mondta a családunknak: nem tudnánk fizetést adni, ha nem vennénk el a kulákoktól és nép többi ellenségétől a vagyonukat, amit a dolgozók zsírján hízó feketézők, spekulánsok és ügyeskedők segítségével évek alatt összeszedtek. Tudod, akkor is a magántulajdonunkat vitték el a végén.
Egyébként néhány hónapja valaki megpróbálta megpróbálta megtéveszteni az embereket, azzal a nyilvánvaló hazugsággal, hogy a jelenlegi nyugdíjrendszer fenntartható. Ráadásul a Fidesz soraiban megbúvó árulóról van szó:
Orbán Viktor kérdésre azt mondta, lényegében egyetért azzal a kormányállásponttal, amely szerint a jelenlegi nyugdíjrendszer fenntartható, nincs szükség drasztikus beavatkozásra. Nem szükséges más modellekre áttérni, a mostani szisztémával el lehet menni még körülbelül 30 évig - jegyezte meg. "Tehát fenn akarják tartani azt a rendszert, hogy a központi költségvetés rendre, évről évre kiegészíti a nyugdíjkasszát?" - hangzott el a kérdés, amelyre a pártelnök közölte: "nem tudunk mit csinálni".
Akár a mostani levélben foglalt, akár a februárban előadott orbáni álláspontot tekintjük is igaznak, a másik szükségszerűen hazug, cinikus, a választókat szándékosan megtévesztő nyilatkozat. Ha másért nem, ezért legyünk minél többen ma 14.00-kor a Hősök terén a tüntetésen!
A kép forrása: http://szarvas.tumblr.com/
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Indul a kormányzati spam 2010.12.12. 12:46:02
Trackback: Kedves Viktor! Anyámat hagyd ki a játékból! 2010.12.12. 12:42:24
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
terszim 2010.12.12. 14:58:54
SzaGyu 2010.12.12. 14:59:58
Megválasztása után is folyamatosan hazudik és kimondott diktaturára törekszik és kimondottan olyan diktatúrára, amit ő ural majd.
Az a levél csak a nyugdíjasoknak van címezve, de valójában nem nekik szól, inkább rajtuk keresztül szólít meg korosztályokat. -Van Ő olyan rafinált!
Ez a levél éppen olyan átvágáson alapszik mint a 16%-os ADÓKULCS, VAGY A MUNKANÉLKÜLISÉG CSÖKKENTÉSE!
Orbán azt mondta: csökkentjük a munkanélküliséget...!
No, ebben igaza lesz! Miért? Ezért:
2011-től elveszik, illetve olyan feltételekhez kötik a munkanélküliek szociális segélyét, ami nem teljesíthető.
2011- majd valóban csökkenni fog (orbáni módra) a munkanélküliek száma, mert az lesz a munkájuk, hogy éhen haljanak.
Javaslom:
AKI ILYEN ORBÁN FÉLE LEVELET KAP, AZ POSTA FORDULTÁVAL KÜLDJE NEKI VISSZA !
igényes 2010.12.12. 15:09:40
Nagyon fontos lenne beszedni a megteremtett új munkahelyektől a dolgozók utáni befizetéseket. Ez a járható út. Házat sem lehet alap és építőanyag nélkül építeni.
50 000Ft járulék az új munkahelyektől mennyit is jelent egy évben, egy dolgozótól? 600 000Ft állami bevétel, de a dolgozó, ha kap fizetést akkor ugy elkölti az pedig 25%ÁFA Egy dolgozó után az állam beszedhetne 900 000Ft-ot.
900 000Ft/év/egy dolgozó
1 000 000 új munkahelyet igértek 10 év alatt, Matolcsy az uniónak 400 000-et legutóbb.
Mondjuk teremtettek volna havonta 8333,3 munkahelyet = 100 000 új munkahely. Bevétel = 900 000Ft/éves dolgozói befizetés x 100 000 munkahely = 900 000 000 000 Ft. Így kellene csinálni, nem 1 milliár a levelezésre, 13 miliárd stadionra, 8 milliár pálinkára, 13 milliárd TeK, stb.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.12. 15:13:56
Cselo 2010.12.12. 15:15:24
hurrican 2010.12.12. 15:15:36
Én inkább azt mondanám, hogy nem az egyedüli baja a jelenlegi nyugdíjrendszernek a mnyp, de vitathatatlanul költséges része az államra nézve.
Nektek abba kellenen belegondolni, hogy jelenleg többe kerül az államnak attól, mint ami befolyik havonta a nyugdíjak kifizetése, amire egyszerüen nincsen fedezet.
2 lehetőség van, pontosabban 3. Hitelt veszek fel, hogy biztosítsam a nyugdíjakat, de ezzel megterhelem az ország lakosságát, adót emelek, ami szintén ua eredményezi, vagy a jelenleg kialakulóban lévő út, hogy visszaveszem a mnyp-től a befizetett lét. Ilyen egyszerű. A választott út egyedül politika filozófiai kérdés. A szocik a nyúzdmeget favorizálták és a hitelt, a fityesz meg húzott egy harmadik lehetőséget.
Az meg egyszerűen hülyeség, hogy egy állami garanciától erősebb garancia a mnyp által annak idején összehazudozott hozamokról szóló tiráda. Saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy a tízévente előforduló gazdasági válságok mennyire amortizálják le a befizetett összegeinket.
Lehet itt tüzet okádni, de azt tudomásul kell venni, hogy a jelenlegi rendszer fenntarthatatlan. Lépni kell valamit. Hogy ez lenne a legjobb azt nem tudom, minden esetre kevésbé fájdalmas, mintha direkt adókból szedné be állambácsi, vagy hitelek felvételével tömködné be.
Szetike 2010.12.12. 15:17:08
1997 ben az állam azt mondta, nem akar (nem fog tudni) nekem nyugdíjat fizetni, mert látja a felosztó-kirovó rendszert nem fogja tudni fenntartani. Ezért arra kötelezett, lépjek a 2. pillérbe és kötelezett, h járulékom egy részét oda fizessem. Viszont azt is kimondta, h ezért én tőle, azaz az államtól csak a nyugdíjam 75%-át fogom megkapni, 25% az MNYP-ből jön, lesz, amennyi lesz.
Rám bízta a döntést, melyik pénztárat választom, ergo ha bukom, akkor az saját döntésem következménye - jelzem 1998-óta vagyok tag és REÁL hozamom van!!!
Most pedig jön valaki, aki azt mondja, h lépjek vissza az államiba, de nem azért, mert kitalálta, h mitől fog működni 25 év múlva is a rendszer, hanem azt nyomja, ahogy a csövön kifér, h a pénztáram eltapsolta (ez ugye mint fent írtam HAZUGSÁG), vagy el fogja tapsolni (mert ugye látja a jövőt) a befektetésemet, amit a nyugdíjamra tettem félre.
Na, akkor ugye ő is elismeri, h ez az enyém, csak azt mondja, h bízzak meg inkább benne, mint egy profitorientált vállalkozásban.
Ez meg hit kérdése, szerintem hagyja meg nekem a jogot, h eldöntsem, ki fog tudni nekem nagyobb valószínűséggel nyugdíjat fizetni...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.12. 15:18:20
Parajpuding 2010.12.12. 15:19:01
Cselo 2010.12.12. 15:19:18
igényes 2010.12.12. 15:19:19
Cselo 2010.12.12. 15:22:58
Szetike 2010.12.12. 15:27:17
Csak annak jár, aki adót fizet???
Ismétlem: az én MNYP számlámon REÁLHOZAM van! lehet h emellett még luxusautót is vett belőle valaki, de én is jól jártam, jobban, mint az állam részére fizetett járulékom, mert azt meg eddig a szocik talicskázták ki, most meg a fityisz!
high up 2010.12.12. 15:28:19
Orbánékra maradt tehát a 3.500 md forintos manyup által okozott államadósság rendezése. Konyec lopás, amíg az államnak van adóssága, addig kell szednie a hiány ellenértékét. S abban meg pláne igaza van, hogy azoktól veszi vissza, akik azt kivitték a rendszerböl.
A Fidesz meg már 1998-ban is elmondta, hogy ez a rendseur csak plusz deficitet hoz az államnak, azonkívül semmit. Akkor be is fagyasztották az átutalást 6%-on, jellemzö, hogy a bolsi-libsik akkor meg amiatt ugattak, hogy hogy meri Orbán kordában tartani a deficitet? Szóval ezek a baloldali propagandisták súlyos kórházi eset.
igényes 2010.12.12. 15:31:49
dibbler 2010.12.12. 15:32:03
Én sok-sok éve multiszerű cégeknél dolgozok, ha el tudtam volna csalni az adómat már igencsak jól állnék. A cehhet az én munkámból és a felvett hitelekből fizették.
Most a majdani nyugdíjam viszonylag védettebb részét rekvirálták el.
Az állami résznél ugyanis komoly korlátozások lesznek.
Engem nem érdekel ki az uralkodó párt, ki a miniszterelnök.
Ezek a tettek viszont nekem komoly kárt okoznak!
igényes 2010.12.12. 15:36:13
www.origo.hu/uzletinegyed/20101212-orban-nem-lesz-nyugdijado.html
A miniszterelnök szerint a gazdaság érdekében kell átalakítani a nyugdíjrendszert. Orbán Viktor vasárnapi, a Facebookon megjelent videoüzenetében azt is elmondta, hogy nem lesz semmilyen nyugdíjadó, és nem a nyugdíjbefizetésekből fizetik majd a folyó kiadásokat a jövőben.
red shield rapresentative 2010.12.12. 15:42:40
www.origo.hu/uzletinegyed/20101212-orban-nem-lesz-nyugdijado.html
Ez azért érdekes! Tehát eddig a nyugdíjbefizetésből fizették a folyó kiadásokat. Most elszólta magát, de csúnyán!
_ef_ 2010.12.12. 15:53:18
érdemes lenne még a listádra felvenni az Aranykor nyugdíjbiztosítót is. alapítói Auth Henrik, Járai Zsigmond, Martonyi János, Dr. Chikán Attila, Dr. Hardy Ilona, Terták Elemér és Ádám, Dr. Faluvégi Lajos, Sárközy Tamás vagy Vértes András.
csupa maszopos, mi?
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.12.12. 15:55:30
Nem értetted meg hogy eddig is államadósságot adtak el neked...
hurrican 2010.12.12. 16:06:00
Így igaz ahogy mondod. Akkor amikor belekényszerítette az IMF a csatlakozni kívánó országokat a mnyp rendszerbe, mert nyugat-európába a régi tagok sehol sem alkalmazták, akkor kellett volna sipítozni a tisztelt baloldalnak. Akkor mennyire nyavalyogtak, hogy mi lesz a pénzükkel, mikor tőzsdére vitték? Vagy úgy megnéztem volna az arcokat, hogy a hozamok elvesztése után miként néztek az elszámolásra és mennyire féltették a "magánmegtakarításukat"?
Robis 2010.12.12. 16:06:23
asola 2010.12.12. 16:06:52
Akkora baromságokat írsz ide, hogy valószínűleg az Orbán seggének nyalogatása közben tanulod be őket. Utána idejössz és leírod a sok agyatlan mocskot.
Undorodom az ilyen szarosnyelvűektől mint te.
hurrican 2010.12.12. 16:16:04
Nem! 98 januártól lépett életbe. csak, hogy emlékeztesselek, akkor a Horn Gyula és csapata kormányzott még. Igaz nem sokáig.
hurrican 2010.12.12. 16:17:23
Néha csak a segg változik a természet meg nem. Ahogy olvaslak rád is vár egy:-))
rakaz 2010.12.12. 16:18:55
bájgúnár 2010.12.12. 16:23:28
Mindenki tudja mégis a homokbadugják a fejüket.MSZP,Fidesz,LMP beszari banda.Arra gondolnak ez a probléma nem őket fogja érinteni pedig dehogynem.Öregen szétverik a fejüket,szétlopják az értékeiket!Akkor majd megengedik hogy alanyi jogon legyen önvédelmi fegyvered!Mert a bűnözőknek már van és használják is!
bájgúnár 2010.12.12. 16:27:00
ezért nem volt és nincs itt rendszerváltás!Népvakítás folyik!
Aki igazából akar rendszerváltást az meg fasiszta,soviniszta,hungarista,Hitlerista,Szálasista,Horthysta mocskos hazaáruló!
Kivan ez találva!Már 1989ben kitalálták!
bájgúnár 2010.12.12. 16:28:32
Mert ezt látták az apjuktól!Ezek még azok!!!!
Micocicó 2010.12.12. 16:28:35
Azt bírta mondani azért ilyen magas az államadósság mert hiányzik a lé. CSak azt nem értem hogy az évi 300 milliárd hiányzásból hogy a a faszba lett 20.000 milliárd???? Ha jól számolok az több mint 60 év hiánya. Vagy lehet hogy hazudik?
Á nem mert azt csak a kommunisták szoktak!
Jonas-R 2010.12.12. 16:29:48
45-50% a GDP-bol KKV. Elobb nezz utana picit.
hurrican 2010.12.12. 16:39:43
Hozzászólásodból nem az jön le, hogy a zorbán az idióta.
Az összes államadósság 20 ezer milliárd. Na ugye, van egy kis különbség?
hurrican 2010.12.12. 16:41:12
A hozzászólásodból nem az jön le, hogy a zorbán az idióta. Értelmezni kellene a hallottakat és a szemellenződet levenni.
bájgúnár 2010.12.12. 16:43:26
Ezt kérdezd meg a plázák,Tescok eladóitól,pénztárosaitól.Van e választásuk?Van! Vagy bemegy a sok unatkozó városlakó miatt vagy kirugják!A videket meg szerintem Te úgy ismered hogy áthajtasz a falvakon.Mert baromság amit róluk gondolsz!Lócsecset sem tudsz te a birkatenyésztésről!nemcsak legel a jószág,nyirni kell,körmölni,szaporodik.Oszt micsinálsz a felesleges birkával?Felvásárolod a gazdáktól?lósz..t!Egy évbe veszel talán pár kilót.Ha veszel! Mert drágának tartod!Fiatalok elmennek a városokba mert ott találnak munkát!Ha hazajön egyálltalán akkor leűl számitógépezni,netezni.Többe kerűl a szántás,boronálás,vetőmag,műtrágya mint amennyi a haszon!A főleg öregek lakta falvakban kinek,minek kapáljon az öreg?Szépen rászoktatták a vidéketis ahogy a városiakat a szar élelmiszerutánzatokra.Ezért van ennyi allergiás,beteg ember.
Gyere adok földet!Munkáld meg semmit nemkell fizetned!Oszt ha nekiálltál majd beszélgetünk a vidéki gazdálkodásról!Azért nincs már sok helyen házikert,szárnyasjószág mert nem a gazda élvezi a hasznát!ELLOPJÁK!Mert nincs cigánybűnözés csak megélhetési bűnözők vannak!Azért verik agyon az öregeket hogy nehaljanak éhen.No megyek mert felhúzom magam a sok szakértőn!
Micocicó 2010.12.12. 16:51:19
hurrican 2010.12.12. 16:51:46
hurrican 2010.12.12. 16:57:38
De Te azt nem érted, hogy ez a teljes államadósság, ami nem 1 év alatt gyűlt össze. Ezért hibás a számolgatásod.
A "felsőbb réteg" több adót fizet, mert többet keres. Ezt Te sem vitathatod. Az azért eléggé cinikus hozzáállás, hogy ha 300 ezret keresel, akkor fizess kétszeres szorzójú adót. Miért? Számold csak ki, hogy mennyi adót fizet aki 100 ezret keres és mennyit aki 300-at ugyan avval az adószorzóval. Ugye nem nehéz látni, hogy jelentősen többet.
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 16:58:45
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 17:02:26
hurrican 2010.12.12. 17:03:33
Igen, azt gondolom, hogy nem féltik az emberek a pénzüket az államtól. Miért is kellene, ha állami garanciát adnak rá?
Nem értem mi a bajotok, azon kívül, hogy utáljátok a zorbánt. Ezt én megértem, mert nem szimpi, na de ezt ketté kellene választani.
Micocicó 2010.12.12. 17:03:34
Itt megint a Népszopatás megy! De majd januárban, februárban megjön a zembereknek a fizú és mellé a gáz számla aztán majd megnézzük milyen boldogok lesznek.
Micocicó 2010.12.12. 17:07:01
gentry 2010.12.12. 17:08:43
hurrican 2010.12.12. 17:16:54
Ez megint, mint már feljebb utaltam rá, politikai filozófia kérdése. Ki miben látja a jövedelmek növekedésének esélyét. A Fityesz azt mondja legyen gyereked, ez nem árt, te sem vitathatod, és akkor jobban jársz anyagilag. Egy gyermeknél már jelentősen emelkedik a fizu.
Egyébként a számolás hibás, mert nincsen ennyi a különbség. Egy bruttó 90 ezres fizetésnél nincsen 2 ezer forint a negatívum egy gyermektelen felnőttnél. Vitathatatlan, hogy kevesebbet fog keresni.
kis csibe 2010.12.12. 17:17:07
Barmilyen - ismetlem BARMILYEN - es barmekkora arat meger az, hogy az szdsz eltakarodott a kormanybol!
Lehet hogy igy is tonkremegyunk, de legalabb nem adjuk at aranytalcan az orszagot a zsidoknak!
Húsleves 2010.12.12. 17:19:30
Amit nem értek az MSZP-ben és a megmaradt híveiben az, hogy meg sem próbálják értelmezni a választási eredményeket. Az más kérdés, hogy nem tetszik nekik, de hogy nem is értik, az már nagy baj. Mert ha nem értik, akkor nem is tudnak megújulni, hiába beszélnek. Nem csak a gazdaság helyzetét kell látni, hanem azt is, amit a maszop-szadesz koalíció a vidékkel művelt. Miért nőtte ki magát jobbik? Mert elegük lett az embereknek abból, hogy a cigánykérdést úgy "oldják meg", hogy betelepítik őket a falvakba, városokba, de munkát nem adnak nekik, viszont alaposan körbebástyázzák őket jogi védelemmel, hogy semmit se tehessenek a maguk védelmében azok, akiket rendszeresen meglopnak. A rendőrséget leépítették, és abban tették érdekeltté, hogy ne nyomozzanak, így képmutatóan azt kommunikálhatták a Szólás Szabadságában, hogy "nem is lett nagyobb a bűnözés, csak az emberek úgy érzik, mert irígyek". És akinek nem tetszett, azt lerasszistázták. A TGM meg Paul Lendvay féle szarházik a TASZ-szal karöltve fossák a nagyvilágba az olyan cikkeket, amiben pocskondiázzák a magyarokat. Mert egy TGM-féle filozófus nagyágyú ugye érti a bűnözők lelkivilágát, érti a cigányok lelkivilágát, csak azokat nem érti, akiknek nem tetszik, hogy amit a szar kormány meghagyott az embereknek, még azt is ellopják tőlük az álszent pozitív diszkrimináció nevében. Aztán ott vannak az iskolák, ahova szintén "beintegráltak" olyanokat, akik már nem csak az osztálytársaikat, hanem a tanáraikat is terrorizálták. Megtehették, mert gondosan körülbástyázták a tanárok lehetőségeit is, hogy ne tehessenek ez ellen semmit, rendőri védelmet pedig nem adtak, sőt, mindig a tanárt hibáztatták. És ez sem csak a tanárok ügye, rengeteg érintettje van, hiszen melyik szülőnek tetszik, hogy egy 18 éves, ötödször hetedik osztályos állat terrorizálja a gyerekét az iskolában és nem tesznek ellene semmit? És ha ehhez még azt látták a tévében, hogy Gyurcsány frankón megmondja, hogy elkúrtuk, de azért nem mond le, akkor csodálkoznak, hogy az emberek korlátlan felhatalmazást adnak a FIDESZ-nek, csak hogy ezek vissza ne jöjjenek? És nem igazuk van?
Vanek úr61 2010.12.12. 17:21:02
Nem értetted meg hogy eddig is államadósságot adtak el neked..."
Ok, előre is köszönöm. De ha már ilyen nagy ember vagy, légyszi próbáld meg azt is elintézni, hogy lehetőleg júliusban tartsák meg, mert úgy adtam le a szabadság-ütemtervedet.
Egy ilyen nagy embernek úgy gondolom az semmiség. Felnézek RÁD és csodállak. A nagyságodért, a semmit figyelembe nem vevő elvhűségedért, és ezért a szellemes riposztért.
hurrican 2010.12.12. 17:21:18
Mint ahogyan annak idején meg belekényszerített. Egy állam által adott garancia, függetlenül, hogy milyen, mindig nagyobb garancia, mint a tőzsdei ármozgásoktól függő magánpénztárak garanciái. Gondolom ezt nem kell jobban elmagyarázni. Kérdezz meg egy közgazdászt bármelyik oldalról. Egyébként a baloldalhoz közelálló közgazdászoknak sem az a baja, hogy államosítják, hanem az hogy mire fogják költeni. Erre nem látnak garanciát.
hollario 2010.12.12. 17:29:09
moophlander 2010.12.12. 17:29:11
brumeszkosz 2010.12.12. 17:30:23
Nekik mindentlehet mondani??? Hol a bizonyíték???
Ők anno mindenkit feljelentettek aki rosszat mondott roluk,
Ilyen balfaszok a magánnyugdij pénztár vezetöi???
hurrican 2010.12.12. 17:31:56
Ez egy jó kérdés! Miért nem jelentik fel? Lehet, hogy nem is akarják?
Id. Lencsés István 2010.12.12. 17:32:03
A másik ember, hogy miben hazudott azt te is, és mindenki jól tudja. Az öszödi beszédnél még öszödibb beszédet mond el nap, mint nap, csak ő nem hazudik. Tény senki nem fogadja, megalázzák, kirugják mindenhonnan. Azt hiszi jót csinál, pedig tudja, hogy nem. Csak a mérhetetlen hatalomvágy és a pénzsóvárság uralja a lelkét. Ettől az embertől rettegnek hit és párttársai. Miért rettegnek, mert nem tudják mit hoz a jövő, mit gondol ma és mit tesz a holnap?
Nagy baj
Android 2010.12.12. 17:32:45
Anyámat megkérdeztem hogy mit szól hozzá, hogy Viktor levelet fog írni neki személyesen. Azt mondta hogy nagyon örül, mert kezd elfogyni a begyújtós papír, és a kályhában nehezen tudna begyújtani a krumpli leves alá...
Kalmár 2010.12.12. 17:34:52
Anyádat, pedig nem Viktor vonja bele, hanem te.
Hiába nem szeretbél a szemébe nézni vele, nem úszod meg.
A mnyp azt jelenti, hogy anya dögölj meg, mert én már magamról gondoskodok.
Ez nem vitatható, hiszen az ő pénzéből gyűjtögettél.
Ez féregség.
Aki nem szeretné az anyjától elvenni a nyugdíjat az gyűjtsön ÖNKÉNTES pénztárba.
Vili??
Ráadásul rövidlátó ostoba is aki örül a mnyp-ban lévő pénznek.
Irdatlan ára volt.A mnyp ba jutó pénz minden fillérjét újra legombolták rólunk más néven.
80% adósság szembe a szomszédok 35%-ával szemben.
25% Áfa
és a legnagyobb jövedelmet érintő elvonás Európában(sőt)
Van kétség affelől, hogy jobb lett volna alacsonyabb adó, versenyképesebb gazdaság, és aki AKAR annak önkéntes pénztár?
Csak hisztikeltés van, a bukott, börtön felé tartó szocik és a sleppjük előadásában.
Bűnözők.
hurrican 2010.12.12. 17:35:31
Ez egy jó szocitrükk. Ismerjük már. Azzal vádolni a másikat, amit mi teszünk. Nos kedves Hollario, a börtönökben van még hely, hogy a szeretett pártod prominensei megismerhessék, milyen is a sitten a zuhany.
moophlander 2010.12.12. 17:36:32
Android 2010.12.12. 17:37:29
Nehéz is lenne rágalmazni olyan helyzetben mikor a számvevőszék megállapította hogy 240 mrd hozama volt az MNYP-knek idén....
Id. Lencsés István 2010.12.12. 17:39:38
Ez pedig teljesen ellentmond:illetve folyó költségvetési kiadásokat a nyugdíjbefizetésekből ezután sem fizet majd a kormány.
index.hu/gazdasag/2010/12/12/orban_facebook-videoban_magyarazza_a_nyugdijallamositast/
hurrican 2010.12.12. 17:43:36
A gond ezzel az, hogy korábban meg vesztesége volt. Azt amit buktam 2008-ban azt már a kutya nem fogja visszahozni.
Arra is kíváncsi lennék, hogy hirtelen mitől lett ennyire nyereséges a mnyp.
Micocicó 2010.12.12. 17:47:26
Itt is ilyen szabályokat kéne csinálni ám.De nem mi osztogatunk és ami van azt is elbasszuk. Majd figyeld meg mi lesz az alacsonyabb adótól. Semmi! Pláne nem 1 milla új munkavállaló! Szeretném figyelmedbe ajánlani a Mercedes gyárat mint multit. akik majd 1 milliárd euróval teremtenek 2500 munkahelyet közvetlen és másik (nagylelkű leszek) 20.000 közvetve! Csak normális törvények kellenének kicsi növekedéshez is, de ennek nyoma nincs!
Micocicó 2010.12.12. 17:49:57
Húsleves 2010.12.12. 17:50:36
Igen, ahogy Amerikával sem az a baj, hogy helikopterről szórakozásból irtottak embereket, meg tárgyalás nélkül kínoztak embereket Irakban és Guantanamon, hanem a mocskos WikiLeaks-szel, hogy kiszivárogtatta.
Igen, igazad van, Gyurcsány csak elmondta az igazat, az árulókkal van a baj. Persze ha egy jobb oldali akár csak ki merne ejteni a száján párthűséget vagy hasonlót, akkor lenne aztán nagy Viktor vezírezés, Észak-Koreázás, meg FIDESZ droidozás.
xboxer 2010.12.12. 17:50:39
Id. Lencsés István 2010.12.12. 17:55:30
A Terrorelhárító központ kapott indulásnál 10 milliárdot, majd még 3 milliárdot. 4 főt bevetettek Papp ezredes kiszabadítására sikertelenűl.
Magyarországon még a szoc rendszerben volt két hősi halottunk a gyorsforgalmi úton, mindkettő rendőr.
Nem kell arrogánsan viselkedni, irritálni másokat és nincs terrorizmus.
Megkérdezem, hány rendőr halt meg szolgálatteljesítés közben nem terror cselekmények áldozataként. A TeK egy orbán testőr jutalmazása miatt lett létrehozva, hatékonysági mutatójuk = 0
Egy Budapesten elszállásolt 400 fős Tek, alkalmas-e az ország lefedésére. Válasz nem! Siófokon, ha robbantanak, akkor mi van. A Tek, odaér 1,5 óra múlva, na és akkor mi van. 10 Audi, BMW, Subaru odaszáguld, majd esznek és visszatérnek.
brumeszkosz 2010.12.12. 18:03:41
brumeszkosz 2010.12.12. 18:08:22
Olyanok az emberek mint a birkák, senki nem tesz semmit a lopás ellen , arra várnak,hogy majd valaki más tegye meg helyettük is.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.12. 18:18:26
Tudom, miről beszélek.
Tudom, hogy mennyiért akar dolgozni (hehe, kicsit ugyan más fogalmai vannak a munkáról, mint egy embernek) a napszámos.
Te arról, hogy macerás a birkákkal foglalkozni, ezért jó, hogy inkább fűkaszával nyírják a legelőt, aztán felgyújtják a kiszáradt kaszálékot, és ez így jó, mert a birkát amúgy sem lehetne eladni.
Én meg arról, hogy kajából, fűtésből, alkoholból a falu lehetne önellátó, ha hajlandó lenne dolgozni aki ott él, csak az állambácsi rászoktatta az embereket arra, hogy enni ad, inni ad, fűtést ad, mindent ad, és dolgozni sem kell érte.
Az igényszint ugyan kicsit leesett, de a digitévén jön a 120 csatorna.
Ha megtiltod a vasárnapi munkavégzést, azzal a dolgozók kb hetedét munkanélkülivé teszed.
Mylady 2010.12.12. 18:44:29
Kalmár 2010.12.12. 19:23:31
Nem lehet kivenni a nyugdíj kasszából ekkora összeget, mert nem bírjuk pótolni.
PONT
Egyébként a KKV foglalkoztatja az alkalmazottak 75%-át. Nem a multik fogják kihúzni az országot a bajból. Persze örülök a Mercinek.
Az adócsökkenés munkahelyteremtő voltáról viszont nem akarok vitázni.
Nekem evidens.
Kalmár 2010.12.12. 19:30:34
- nőtt a munkanélküliség?
- Csökkent a gazdasági növekedés, majd recesszióba fordult?
- 54%-ról 80% nőtt az adósság?
- semmi sem működött tisztességesen?
- Minden szomszédtól leszakadtunk?
Vajon milyen bizonyíték kell neked??? Beszarok a hülyeség ilyen fokán.
Ha egy kocsival rohannál a fal felé Fletóval a kormánynál akkor is azt motyognád, hogy nincs bizonyíték az Orbán állítására, miszerint ebből baj lesz?
NYOMJAD FLETÓÓÓ !!
Micocicó 2010.12.12. 19:33:55
Mylady 2010.12.12. 19:52:37
(Zárójelben jegyzem meg: többek között jópár makroelemzést volt szerencsém írni az elmúlt 8 évben (meg előtte is) a magyar gazdaság helyzetéről. Kösz a kérdést, képben vagyok. Jobban, mint sok észosztó errefelé.)
bájgúnár 2010.12.12. 19:53:30
Jó a látlelet,egyetértek!Remélem egyre többen fognak tiltakozni és a T.G.M félék eltünnek oda ahonnan jöttek!És eltünnek a komcsik is eszméjükkel együtt!
Neménvoltam! 2010.12.12. 19:58:59
Vajon holnap mit fog kitalálni?
Neménvoltam! 2010.12.12. 20:00:59
Mi lesz, ha csúnya EU mégiscsak elismeri a költségvetési hiány számításakor a manyupoknak utalt pénzt?
index.hu/gazdasag/vilag/2010/12/12/megis_megmaradhatna_a_magannyugdij/
Megint új hazugságot kell kitalálni, hogy elvehessük a zemberek megtakarításait.
Hjaaaj, nehéz biza a kormánypárti tolvajok élete...
bájgúnár 2010.12.12. 20:05:34
Ha valakit a semmitevésre szoktattak és úgyis nött fel nehézlesz munkára bírni.A falusi iskolák eddig nemvehettek konyhájukra termelőktől árut!Sokszor nemtudtak normális ebédet adni mert nemvolt rá keret!De a falusi ember nemadhatta oda a gyümölcsét,tejét még ingyen sem!
Vasárnapi munka.Kényszerből dolgoztatnak kihasználva csóriságunkat és birka természetünket.Nincs már ünnepünk!Szenteste napján még délelőtt dolgoztatják a népet.Szétesnek a családok mert nincs együtt az apa,anya,gyerek még hétvégén sem.Nincsenek közös programok.Nemlehet elmenni barátokhoz mert nincsenek otthon vagy csak az egyik szülő!Gyerekeinkre időt sem szánunk.Levannak űltetve a TV és a számitógép elé!Vasárnap valamikor ünnep volt.Családi ünnepe.Amikor délben együtt volt a család délután séta,rokonlátogatás.Elvettek mindent és ez mamár természetes a mostani fiataloknak.Nincs is igény rá.Mert a vasárnapi plázázáson kívűl is lenne sok program.Közös mozi,szinház,kirándulás.Vagycsak simán együttlátja a gyerek a szüleit egésznap.Szerintem már komunikálni sem tudnak sokan a gyerekeikkel.Mert magányosan nöttek fel hiába volt mellettük a szülő.Csak épp közös élményük,programjuk nemvolt!
Mylady 2010.12.12. 20:08:43
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.12. 20:47:29
Ugyan záros határidőn belül visszajön a TBC a termelői tejtől, de ez a kisebbik gond, most már lehet adni (nagyon helyesen) helyben termelt tökből készült főzeléket a gyereknek.
A vasárnapi munka kapcsán nem értünk egyet.
Nekem nem az állam szervezi az ünnepeimet, és ha nem mehetek plázázni, vagy teszkózni vasárnap, hogy ezzel óvja a dolgozókat és az én családomat a kormány, hát, ettől nem fogok bemenni a templomba, max ha szarni akarok.
A vasárnapi ebédek, rokonlátogatások sem biztos, hogy kormányhatáskörbe tartozó dolgok.
Senkinek nem kötelező vasárnap dolgozni, most viszont lehetőség sem lesz rá.
Komolyan remélem, hogy nem rúgják majd ki a létszám kb. hetedét ez miatt, de nem értem, hogy miért ne tennék?
Mellesleg VAN az a pénz, amiért akár a fiam szülinapi partiját is kihagyom.
Gondolom lenne az a pénz, amiért a vasárnapi munkásokat sem kellene szegény, kizsákmányolt embereknek tartani.
Csak egyszerűbb megtiltani, hogy dolgozzon, mint szabályt hozni arra, hogy mennyit kell fizetni neki.
Hiszen.
Kalmár 2010.12.12. 21:19:24
Milyen jövő?
Tényleg nem látod, hogy ezzel a rendszerel NINCS jövő?
Gyűjts önkéntest.
A demográfia is engem erősít.
Nem elég, hogy kevesebb pénzt használunk a járulékokból a nyugdíjakra, még azt a keveset is egyre kevesebb embertől vonjuk.
Tényleg elhiszed, hogy van ennek jövője?
Kalmár 2010.12.12. 21:23:08
Azoknak engedik akiknek a hiány NEM éri el a 60%-ot.
Minket úgy eladósított ez a rabló horda, hogy esély sincs.
80%-on állunk.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.12. 21:32:00
A helyzet viszont az, hogy kurvára nincs szükség ennyi emberre, mert nem lehet nekik munkát adni.
Nincs mit csinálniuk.
Egy ember termelése kb 100 ember szükségletét elégíti ki, legyen bármi is a termelés tárgya.
Kalmár 2010.12.12. 21:33:31
"ma meg már azt nyilatkozta OV, hogy bedöntötték VOLNA a gazdaságot a pénztárak, ha ők nem lépnek. Feltételes módot meg ugye nem lehet bizonyítani."
Ez olyan egyszerű kis ostobaság, hogy nem kell továbbképzés hozzá.
Az okos elemzéseidből az derült ki, hogy a régi rendszer mellett nem omlana a fejünkre az egész nyugdíj kérdés??
Akkor inkább ne elemezz, mert ehhez nem értesz.
A sok okoskodó ellenére sem.
Megírnád, hol jelentek meg az elemzéseid?
Érdekelne, hogy a fenébe hámoztad, ki hogy beavatkozás nélkül, ez nem omlott volna össze.
Pár száz hülyét tudtatok összeterelni, azok közt is egy csomó Fletóbuzi vén munkásőrkomcsi volt akiknek semmi köze sincs az egészhez.
Balfasz.
Neménvoltam! 2010.12.12. 21:52:54
A lerablásról meg annyit, hogy Orbán bandája ugyanúgy ott ült a parlamentben 12 éven keresztül, mint a Fletó bandája (márha persze amikor őnagysága befáradt dolgozni a fizetésért). Ez az egész bagázs ugyanolyan bűnös.
Amikor arról volt szó, hogy index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/09/igy_mutyiztunk_el_2000_milliard_forintot/ akkor Orbán is merített a húsosfazékból ne aggódjál. Valamiből a Fidesz pártkasszáját is meg kellett tömni.
Tudod mennyi pénz 2000 milliárd? 10 millió havi bruttó átlagfizetés. Ennyi vándorolt az Orbán&Fletó Co. és Tsa. kasszájába.
Neménvoltam! 2010.12.12. 21:59:29
ampierre 2010.12.12. 22:22:38
A Posta állami tulajdonban van, állami nyomdában nyomják a leveleket, és a boríték sem 2 forint, ha 2-3 milliót rendelsz belőle.. (+nem hiszem, hogy színes fénymásolóval készül. Inkább nyomdában)
Anyagárat számolj csak..
Így is sokba kerül (számításom szerint kb negyede az általad számítottnak), de ne úgy számolj, mintha te lemennél az ápiszba, kinyomtatnád a copy general-ban, és elballagnál vele a postára..(ha már igényes vagy..)
xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.12.12. 22:46:39
Kár is a szót rád pazarolni, komolyan. Keress egy pszichológust és beszélgess vele a frusztrációidról. Jót fog tenni.
Bal 2010.12.13. 02:00:49
De ennek az az egyetlen oka, hogy az állam kötelezően előírta, hogy mibe fektessen az mnyp, mert az mnyp-seket fel akarja használni hitelezőként. Így az egész rendszernek semmi értelme sincs, az egyik zsebéből a másikba teszi ugyanazt a pénzt, papíron eladósodik, miközben a saját polgárainak tartozik.
Ha viszont például tisztán kínai részvényeket vehetne az mnyp, akkor tényleg függetlenedne a jövőbeli kifizetés reálértéke az akkor magyar társadalom működőképességétől.
A másik meg, azt írod, hogy fideszék rájöttek, hogy "ez a kisebbik rossz". He? A svéd modell az szerinted nem fogja pontosan ugyanezen vagy még rosszabb problémákat produkálni úgy, hogy még a fenti lehetőség sem adott? Ha az állam pontosan annyi pénzt oszt szét, amennyi járulékként befolyik (EZ a svéd modell), szerinted mi lesz harminc év múlva? Nem lesz korhatáremelés, befagyasztás? Nemhogy befagyasztás lesz, egyáltalán semmilyen nyugdíj nem lesz, vagy mindenki megkapja majd a maga tízezer forintját, aztán éljen meg belőle. Ha meg kipótolják az adóból, vajon mikor omlik össze a külföldi hitelezésre alapozott növekedés végleg? Röhej.
Tehát:
1. az mnyp működhetne, de a politikusok azok, akik nem hagyják. Reformálni kéne, nem megszüntetni, engedni a külföldi befektetést, úgy lenne valami remény, hogy a nyugdíjak valamennyire függetlenednek a magyar állam képességeiől harminc év múlva (ami borítékolhatóan nem lesz túl rózsás).
2. szánalmas majomkodás úgy pózolni, mintha ezzel a fidesz megoldana valami problémát. Épp ellenkezőleg, visszacsinálja még azokat a béna, tétova és elégtelen lépéseket is, amelyeket az előző kormányok a probléma valódi megoldása irányába tettek. Nyíltan deklarálja, hogy őt az ilyen hosszú távú gondok nem érdeklik, és megvásárolja a jelen nyugdíjasok szavazatát a jövő generációk rovására.
Cinikus, aljas és felelőtlen lépés. Annyi biztos, hogy harminc év múlva Orbán csontjaival fog majd valaki focizni Kádáré után. Majd emlékezz te is akkor, mit beszéltél most, és ne siránkozz, hogy nincs nyugdíjad, mert ott voltál, és felállva tapsoltál hozzá.
szerénységem 2010.12.13. 20:44:52
index.hu/kulfold/2010/12/11/bulgariaban_elfogadtak_a_nyugdijreformot/
valaki76 (törölt) 2010.12.13. 23:07:24
„A társadalom - amit a baloldali mozgalmak 'jóléti' társadalomnak neveznek - oda vezetett az elmúlt száz évben, hogy a társadalom selejtjeinek eltartása miatt egyre többet és többet vesznek el a dolgozó aktív, sikeres és jogszabálykövető emberektől.”
Pl. a monopolisztikus bankkartell is elsősorban burkolt adókivetésből él. Inflációs adóból. Állami monopólium után (bankjegy-kibocsátási monopólium) monopoljövedelemből.
És a hitelközvetítés helyett a vagyon és jövedelem-újraelosztásban játszik döntő szerepet.
Az állami expanziót is a korporatív, monopolisztikus bankrendszer tette lehetővé
Tehát pl. aki ebben a rendszerben dolgozik az nem adófizető, hanem de facto „adófogyasztó”, akár egy állami hivatalnok. Csak többet fogyaszt.
Ami a „társadalom selejtjeit” illeti:
Meglepően kevés pénz landol náluk közvetlenül.
Statiszták ebben a történetben.
valaki76 (törölt) 2010.12.13. 23:20:46
„A jövedelmem az enyém, mert én munkám termeli meg. Ennek ma 50%-át elveszi tőlem a TÁRSADALOM, azért, hogy a selejtnek, a társadalom söpredékének adják oda.
Ez a lopás legális formája.”
Én a „legal theft” kitételt elsősorban a részleges tartalékolású bankok kapcsán hallottam eddig.
Ugyanez történik ott is, amikor a részleges tartalékolású bank számlapénzt teremt…
De nem tartom szerencsésnek az efféle megbélyegzést.
Ez a mi rendszerünk, legyünk rá büszkék…
Máskülönben:
Aki valóban érti a rendszer működlését az eddig is remekül keresett ezen…
Ez a rendszer sohasem az általad selejtnek titulált emberekről szólt.
Ők csak könnyen manipulálható statiszták ebben a történetben. A többségük inkább áldozat.
Surko 2010.12.14. 18:02:54
" Ami a „társadalom selejtjeit” illeti:
Meglepően kevés pénz landol náluk közvetlenül.
Statiszták ebben a történetben. "
Igazán?
A nyugdíjbiztosítási alap 2009-es kiadásai meghaladták a 2800 mrd forintot.
Ez a magyar GDP 12%-ával egyenlő.
Ebből 632 mrd rokkantellátásra ment el. Magyarországon közel 1 millióan részesülnek rokkantnyugdíjból. Ebből csak 300 ezren töltötték be az öregségi korhatárt.
A magyar rokkantsági átlag a kétszerese az OECD átlagának. Vagyis 300 mrd forintot nyugdíjcsalók vesznek fel.
Ez neked aprópénz? "Meglepően kevés"? Vajon mi lenne az az összeg, amin nem lepődnél meg?
Surko 2010.12.14. 18:11:13
" Ez a rendszer sohasem az általad selejtnek titulált emberekről szólt.
Ők csak könnyen manipulálható statiszták ebben a történetben. A többségük inkább áldozat. "
Nem figyeltél eléggé: a mondanivalóm lényege, hogy a magyar 'jóléti' társadalom olyan, mint egy piranhákkal teli folyó.
Ahol 4,3 millió járulékfizetőből 1,8 millióan (34%) minimálbér után fizetnek adót és járulékot. A szomszédos Szlovákiában ugyanez az arány 14%!
Azaz nálunk legalább 800-900 ezer ember effektív adócsaló!
nyugdij.magyarorszagholnap.hu/images/Nyugd%C3%ADj_k%C3%B6rk%C3%A9p_0215_barabas_gy_-_nyugdij2.pdf
De ez még a dolog jobbik oldala, hiszen ők csak nem tesznek be a közösbe.
A nyugdícsalók - ál-rokkantak rosszabbak, mert ők ki is vesznek a közösből - ők számszerűen további 500 ezren vannak.
Értékelhető járulékot így mindössze 2,5 millióan fizetnek (az 1,8 millió minimálbéres mellett), és ebből tart el a gáláns magyar állam 3 millió nyugdíjast. (amelyből 1 millió rokkant, amelyből 700 ezer nem korbetöltött)
Nem a tőkés kapitalista termelés a kizsákmányolás, hanem ez.
A hiéna magyar társadalom szipolyozza és zsákmányolja ki ezt a 2,5 milliós szabálykövető, legálisan foglalkoztatott kisebbséget.
A 10 milliós társadalmat 2,5 millió jogkövető rendes ember tartja el.
Ezen felül 800 ezren adót csalnak, további 500 ezren meg még nyugdíjt is csalnak.
Ezt nevezed te jóléti államnak, meg közteherviselésnek?
Ez a kizsákmányolás barátom!
Surko 2010.12.14. 18:14:52
És miről is szól egy választás? Ki mit szeretne az állambácsi nagy puttonyából. Kinek mit ígérjünk?
Így az adót ugyan nem fizető többség dönt arról, hogy mi mindent szeretne 'karácsonyra' ajándék gyanánt. Az állam meg persze fizet, majd behajtja a számlát a 2,5 millió adófizetőn.
A választás nem más igazából, mint az, hogy a közösség dönt arról, hogy mire költi a közös kalapba adott pénzt. Csak az a gond, hogy ez egy olyan buli, ahol csak kevesen fizetnek, de mindenki rendeli a köröket...
Milyen alapon szavazhat akkor az, aki nem fizet adót?
Én a cenzusos választás híve vagyok. Annyit érjen a szavazat, amennyit bedobsz a közösbe.
Mindjárt kevésbbé akarnának a tisztelt politikusok a társadalom söpredékének kedvében járni.
Van egy régi magyar mondás: "az rendeli a nótát, aki fizeti a zenészt"
A jóléti társadalomban sajnos ez nem teljesül...
Surko 2010.12.14. 18:17:59
www.parlament.hu/irom39/01062/adatok/fejezetek/71.pdf
15. oldal lap teteje
Surko 2010.12.14. 18:23:42
Mindjárt megkönnyezem őket. Azt az összesen 1,3 millió embert, tehát a társadalom 13%-át, aki csal és élősködik a társadalmon.
Leginkább az az 500 ezer nyugdíjcsaló hoz ki a béketűrésemből, aki effektíve a többi járulékfizetőn élősködik.
Ők ugyanis abból élnek, amit mások munkájukkal megteremtenek és befizetnek a közösbe. Ők meg jogosulatlanul kiveszik azt.
Ez nálam kimeríti a LOPÁS kategóriáját. Csak nem egy személyt lopnak meg, hanem az egész társadalmat. De attól még ez lopás.
Azért dolgozzak, hogy ők egészségesként felvegyék a rokkantnyugdíjukat, majd még feketén munkát is vállaljanak?
Ezek után miért csodálkozunk, hogy nem akar senki legálisan dolgozni? Az adómenets feketemunka, meg a rokkantnyugdíj együttesen sokkal jobb életszínvonalat biztosít, mint a legális, de képzetlen munka.
Morálisan a 'jóléti' társadalom magyar "modellje" megbukott!
A magyar társadalomból a szolidaritás szikrája is hiányzik.
Surko 2010.12.14. 18:38:52
Ha ennek a felel jogosulatlanul megy el, akkor az a GDP 1,3%-a.
Ez kevés pénz???
A magyar költségvetés a GDP 48%-a. Ha ebből 1,3%-nyi GDP-nek megfelelő összeget ellopnak, akkor a költségvetés 2,7%-át lopják el.
De azt is igazságtalannak tartom, hogy a költségvetésből minden 4. forintot nyugdíjcélra fizetünk ki. Csakhogy amíg az aktív korúak agregált jövedelme csökkent a válságban, addig a nyugdíjasok járandóságai nem csökkennek. Azaz a nyugdíjasok nem veszik ki a részüket a recesszió terheinek elviseléséből.
Ők, mintha mi sem történne, tartják a markukat a fix nyugdíjukért, miközben az elbocsátások miatt kevesebb a járulékfizető, kevesebb a nyugdíjkassza bevétele.
Akkor miért ne csökkenhetne a nyugdíjkassza kimeneti teljesítménye is?
NDC = a magyar közbeszédben svéd modellként elterjedt megoldés. Nem a kimeneti teljesítmény fix, hanem a bemeneti. Annyit osztanak ki a nyugdíjasok között, amennyit adott évben a járulékfizetők befizettek.
Ez igazságos. Ha sokan veszítik el az állásukat (és emiatt értelemszerűen csökken a jövedelmük), akkor a nyugdíjasok is kevesebb járandóságra számíthatnak. Itt tényleg van együtt sírunk-együtt nevetünk...
Jön a demográfiai cunami. A mostani állami nyugdíjrendszer amúgy sem fenntartható. Az elöregedő társadalmat nem tudja eltartani egy fogyatkozó aktív kör, pláne, ha a közteherviselés is ennyire virtuális...
Épp ezért örülök a 16%-os adókulcsnak, mert az legalább a legálisan dolgozó réteget kedvezményezi.
Az utolsó 100 komment: